Klaipėdietis Algirdas Jaronis su savo verslo partneriu Aurimu kiekvieną penktadienį ir pirmadienį praleidžia prie kompiuterio. Šiomis dienomis jie dalyvauja internetiniuose aukcionuose, kur perka gėles iš Olandijos.

Į Lietuvą atgabentos gėlės patenka į dvi prieš pusmetį įkurtas parduotuves. Viena – prie Klaipėdos naujojo turgaus, kita – Tauragės centrinėje gatvėje.

Įmonę UAB „Gėlėvita“ klaipėdiečiai įkūrė vos prieš pusmetį, tačiau jau mąsto apie savo veiklos plėtrą. Įmonės direktorius A. Jaronis teigia, kad išsilaikyti su dvejomis parduotuvėmis įmanoma, tačiau norint geresnių rezultatų reikia daugiau parduotuvių. Trečiąją parduotuvę taip pat Klaipėdos regione planuojama atidaryti pavasarį.

Nustebino didmeninės ir mažmeninės kainos skirtumas

Verslo partneriai pasakojo, kad statybų ir metalo konstrukcijų gamybos sektorių teko užleisti, kai į Lietuvą atėjo krizė. Po to keletą metų vyrai dirbo samdomą darbą, tačiau visada mąstė vėl sukurti savo verslą.

Kadangi verslo partneris Aurimas kartas nuo karto savo antrąją pusę palepindavo gėlėmis, vieną kartą jam pavyko nuvykti į didmeninę gėlių prekybos vietą. Pamatęs didmeninės ir mažmeninės kainos skirtumą jis nusprendė – reikia pradėti prekiauti gėlėmis.

„Mūsų parduotuvės išsiskiria tuo, kad, kai gėles parvežame iš Olandijos, jų neperpakuojame ar nededame į įspūdingus vazonus. Turime abejose parduotuvėse šaldytuvus, į kuriuos gali įeiti klientas. Ten gėlės išsilaiko ilgiau ir klientai gali jomis ilgiau džiaugtis“, - pasakojo A. Jaronis.

Tokį gėlių prekybos būdą vyrai sugalvojo bendraudami su aukciono, kuriame perka gėles, atstovais: „Domėjomės gėlių laikymu, sąlygomis. Aukcionuose mums pasakė, kad tokiuose šaldytuvuose gėlės laikosi ilgiau“.

Įmonės direktorius teigė, kad dviejų parduotuvių atidarymui Klaipėdoje ir Tauragėje prireikė apie 70 tūkst. Lt. Planuojama, kad investicijos atsipirks per septynerius metus.

„Bet džiaugiamės, kad jau dabar parduotuvės gali išsilaikyti“, - pridėjo jis.

Pirmasis išbandymas - Vėlinės

Žinoma, iš statybų sektoriaus įžengus į gėlių verslą nepavyko išvengti klaidų.

„Gal dėl praktikos stokos atsidarėme netinkamu metu – prieš žiemą, bet džiaugiamės, kad išgyvenome šį laikmetį. Gyvensime ir toliau“, - teigė A. Jaronis.

Šiuo metu įmonėje dirba penki žmonės. Atidarius naują parduotuvę darbuotojų skaičius augs.

Paklaustas, ar patirtis statybų ir metalo konstrukcijų gamybos sektoriuose pasitarnavo pradedant gėlių verslą, klaipėdietis teigė: „Prieš tai nebuvome turėję parduotuvės. Mums tai buvo didelis iššūkis. Patį verslą Lietuvoje vykdyti sunkoka, ypač jaunai įmonei. Statybos sektoriuje pinigai buvo didesni, čia – mažesni, bet labiau pastovūs“.

Pirmasis išbandymas verslininkams buvo Vėlinės.

„Dėl praktikos stokos nežinojome, kaip formuoti užsakymą ir kokį pasiūlyti asortimentą. Neįsivaizdavome, kas bus. Kiekvieną šventę vartotojai labai skirtingai perka gėles. Pavyzdžiui, nežinojome, kad, jei bus šilta, tai žmonės pirks gyvas gėles. Nebuvome pasiruošę pakankamai, neturėjome pasiūlyti to, ko labiausiai reikėjo“, - prisipažino verslininkas.

Po pirmo šalto dušo Valentino diena verslo partneriams buvo sėkmingesnė.

„Per Valentino dieną galvojome, kad lietuviai pirks labai daug raudonų rožių, bet pasirodo, kad čia vyrai mėgsta išskirtines, margas gėles. Taip pat jau spėjome pastebėti, kad lietuviams labiau patinka egzotiški vazoniniai augalai. Jei atveži kažką nematyto, tai iškart perka“, - vardijo verslininkas.

UAB "Gėlėvita", Algirdas Jaronis
Paklaustas, kodėl atsigaunant ekonomikai su verslo partneriu nesvarstė sugrįžti į statybų ir metalo konstrukcijų gamybos sektorių, A. Jaronis teigė, kad nuo to atgraso darbo jėgos trūkumas šioje srityje.

Vis dėlto verslininkas pripažino, kad ir prekybos sektoriuje nėra lengva įsitvirtinti: „Verslą darome švariai. Kai ateina mokesčių mokėjimo diena, pamatome, kiek valstybei reikia atiduoti. Vos ne pusę. O dar nuomos mokesčiai, atlyginimai. Tiems, kas galvoja pradėti verslą prekyboje, patarčiau labai gerai pasiskaičiuoti, kaip investuoti pinigai sugrįš“.

Pernai sumažėjo steigiamų įmonių

Kaip portalui DELFI teigė VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas Vadimas Ivanovas, Klaipėdos regionas pagal naujų įmonių steigimąsi tradiciškai užima trečią vietą po Vilniaus ir Kauno regionų.

Pernai Klaipėdos regione buvo įsteigtos 1007 mažos ir vidutinės įmonės (8,6 proc. visų Lietuvoje įsteigtų tokių įmonių). Palyginus su 2012 m. mažų ir vidutinių įmonių steigimasis sulėtėjo 13 proc.

„Tai atspindėjo bendras šalies tendencijas, nes visoje Lietuvoje pernai naujų įmonių buvo įsteigta mažiau nei 2012 m.”, - komentavo analitikas.

Nepaisant to, Klaipėdos apskritis pasižymėjo antru pagal dydį naujų mažų ir vidutinių įmonių įsteigimu 1 tūkst. gyventojų. 2012 m. tūkstančiui gyventojų buvo įsteigta 3,5 įmonės. Tuo metu Lietuvos vidurkis siekė 4,4 įmonės.

„Nors šis Klaipėdos regiono rodiklis ir nesiekia Lietuvos vidurkio, tačiau reikėtų atsižvelgti į tai, kad Lietuvos vidurkį labai stipriai į viršų kelia Vilniaus regionas, kuriame įsteigiama apie pusė visų naujų Lietuvos įmonių, o naujai įsteigtų įmonių skaičius tūkstančiui gyventojų siekia 9,1 įmonės. Todėl galima teigti, kad Klaipėdos regiono žmonės yra verslūs ir puikia išnaudoja turimas galimybes“, - pastebėjo V. Ivanovas.

VšĮ „Versli Lietuva“ duomenimis, Klaipėdos regione iš 2012 m. įsteigtų įmonių ilgiau nei vienerius metus veiklą vykdė 77,2 proc. įmonių (bendras Lietuvos procentas siekė 51,6 proc.). Tuo metu lyderiaujantis Vilnius savo vidurkį pablogino.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)