Lygių galimybių kontrolierė Agneta Lobačevskytė parduotuvės vadovų sprendimą šią reklamą nutraukti vertina teigiamai. Pasak jos, svarbu užtikrinti, kad reklama visuomenėje neformuotų nuostatos, jog viena lytis gali būti žeminama, menkinama arba vaizduojama kaip pranašesnė.

Gavusi informaciją apie parduotuvės „Suit Supply“ reklaminiame stende esančios reklamos kampanijos „Berniukai žaisliukai“ (angl. ToyBoy) reklamą, kurioje vaizduojama moteris, vilkinti maudymosi kostiumėlį, o ant jos apnuogintos krūtinės sėdi du laisvalaikio drabužius dėvintys vyrai, Lygių galimybių kontrolierių tarnyba nusprendė pradėti tyrimą dėl galimo Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo 5(1) str. 1 d. 2 p. pažeidimo.

Minėtame įstatymo straipsnyje nurodoma, kad prekių ar paslaugų teikėjas, reklamuodamas prekes ir paslaugas, privalo užtikrinti, kad reklamoje nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas ar formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis yra pranašesnė už kitą.

Tyrimo metu parduotuvės vadovui išsiųstas paklausimas su prašymu motyvuotai paaiškinti, kokia yra šios reklamos idėja, tikslinė grupė ir kodėl „Suit Supply“ kompanija renkasi seksualizuoto, apnuoginto moters kūno vaizdavimo praktiką vyriškų drabužių parduotuvėje.

Pradėjus tyrimą, taip pat gautas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pranešimas apie vartotojos prašymą pašalinti vulgarios, moteris žeminančios ir ypač vaikų auklėjimui netinkamos reklamos skleidimą.

Reklamos įstatymas numato, kad reklama turi būti padori ir teisinga, negali pažeisti visuomenės moralės principų, žeminti žmogaus garbės ir orumo, kurstyti lyčių ar socialinės neapykantos ir diskriminacijos.

Tyrimo metu dėl reklamos vertinimo kreiptasi į reklamos ir lyčių lygybės ekspertus. Lyčių lygybės ekspertai vieningai sutarė, kad reklama yra seksistinė ir diskriminuojanti lyties bei rasės pagrindais, o joje vaizduojama juodaodė moteris paversta vyrų objektu, todėl gali formuoti visuomenės nuostatas, kad moterys yra menkesnės už vyrus.

Tuo tarpu Lietuvos reklamos asociacijos „Reklamos biuro“ Arbitražo komisija nustatė, kad reklama nepažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso, tačiau, jų nuomone, yra seksistinė, joje vaizduojama daug neskoningos erotikos.

„Suit Supply“ yra Nyderlandų drabužių gamybos bendrovė. Panašaus tipo reklamas įmonė platina nuo 2010 m. Tarnybos žiniomis, kovo 8 d. reklamos kampanija „Berniukai žaisliukai“ (angl. ToyBoys), kuri šiuo metu platinama Nyderlanduose, buvo apskųsta Olandų reklamos etikos priežiūros institucijai (angl. Dutch Advertising Code Authority).

Sprendimas Nyderlanduose dar nėra priimtas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)