Vien tekstilės eksportas išsaugojo panašias apimtis - šiemet išvežta produkcijos už 1,469 mlrd. litų, pernai - 1,477 mlrd. litų, tačiau labai smuko žaliavinės odos išvežimas.

Pernai sausį- birželį tokios odos ir avalynės buvo eksportuota už 116,8 mln. litų, šiemet 8,2 karto mažiau - tik už 14,3 mln. litų.

Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos (LATĮA) ekonomikos direktorė Valerija Rimkevičienė Eltai komentavo, kad pernai vyko žaliavinės odos reeksportas, o šiemet jis sustojo.

Aprangos ir tekstilės įmonės iš viso eksportuoja apie 90 proc. produkcijos, iš jos eksportas į Europos Sąjungos šalis sudaro apie 85 proc. Pagrindinės prekybos partnerės yra Švedija, Danija, Vokietija, Jungtinė Karalystė, Italija, Belgija, Prancūzija.

Iš viso 2003 metais eksportas smuko beveik 12 proc. iki 2,596 mlrd. litų (2002 metais siekė 2,947 mlrd. litų). Lietuvoje apyvarta pernai augo 55,2 proc. iki 624 mln. litų (2002 metais buvo 402 mln. litų).

Šių metų pusmečio gamybos pokyčiai kol kas išsamiau atsispindi natūrine išraiška, nes pinigine išraiška atskirų sektoriaus šakų rodikliai dar nesusumuoti.

Šiemet palyginamuoju laikotarpiu net 3,1 karto išaugo lino pluošto gamyba - nuo 4,327 tūkst. tonų iki 13,2 tūkst. tonų, lininių audinių šiemet išausta 9,1 mln. kvadratinių metrų, arba 13,8 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai, tačiau iš viso audinių gamyba sumažėjo. Pernai sausį-birželį išausta 49,5 mln. kvadratinių metrų įvairių audinių, šiemet - 40,5 mln. metrų. Šiemet mažėjo medvilninių audinių gamyba, kurią ypač trikdė nesėkminga "Alytaus tekstilės" veikla.

Drabužių siuvimo, kailių išdirbimo ir dažymo šaka augo daugiau nei dešimtadaliu. Šiemet apsiaustų pasiūta 267,3 tūkst. vienetų, pernai -145 tūkst., suknelių - atitinkamai 617,6 ir 422,4 tūkst., kostiumų - 261,7 ir 186,3 tūkst. Avalynės gamyba per šešis šių metų mėnesius ūgtelėjo 42 proc. iki 555 tūkst. porų, pernai tuo pačiu metu buvo pagaminta 390,8 tūkst. porų.

Vis dėlto didelė Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių dalis tikisi augti ir ateities viziją Europos Sąjungoje sieja su jau turimu įdirbiu, įdiegtomis technologijomis, kvalifikuotais darbininkais bei galimybėmis specializuotis, įeiti į pigesnės darbo jėgos rinkas.

Konkurencija verčia gamintojus imtis ir naujos koncepcijos - kurti prekės dizainą, jį parduoti prekybos tinklams ir tik po to užsakyti gamybą.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją