– Koks buvo jūsų pirmasis verslas?

– Noras ką nors daryti, kad užsidirbčiau pinigų, išryškėjo dar tarybiniais laikais. Pardavinėjau ir kramtomąją gumą, ir grandinėles, aišku, jei tai galima vadinti verslu. Kadangi teko gyventi prie Kauno, o jis tuo metu buvo slapto verslo oazė, verslu buvo laikoma ir tulpių, ir kailinių žvėrelių auginimas. Taigi galiu sakyti, kad esu baigęs spekuliantų mokyklą.
Pirmas tikras verslas atsirado taip pat dar sovietmečiu – tai polietileninių maišelių gamyba, kuri tuomet buvo labai populiari. Tais laikais susikroviau pradinį kapitalą, nes pelningumą skaičiavome ne procentais, o kartais. Vėliau pasinėriau į konditeriją. Mano pirmi žingsniai konditerijos srityje sutapo su Lietuvos nepriklausomybe.

– Kokią pirmą verslo pamoką išmokote visam gyvenimui?

– Didžiausia pamoka buvo 1998 metų krizė, kuri parodė, kad nereikia nerti stačia galva į vandenį, nežinant, koks gylis. Sukdamasis kailių versle supratau, kad viską reikia daryti atsargiai. Geriau nepaimti tiek, kiek norėtum, bet ir neprarasti visko – tokia gyvenimo taisyklė man padėjo išsilaikyti versle.

– Ar buvo laikotarpių, kai norėjote viską mesti?

– Kadangi mano saugikliai įjungti ir suprantu, kad verslo pasaulyje nėra lengva, tai ne. Išmanau verslo taisykles ir šioje terpėje gerai jaučiuosi, todėl niekada nebuvo minčių viską mesti ir ieškoti samdomo darbo.

– Kaip kilo šakočių idėja?

– Esu tarybinio auklėjimo ir nelaikau savęs tokiu stipriu, kad galėčiau sukurti ką nors ypatingo. Todėl ir mano verslas išmoktas iš kitų. Šakočių idėja patraukė viena Lenkijos įmonė per Vilniuje surengtą parodą. Jos atstovai mus pamokė technologijų, supažindino su skaičiais. Taip ir perėmėme idėją. Kai jie pasakė, kad iškepa 200–300 kilogramų šakočių per parą, stebėjomės, o dabar patys pasiekėme savo rekordą – 2 tonos per parą.

- Kaip jums pavyko tapti šakočių karaliumi Lietuvoje?

- Manau, svarbiausia yra idėja, komanda ir partneriai. Mums pasisekė suburti žmones, kurie idėją gali paversti kūnu ir nuolat kelti produkcijos kokybę. Tai nepaprastas darbštumas. Taip pat pasitikėjome prekybos vietomis. Jos mus užaugino, o mes pateisinome jų lūkesčius.

- Koks yra gero verslo receptas?

- Svarbu viskas, ką išvardijau anksčiau. Taip pat reikia trupučio talento, avantiūrizmo, drąsos. Manau, verslo pasaulyje labai svarbi asmenybė – ne bet kas gali plėtoti verslą ir pasiekti gerus rezultatus.

Naujame „BZN start" mėnesio verslo žurnalo numeryje ieškokite įdomių ir naudingų istorijų: VERSLO ISTORIJA apie pirmųjų sostinėje įkurtų itališkos virtuvės restoranų savininkės vilnietės Justės Kaselienės sėkmingą verslą: „St.Valentino“, „Pomodoro“ ir ledainių „Valentino“ tinklus, kurie atlaikė net dvi didžiausias pastarųjų metų ekonomikos krizes. Numeryje pristatomos verslininkų klaidos, verslo pradžios žingsniai, finansavimas, patarimai apie tai kaip plėtoti verslą svetur. Pamatysite kūrybingiausias pasaulio reklamas, sužinosite apie valstybės teikiamą paramą verslui, naujausias finansines priemones, atsiskaitymų verslo sąlygas ir kitą naudingą informaciją.