Vokietijos mažų kainų mažmeninis tinklas „Lidl“ atidarė savo pirmąsias parduotuves Lietuvoje, kurioje, priešingai nei Vakarų Europos šalyse, beveik pusė visų būtiniausių prekių nuperkama būtent per akcijas, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys.
Customers queue at Lidl's opening day
© DELFI (A. Smailytės nuotr.)

2015 metais Lietuvoje 47 proc. būtiniausių prekių vartotojai prekybos centruose nupirko per akcijas, kaip ir 2014-aisiais. Daugiau kaip 100 pasaulio šalių pirkėjų įpročius tiriančios bendrovės duomenimis, pagal šį rodiklį Lietuva kartu su Čekija, Slovakija ir Vengrija pirmauja Europoje.

„Po 2008-2010 metų ekonominės krizės Lietuvoje, manėme, kad šalyje buvo pasiekta pardavimų per akcijas viršūnė, tuomet prekių su akcijomis prekyba siekė 36-38 proc. Tačiau jau 2013 metais akciniai pardavimai viršijo du ketvirtadalius, o per pastaruosius dvejus metus priartėjo prie 50 proc. ribos. Tyrimai rodo, kad net keturi penktadaliai pirkėjų prekybos centre spontaniškai įsigyja prekių, pamatę, kad joms taikoma akcija ar kainos nuolaida. Akcijų ieškojimu lietuviai tikrai išskirtiniai Europoje“, – sako „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims Ilona Lepp.

Pasak jos, didelis jautrumas kainoms būdingas dėl to, kad vis dar didelę lietuvių kasdienių išlaidų dalį sudaro būtent išlaidos maisto prekėms ir gėrimams. „Nielsen“ duomenimis, Lietuvoje pirkėjai maistui ir gėrimams namuose išleidžia 28 proc. savo biudžeto, kai Latvija atitinka bendrą Europos lygį (20 proc.), o Estija laikosi žemiau jo (18 proc.).

„Ilgų eilių prie „Lidl“ parduotuvių fenomeną lėmė ir ilgametė sovietinė patirtis, kai bananų, dešrelių, mėsos daugelis valandų valandas laukdavo lyg išganymo. Todėl stovėjimas eilėse vis dar žmonėms siejasi su kažkuo išskirtinio, ypatingo, unikalaus“, – teigia „Nielsen“ vadovė.

„Nielsen“ atlikto pirkėjų tyrimo duomenimis, net 30 proc. didmiesčių gyventojų teigia aktyviai iešką akcijų apsiperkant, dar 17 proc. nuolat perka skirtingus prekės ženklus jų akcijų metu, o dar 10 proc. keičia parduotuves dėl patrauklesnių akcijų.

Kita vertus, parduotuvių klientai pažymi, kad jiems yra svarbi ir aptarnavimo kokybė. Lietuvos pirkėjui yra nepriimtina apsipirkinėti sandėlio, angaro ar bazės tipo prekybos vietoje, kur patraukliam prekių pateikimui skiriama mažiausiai dėmesio, jos sukrautos į šaldytuvus, dėžes ar tiesiog ant žemės pastatytų palečių, todėl ir atidarytos „Lidl“ parduotuvės yra premium klasės.

„78 proc. Lietuvos pirkėjų laukia gero aptarnavimo, jiems svarbi aplinka ir parduotuvės personalo elgesys. Visi Lietuvoje dirbantys mažmeninės prekybos tinklai ieško savo išskirtinumo ir pasirūpina interjeru, prekių išdėstymu, šioje vietoje iš konteksto neiškrenta ir pigesnes prekes siūlantys mažmenininkai“, – sako I. Lepp.

Apklausose fiksuojamas nepasitenkinimas prekybos sektoriaus atstovais taip pat gali išeiti į naudą „Lidl“: tik 35 proc. Lietuvos pirkėjų teigia jaučią, kad prekybininkai supranta, kokie yra vartotojų prioritetai ir poreikiai. Šis rodiklis yra žemesnis nei Latvijoje (47 proc.) ir Estijoje (42 proc.), taip pat atsilieka nuo Europos vidurkio (48 proc.).

„Nielsen“ duomenimis, trys ketvirtadaliai pirkėjų būtinai apsilanko naujoje parduotuvėje, jei ji atsidaro netoliese, todėl potencialių klientų smalsumo „Lidl“ neturėtų pritrūkti ilgam.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Loterijų asociacija: nauji reikalavimai gali užkirsti kelią Lietuvoje rengti loterijas „Eurojackpot“ ir „Vikinglotto“ (36)

Nauji reikalavimai loterijų organizatoriams, kuriais siekiama mažinti loterijų prieinamumą ir...

Rekordiškai padaugėjo Didžiojoje Britanijoje dirbančių ES šalių piliečių (13)

Didžiojoje Britanijoje dirbančių Europos Sąjungos šalių piliečių skaičius antrąjį šį...

Dėl teroro aktų Ispanijoje atpigusios aviakompanijų akcijos nusitempė žemyn visą Europos akcijų rinką (8)

Europos vertybinių popierių rinka penktadienį smuktelėjo, nes dėl Ispanijoje įvykdytų kelių...

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (9)

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ( VVTAT ): jai perduodamos Europos...

Kas nulemia lyderio sėkmę: mitai ir tiesa (2)

Siekdama išsiaiškinti, kas nulemia lyderio sėkmę, amerikiečių lyderystės konsultavimo paslaugų...

Top naujienos

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (37)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (18)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Atakas Ispanijoje įvykdžiusi kuopelė „neutralizuota“, aptikti šiurpą keliantys radiniai (213)

Kuopelė, kuri panaudodama automobilius įvykdė atakas Barselonoje ir Kambrilse, buvo...

Savame bute jaučiasi kaimynų įkaitu (7)

Nuo lubų besisunkiantis vanduo, kibirkščiuojantys laidai ir nuolatinė drėgmė jau tapo...

Užsiminė apie galimybę padėti mažiau uždirbantiems, dėl kurios iečių nelaužo jokia partija (73)

Politikai turėtų peštis ne dėl Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatų, o galvoti apie...

Būtina aplankyti bent kartą gyvenime: šie paplūdimiai garsėja visoje Europoje (4)

Keisčiausių formų uolos ir paslaptingos grotos, tarp jų įsispraudę paplūdimiai su Atlanto...

Beprasmė tragedija: pasaulio čempionas Rusijoje pateko į mirtinas muštynes (170)

Rusijos sporto bendruomenė sukrėsta: nuo patirtų sunkių galvos traumų Anapilin iškeliavo...

Atsibodo valdžios diskriminacija – renka parašus (6)

Šiemet įsigaliojęs naujasis Administracinių nusižengimų kodeksas jau kurį laiką neramino...

„Brexit“ žala. Kas laukia tūkstančių darbuotojų iš Lietuvos? (274)

Šimtai tūkstančių darbuotojų iš Europos Sąjungos valstybių nėra užtikrinti dėl savo...

Kvapą gniaužiančios vestuvės: prabanga, 3 metrų šleifas ir seksualus nuotakos šokis (8)

Dainininkė, šokėja bei aktorė Rochelle Pangilinan ištekėjo už aktoriaus bei modelio Arthuro...