Creative Shock“ renginyje be jau pristatytos pranešėjos Christine Kim patirtimi dalysis latvių mados socialinio verslo „MAMMU“ įkurėjas Fionn Dobbin, Didžiosios Britanijos Imperijos ordino laureatė Karen Lowthrop bei Maroko Socialinio verslo bei inovacijų centro steigėjas Adnane Addioui.

Socialinis mados verslas mamoms

„Man, kaip dizaineriui, kūryba siejasi su konkrečiu tikslu, o pats kūrybos procesas visada prasideda nuo tam tikros problemos sprendimo“, – teigia viena ekspresyviausių šių metų konferencijos asmenybių – pasaulį išmaišęs airių kilmės vokietis Fionn Dobbin.

Jo įkurtas socialinis mados verslas „MAMMU“ Latvijoje suteikia įsidarbinimo galimybę namuose vaikų palikti negalinčioms mamoms.

„Moterys apmokomos gaminti aukštos kokybės aksesuarus bei drabužius tam, kad joms nereikėtų išgyventi iš minimalaus atlyginimo nesiekiančių pajamų. Socialinis verslas bendradarbiauja su įvairiais Latvijos dizaineriais ir kuria originalią produkciją, populiarią visoje šalyje“, – trumpai socialinio verslo principą apibūdina jis.

Idėjų kūrimo fabrike „The Grameen Creative Lab“ su pačiu Nobelio premijos laureatu bei socialinio verslo tėvu vadinamu Muhammad Yunus dirbęs F.Dobbin teigia, kad šis veiklos modelis reikalauja savarankiškumo.

„Socialinis verslas skirtas nenorintiems sėdėti prie televizoriaus ir skųstis, kad valstybė kažko nedaro. Jam nereikia suteikti specialaus statuso ar mokesčių lengvatų, nes tai įprastos kompanijos – jos kuria aukštos kokybės produkciją ar paslaugas“, – savo nuomonę dėstė F. Dobbin.

Verslą įkūrė miške

„Mano aistra – pinigai. Tačiau daugiausia džiaugsmo suteikia tai, ką su jais galima nuveikti“, – taip savo socialinio verslo „Hill Holt Woods“ vystymą apibūdina Karen Lowthrop.

Anglijos miškuose įsikūrusi įmonė skirta apylinkių bendruomenei ir teikia švietimo, rekreacijos, psichologinio gydymo bei medienos apdirbimo paslaugas. „Hill Holt Woods“, kurdama ypatingas mokymosi sąlygas bei ryšį su gamta, į teigiamą socialinę aplinką grąžina nuo psichologinių problemų kenčiančius paauglius.

„Egzistuoja nuomonė, kad gamtoje daugiau laiko praleidžiantys vaikai yra atsparesni stresinėms situacijoms ir yra mažiau nerimaujančios asmenybės nei urbanistinės aplinkos gyventojai“, – teigė K. Lowthrop.

„Socialinis verslas turi būti vertinamas kaip kokybiška, o ne altruistinė naivių žmonių veikla. Noriu sulaukti pripažinimo už tai, kad suteikiu aukščiausio lygio švietimo bei psichologinės paramos paslaugos gelbėjant pasaulį“, – sako įkūrėja.

Už aktyvią socialinę veiklą moteris jau sulaukė įvertinimų – ji yra gavusi Didžiosios Britanijos Imperijos ordiną, „Ernst and Young“ metų verslininkės apdovanojimą bei Bisshop Grosseteste universiteto garbės daktaro laipsnį.

Socialinio verslo atgarsiai Šiaurės Afrikoje

Iš Maroko atvyksiantis Adnane Addioui – populiarus balsas tėvynėje. Maroko Socialinio verslo bei inovacijų centro įkūrėjas taip pat tiki, kad švietimas yra geriausias kelias link teigiamų pokyčių visuomenėje.

„Svarbu įsigilinti ir suprasti aplinkos, kurioje nori naujovių, kontekstą. Tam reikalingi pagalbą suteikiantys žmonės, parodantys greičiausią kelią link tinkamo sprendimo“, – teigė lyderystės, politinės analizės bei švietimo ekspertas.

Su jaunais žmonėmis dirbantis Adnane mano, kad būtent jie turi daugiausia galimybių išpildyti savo svajones: „Patirties trūkumą ar asmeninius iššūkius nugalėti gali aistra bei motyvacija. Tad dažniausia problema, su kuria man teko susidurti – ambicijų stoka“, – sako jis.
Maroko Socialinio verslo bei inovacijų centras yra vienas sėkmingiausių visuomenę telkiančių pavyzdžių Šiaurės Afrikoje.

Organizacija užsiima jaunų marokiečių lavinimu visuomenės vystymo tikslais.

„Socialinis verslas visada bus demokratinės visuomenės moralinis veidas. Tad jis sparčiausiai auga šalyse, kur spaudimas pokyčiams yra stipriausias ir visi bendruomenės nariai privalo būti įtraukti“, – tvirtą nuomonę pareiškė Adnane.

„Creative Shock“ yra tarptautinis socialinio verslo situacijų konkursas, skirtas kūrybingiems, ambicingiems ir socialiai atsakingiems jauniems žmonėms.

Jo dalyviai sprendžia „Civitta“ parengtas užduotis ir varžosi dėl 1500 eurų, įsteigtų „Tele 2 Lietuva“ bei „Turkish Airlines“ bilietų į bet kurią pasaulio šalį. Iniciatyvos tikslas – skatinti socialinio verslo modelį ir jo pritaikymą panaudojant sėkmės istorijas. Konkursas ne vienerius metus renkamas kaip geriausias verslumo skatinimo studentų renginys Lietuvoje, 2016 m. projektas apdovanotas portalo DELFI bei Lietuvos Studentų Sąjungos rengiamuose apdovanojimuose metų renginio kategorijoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)