Bylą pralaimėjusi bendrovė „Skytech.lt“ nepripažino savo kaltės ir nebuvo linkusi vilniečiui atlyginti patirtos žalos, tačiau įsiteisėjusiu sprendimu Vilniaus apygardos teismas konstatavo, kad pirkėjui buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, o aplinkybių, šalinančių pardavėjo atsakomybę, byloje nebuvo nustatyta.

„Pardavėjas atsako už bet kokį neatitikimą, kuris buvo nuosavybės teisės perėjimo pirkėjui momentu, net jeigu tas neatitikimas paaiškėja vėliau“, – įsiteisėjusiame sprendime pažymėjo bylą išnagrinėjusi teisėja Vilija Mikuckienė.

Pasak teismo, Justo P. įsigyto monitoriaus kokybės trūkumai buvo užslėpti ir paaiškėjo tik eksploatuojant gaminį, o prievolė atsakyti už prekių kokybę yra imperatyvi.

Teismo teigimu, pardavėjas garantuoja už parduodamų daiktų kokybę, atsako už garantijos termino metu atsiradusius daiktų trūkumus, jeigu neįrodo, kad jie atsirado po daiktų perdavimo pirkėjui dėl to, jog šis pažeidė daikto naudojimo ar saugojimo taisykles, arba dėl trečiųjų asmenų kaltės ar dėl nenugalimos jėgos.

Be to, teismas konstatavo, kad pirkėjas turėjo teisę prašyti nutraukti sudarytą monitoriaus pirkimo-pardavimo sutartį, reikalaujant grąžinti sumokėtus pinigus, o ne remontuoti sugedusį daiktą.

Bylos duomenimis, Justas P. dar 2010-ųjų rugpjūčio 25-ąją iš bendrovės „Skytech.lt“ įsigijo monitorių-televizorių „Philips“. Jam buvo suteikta 24 mėnesių garantija, tačiau eksploatuojant prekę, jau po kelių mėnesių išaiškėjo jos defektas – monitorius pradėjo neveikti, jis neįsijungdavo dėl maitinimo bloko gedimo.

Pirkėjas kreipėsi į pardavėją, pranešdamas apie vienašališką sutarties nutraukimą ir pareikalavo grąžinti pinigus už netinkamos kokybės prekę, tačiau „Skytech.lt“ reikalavimų netenkino. Bendrovės atstovai aiškino, jog sutinka vykdyti prisiimtus įsipareigojimus – pašalinti prekės trūkumus, arba jei tai būtų neįmanoma, pakeisti prekę nauja.

Valstybinė ne maisto produktų inspekcija konstatavo, kad monitorius-televizorius yra techniškai netvarkingas, vartotojas garantijos sąlygų nepažeidė, todėl vartotojo prašymas grąžinti už prekę sumokėtus pinigus yra pagrįstas ir privalo būti patenkintas.

Monitorių pardavusi bendrovė nesutiko su pareikštu ieškiniu ir aiškino, kad įsigytai prekei buvo suteiktos dvi garantijos – teisinė 14 dienų garantija ir 24 mėnesių gamintojo komercinė garantija.

„Pirkėjas turėjo patikrinti prekę per protingą laiko tarpą ir pastebėjus jos trūkumus, informuoti pardavėją, tačiau per protingą terminą jokių pretenzijų dėl daikto kokybės nebuvo pareikšta“, – „Skytech.lt“ atstovai teismui nurodė, kad monitorius pirkėjui buvo perduotas tinkamos kokybės.

„Paslėptiems prekės trūkumams išaiškėjus mažiau nei per 4 mėnesius nuo prekės perdavimo ir pirkėjui nedelsiant po daikto kokybės trūkumų kreipusis dėl pažeistų teisių gynybos, pardavėjo nurodytas garantijos skirstymas į 14 dienų teisinę kokybės garantiją ir 24 mėnesių gamintojo garantiją yra teisiškai nereikšmingas“, – pabrėžė Vilniaus apygardos teismas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (331)