Pernai išaugus aviakompanijų klientų skaičiui, jos persidalijo rinką, kurioje silpnėja lyderio - privatizuojamos nacionalinės oro bendrovės "Lietuvos avialinijos" (LAL) - pozicijos.
© ELTA
Pagal į Vilnių ir iš jo skraidintų keleivių skaičių, kur Lietuvoje konkuruoja didžiosios aviakompanijos, pernai LAL priklausė didžiausia - 46,8 proc. - rinkos dalis, ji per metus sumažėjo 6,8 proc. Įskaičiuojant dar du stambius šalies oro uostus - Kauną bei Palangą, kur dirba antrinė privatizuojamos avialinijų įmonės bendrovė "Aviakompanija Lietuva", LAL užimama šalies oro rinkos dalis sudaro apie 51 proc.

Eltą konsultavusių specialistų vertinimu, kadangi praėjusiais metais keleivių srautas padidėjo beveik dešimtadaliu, klientų aviakompanijos neprarado, tačiau oro rinka buvo persidalinta procentine išraiška. Kaip ir užpernai, antroje vietoje pagal užimamą rinkos dalį buvo Skandinavijos oro kompanija SAS, kuriai priklauso 2,2 proc. mažiau nei prieš metus - 16,4 proc. - mūsų šalies oro rinkos ir kuri pretenduoja privatizuoti kontrolinį 66 proc. LAL akcijų paketą.

Vokietijos "Lufthansa", kartu su SAS priklausanti tam pačiam "Star Alliance" aljansui, praėjusiais metais teko 8 proc. į Lietuvą skridusių keleivių.

Kaip ir Skandinavijos kompanija tam pačiam aljansui priklausančios Vokietijos "Lufthansa" dalis rinkoje pernai sumažėjo nuo 9,5 proc. iki 8,7 proc. Ji liko paskutinė Lietuvos oro rinkos lyderių trejetuke. Kita "Star Alliance" narė - austrų "Austrian Airlines" - pernai savo pozicijas atstatė iki 3,8 proc. Regioniniais aljanso partneriais laikomoms Latvijos "Air Baltic" bei Estijos "Estonian Air" pernai teko 1 proc.ir 1,9 proc. mūsų šalies oro rinkos.

Iš viso šio aljanso nariai bei regioniniai partneriai pernai turėjo daugiau kaip trečdalį - 39,8 proc. - Lietuvos oro rinkos. Jei SAS pasiūlytų palankias sąlygas "Lietuvos avialinijų" kontrolei įgyti, "Star" aljansui ir jo regioniniams partneriams, pernykščiais duomenimis, priklausytų didžioji dalis - 86,6 proc. oro rinkos.

Nors pernai per metus pagrindinių lyderių trejetukas nepasikeitė, tačiau prie jų labai priartėjo palyginti neseniai Lietuvos oro rinkoje dirbanti Čekijos kompanija "Czech Airlines". Ji su 5,6 proc. mūsų šalies oro rinkos dalimi pirmajame penketuke atsidūrė ant ketvirtojo laiptelio, penktąją vietą palikdama Lenkijos LOT - 5,3 proc. Suomijos "Finnair", svarstanti įvairius galimus ilgalaikio bendradarbiavimo planus su "Lietuvos avialinijomis", tačiau neketinanti dalyvauti jų privatizavime, praėjusiais metais turėjo 2,9 proc. mūsų šalies oro rinkos. Rusijos "Aeroflot" pernai priklausė 3,5 proc. Lietuvos oro rinkos.

Iš viso Vilniuje, į kurį driekiasi svarbiausi oro maršrutai, dirba dešimt oro bendrovių. Be jų, dar yra "Aviavilsa", kuri specializuojasi užsakomuosiuose skrydžiuose.

Statistiniai duomenys rodo, kad pernai Lietuvos oro bendrovės aptarnavo 376,3 tūkst. keleivių, arba 3,6 proc. daugiau negu prieš metus. Vien į Vilnių minimu laikotarpiu atskrido 634,991 tūkst. keleivių - 8,9 proc. daugiau nei 2001-aisiais. Bendras visų trijų - Vilniaus, Kauno ir Palangos - oro uostų pralaidumas yra apie 2,2 mln. keleivių ir apie 42 tūkst. tonų krovinių.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rekordiškai padaugėjo Didžiojoje Britanijoje dirbančių ES šalių piliečių (11)

Didžiojoje Britanijoje dirbančių Europos Sąjungos šalių piliečių skaičius antrąjį šį...

Dėl teroro aktų Ispanijoje atpigusios aviakompanijų akcijos nusitempė žemyn visą Europos akcijų rinką (8)

Europos vertybinių popierių rinka penktadienį smuktelėjo, nes dėl Ispanijoje įvykdytų kelių...

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (8)

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ( VVTAT ): jai perduodamos Europos...

Krintant svarui, toliau daugėja Didžiąją Britaniją lankančių turistų skaičius (10)

Didžiąją Britaniją birželį aplankiusių turistų skaičius, palyginti su tuo pačiu 2016 m....

B. Bradauskui priklausantis „Lamantinas“ šiemet uždirbo 471 tūkst. eurų pelno (51)

Lietuvos ne gyvybės draudimo bendrovė „Lamantinas“ pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 471...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (83)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (98)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (12)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (63)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (149)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (109)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1172)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (71)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Siekiama patikslinti Tarybų Sąjungos Lietuvai padarytą žalą (162)

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos centras neranda mokslininko, kuris už vidutinį centro...

Priežastys, kodėl apsilankius tualete vargina nemalonūs pojūčiai (2)

Deginimo pojūtis šlapinimosi metu yra vienas nemaloniausių dalykų. Štai kodėl svetainė...