Bet grįžkime prie savivaldybių administracijų interneto tinklalapių. Minėtuose tinklalapiuose užsienio kalba (anglų, rusų, lenkų, vokiečių, prancūzų ir pan.) skelbiama informacija skirta užsieniečiam bei asmenims besidomintiems investicine aplinka konkrečiame regione. Kadangi turistai, apie konkretų regioną ar miestą, daugiau informacijos gali rasti turizmo informacijos centro portaluose, tai vienintelis užsienio kalba savivaldybės administracijos tinklalapio tikslas yra glaustai pateikti informaciją apie savivaldybę ir pateikti visą informaciją apie investavimo galimybes, regiono patrauklumą, perspektyvas investuotojams. Žinoma, vien informatyvaus tinklalapio neužtenka pritraukti investicijas, bet tai irgi labai svarbi priemonė, padedanti greičiau gauti informaciją ir parodanti savivaldybės požiūrį apie deklaruojamą siekį pritraukti investuotojus. Dažnai toks siekis lieka deklaratyvus, kaip ir tikslas padėti smulkiam ir vidutiniam verslui, ypač registruotam toje pačioje savivaldybėje. Taip pat mažosios savivaldybės galėtų skatinti ir savų verslininkų investicijas į savo rajoną, sudaryti savivaldybėje registruotų įmonių viešą sąrašą, nurodant jos veiklas.

Apžvelkime kaip didžiosios Lietuvos savivaldybės anglų kalba pristato save investuotojams savo pačiose tinklalapiuose. Vilniaus miesto savivaldybė tiesiog pateikia pranešimus spaudai apie įvykius Vilniuje susijusią su administracija, taryba ar meru. Rodos Vilniui nereikėtų reklamuotis, Lietuvos sostinė, o ir dažniausiai tai būna pirmas pamatytas miestas Lietuvos svečiams. Paskutinis pranešimas dar nuo Kalėdų ir kažkelintų metų filmukas, kaip meras traiško draudžiamoje vietoje paliktą mersedesą šarvuotu transporteriu (ši mero iniciatyva turėjo teigiamų rezultatų, bet tai neskatina investicijų). Tuo tarpu Rygos savivaldybės portale yra paskelbta reklaminė juosta (angl. banner) „Invest in Riga“, kurioje yra glaustai pateiktą apie investicijų i verslo galimybes Latvijos sostinėje. Vilniaus rajono savivaldybės administracijos interneto tinklalapio anglu kalba versijoje apie galimybę pradėti verslą, investavimo sąlygas ar rajono patrauklumą užsienio verslininkas iš viso nieko nėra paskelbta, tik atkartoti į anglų kalbą išversti pranešimai spaudai ir aktualijos. Labai galia, kad ši savivaldybė nesistengia pritraukti verslo, sukurti daugiau darbų vietos, nes Vilniaus rajonas atrodo prasčiau nei koks Skuodo rajonas, o visgi juosia Lietuvos sostinę. Kur dingo lenkiškas honoras?..

Pagyrų vertas atnaujintas Kauno miesto savivaldybės interneto tinklalapi. Paspaudus versiją anglų kalba , iškart matomas skyrius „Business“ bei kitą investuotojams aktuali informacija. Tuo tarpu Kauno rajono savivaldybės interneto tinklalapio versijoje anglų kalba turinys skurdus: griūvančios panemunės pilies ir mero kabineto nuotraukos, informacija apie rajono simbolika, ir truputis apie rajoną bei jo istoriją. O vis dėl to Kauno rajonas yra Lietuvos centre, kurį jungia transporto mazgai ir logistikos centrai bei šokia tokia pramonė ir gan stiprus žemės ūkis. Pamąstymui, kam reikalingi du merai viename mieste, koks tikslas tokiai mažiai šaliai turėti Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės administraciją su būstinėmis Kaune, ar Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono ir pan.

Mano nuomone, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos interneto tinklalapio versija anglų kalba turinys yra pats geriausias Lietuvoje! Matoma visą pagrindinė informacija kodėl investuotojas turi pasirinkti Klaipėdą. Tikrai profesionalus darbas, panašu į puikų viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“  interneto tinklalapį. Bet deja, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos interneto tinklalapyje  tik po 20 sekundžių radau kur yra skelbiama informacija anglų kalba. Ką radau verta drausminės nuobaudos atsakingam administracijos darbuotojui. Klaipėdos rajonas nepatalpino jokios naudingos informacijos investuotojams ir turistams – visiškas nulis. Tai nusikalstama, žinant kokios patrauklios turizmui ir verslui yra pamario vietos. Pavyzdžiui, naftos gavyba, turizmo ir sporto infrastruktūra ir pan.

Pagaliau Šiaulių miesto savivaldybės administraciją suvokė, kad ne rašinėliais anglų kalba apie Saulės mūšį pritrauksi investuotojus, o konkrečia informacija apie investicijų sąlygas, mokestinę aplinką ir t. t. Tiesiog įspūdingai atrodo tinklapio fono nuotrauka – besileidžiantis krovinis Boeing 747 lėktuvas. O tuo tarpu Šiaulių rajono savivaldybės administracijos interneto tinklapio versijoje anglų kalba  paskelbta informacija yra skurdi, investuotojui neinformatyvi ir moksleivio referato lygio. Turbūt Wikipedia galima apie Šiaulių rajoną rasti daugiau informacijos.

Skuodo, Pasvalio, Akmenės ir Vilkaviškio rajonų savivaldybių interneto tinklalapiai arba neturi anglų kalba puslapio arba jame jokia informacija nepaskelbta.

Tai tik kelėtos savivaldybių administracijų interneto tinklalapio anglu kalba turinio apžvalga, dar nebuvo apžvelgta keturiasdešimties savivaldybių, kurių daugumą skelbią tik informaciją koks Livonijos ar Kryžiuočių ordinas ką sudegino kuriais metais, jog rajone teka upė, o šalia upės yra miškas ir pan. Ši informacija yra skirta turistams, bet ne investuotojams. Savivaldybių merai ir administracijų darbuotojai turi „sirgti“ investuotojų paieškos ir darbo vietų kūrimo liga, bet deja jiems labiau rūpima ES lėšų įsisavinimas, o ne investavimas, taip pat finansavimo gavimas iš valstybės biudžeto. Žinoma, Lietuva pagal daugelį kriterijų, iš kelių šimto pasaulyje valstybių, patenka į geriausių šalių penkiasdešimtuką, bet kodėl nepasistengus patekti į dešimtuką.