Bet kurių kvepalų skysčio savikaina siekia iki 6 JAV dol.: tiek gaminant masiškai, tiek individualiais projektais, A. Mickevičius kalbėjo per vadovų konferenciją „EBIT2015“.

„Sektorius, apie kurį aš kalbėsiu, yra toks paslaptingas, kad beveik 99 proc. gyventojų absoliučiai nieko apie jį nežino. Iš tiesų, mes, vartotojai, gauname tik paskutinę informaciją, kuri yra kaip iliuzionisto triukas – atkreipti jūsų dėmesį nuo kažkokių kitų dalykų“, - kalbėjo jis.

Mažą savikainą lėmė XX a. pradžioje atsiradusi galimybė susintetinti esencijas ir kurti molekulinius kvepalus, o tai davė didelį impulsą parfumerijos pramonei.

„Tačiau tai ir eliminavo iš kvepalų kažkokias brangias dalis. Mitai apie tai, kad yra įdėta labai brangaus krūmo, ar kažkokios brangios medienos, retos Somalio rožės arba kažko dar labai ypatingo yra tiesiog masinanti jus informacija. Iš principo, viskas yra gaminama iš tų pačių sintetinių medžiagų nepriklausomai nuo to, ar aromatas yra labai pigus, ar labai brangus, jo savikaina – beveik ta pati“, - kalbėjo A. Mickevičius.

Pasak jo, tada kyla klausimas, už ką moka vartotojas.

Specialistas vardijo, kad nėra vyriškų ir moteriškų aromatų, bet kainuoja sukurti moteriškų arba vyriškų kvepalų prekės ženklą, su kuriuo lengviau save identifikuoti pirkėjams. Taip pat kainuoja kvepalų buteliukas, pakuotė, reklaminė kampanija, platinimas ir pardavimai.

Be to, svarbus ir parfumerių indėlis kuriant vieną ar kitą kvapą: A. Mickevičius palygino, kad veikiausiai ir Leonardo da Vinči darbų savikaina nėra įspūdinga, jei vertinti tik popieriaus ir dažų kainas.

„Labai įdomus momentas yra kvepalų autorius. Jūs perskaitote ant dėžutės, kad „Dior“ kompanija jums siūlo kvapą. Automatiškai kažkodėl galvojate, kad „Dior“ kompanija sukūrė kvepalus ir Christianas Dioras, kuris jau 50 metų miręs, vis dar kuria aromatus. Žmogus retai susimąsto, kad parfumerijos pramonėje yra sudėtinga grandžių sistema“, - dėstė A. Mickevičius.

Kvepalų kūrėjas atkreipė dėmesį ir į tai, kad kvepalų industrijoje, kaip ir knygų leidybos srityje, yra panašumų.

Knygų leidyboje yra autorius, kuris parašo knygą, leidykla, kuri ją išleidžia, ir spaustuvė, kuri atspausdina.

Kvepalų pramonėje yra užsakovas, t. y., leidėjas, kvapą sukuria žmogus, t. y. parfumeris, o pasirinkta kompanija jį pagamina.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (46)