Lietuvos gamintoja "Snaigė" ketina pastatyti Rusijoje gamyklą, kuri per metus gamintų 100-200 tūkstančių šaldytuvų. Tačiau, kaip pažymi Rusijos analitikai, užimti tam tikrą Rusijos rinkos dalį bendrovė pajėgs tiktai išstumdama iš rinkos senąsias sovietines markes.
"Snaigė"
© ELTA
Kaip rašo Rusijos verslo agentūra RBK, kuria remiasi ELTA, Lietuvos bendrovė "Snaigė" ketina pradėti Rusijoje savo šaldytuvų gamybą. Bendrovės planai gana ambicingi - ji ketina užimti 10-20 procentų Rusijos rinkos. "Svarstome galimybę pastatyti gamyklą viename iš kelių regionų, tarp kurių yra Maskvos, Leningrado ir Kaliningrado sritys",- interviu RBK teigė "Snaigės" generalinis direktorius Romualdas Raudonis.

Tuo pačiu metu rinkos dalyviai pažymi, jog bendrovėms teks patirti nemažai išlaidų, siekiant atimti rinkos dalį iš šiuo metu veikiančių gamintojų. Be to, potencialūs konkurentai aktyviai siekia sumažinti savo produkcijos savikainą. Tačiau tuo atveju, jei lietuviams vis dėlto pavyks įsiskverbti į Rusijos rinką, senųjų sovietinių markių gamintojams teks nutraukti gamybą.

Kol kas "Snaigė" apie projekto detales dar nekalba. Kaip pažymėjo R. Raudonis, "verslo plano dar nėra, sprendimas dėl gamyklos statybos Rusijoje kol kas yra grynai politinis, tačiau preliminarios derybos su bankais dėl projekto finansavimo jau buvo pradėtos". Tuo tarpu, anot RBK analitikų, bendrovės darbo Rytų Europos šalyse istorija leidžia daryti išvadą apie jos ketinimų rimtumą. 2002 metų rugsėjį bendrovė įsigijo 65 procentus Slovakijos bendrovės "General Frost", kuriai priklauso Slovakijos šaldytuvų gamintoja "Novy Calex", akcijų. Vėliau, spalio mėnesį, "Snaigė" paskelbė planuojanti įsteigti antrinę įmonę Ukrainoje, kuri koordinuos Lietuvos gaminių pardavimus ir techninį aptarnavimą šioje šalyje.

Šiuo metu "Snaigės" šaldytuvų tiekimas į Ukrainą smarkiai viršija pardavimus Rusijos rinkoje, tačiau Lietuvos bendrovė ketina pakeisti situaciją. Perkeldama gamybą į Rusijos teritoriją, "Snaigė" ketina išvengti didelių muitų, kurie silpnina šios įrangos konkurencines pozicijas Rusijos rinkoje. "Iki muitų barjerų įvedimo prieš penkerius šešerius metus mes eksportavome čia iki 100 tūkstančių šaldytuvų. Po to buvo įvestas muitas, kuris sudarė 20 procentų, bet buvo ne mažesnis nei 0,24 euro už 1 litrą talpos, todėl įrangos įvežimas tapo nepelningas",- teigia bendrovės atstovai.

RBK analitikai pažymi, jog šios strategijos jau ėmėsi potencialus lietuvių konkurentas - Italijos bendrovė "Merloni", kuri kadaise suteikė įrangos gamybos licenciją bendrovei "Stinol", o vėliau šią įmonę išpirko. Šiuo metu dalis svarbių detalių, pavyzdžiui, kompresoriai, tiekiama iš užsienio, o pagrindinės korpuso dalys gaminamos Rusijos gamykloje. Tokiu būdu "Merloni" pavyko sumažinti masinių šaldytuvų savikainą ir tuo pačiu metu užtikrinti jiems stiprias konkurencines pozicijas rinkoje. Brangesnę produkciją bendrovė gamina Europos gamyklose ir importuoja į Rusiją.

Tuo tarpu konkurencija Rusijos rinkoje šiuo metu yra labai arši ir naujo stambaus žaidėjo atėjimas dar labiau apsunkins situaciją. "Snaigei" Rusijoje teks konkuruoti su Rusijos gamybos įranga, - teigia rinkodaros bendrovės "Gfk" analitikė Natalija Moržova. - Išeiti į rinką lietuviams bus sunku - reikia pasiūlyti arba iš principo naują prekę, arba žemą kainą. Vartotojas jau pakankamai gerai orientuojasi didžiuliame buitinės įrangos asortimente ir įvesti naują prekinį ženklą bus gana sudėtinga".

R. Raudonis sutinka, jog jo vadovaujamai bendrovei teks parengti rimtą strategiją Rusijos rinkoje. "Mūsų produkcija, visų pirma, skirta pirkėjui su vidutinėmis pajamomis, mes siūlome gerą kokybės ir kainos santykį. Asortimentas pakankamai didelis, todėl konkuruosime ne tik su Rusijos gamybos šaldytuvais, bet ir su importuotais", - teigia jis.

Vis dėlto lietuviai nebijo konkurencijos ir ketina užimti mažiausiai 10 procentų Rusijos rinkos. Į klausimą, kokiais būdais tai bus pasiekta, "Snaigės" generalinis direktorius R. Raudonis pareiškė, jog "Snaigės" prekinį ženklą Rusijoje dar prisimena, be to, šaldytuvai bus specialiai adaptuoti Rusijos vartotojui - mūsų rinkodaros specialistai pastebėjo, jog rusai teikia pirmenybę vidutinio dydžio ar dideliems šaldytuvams su įvairiausiomis lentynėlėmis, buteliukais ir panašiai.

"Mūsų produkcija komplektuojama geriausių Europos bendrovių detalėmis ir atitinka aukščiausios energijos vartojimo ir ekologiškumo reikalavimus", - teigia jis. Be to, bendrovė šiuo metu teikia trejų metų garantijas, tačiau svarsto galimybę padidinti šį laikotarpį iki 5 metų, ir tai, bendrovės nuomone, taip pat skatins paklausą. Viena iš rimčiausių problemų yra platinimo tinklo plėtojimas. Kaip pažymi N. Moržova, "Maskvos mažmeniniai tinklai lietuviška marke praktiškai neužsiima". Atitinkamai, lietuviams teks skatinti pardavėjus nuolaidomis arba patogesnėmis prekių pristatymo sąlygomis nei siūlomos kitų gamintojų. Tačiau, pasak R. Raudonio, bendrovė dar turi ryšių tarp platintojų iš tų laikų, kai prekių tiekimas Rusijoje buvo aktyvesnis, todėl artimiausiu metu, kai bus apibrėžti projekto parametrai, darbas su platintojais bus atnaujintas.

Išeidami į Rusijos rinką, lietuviai pirmiausia tikisi paklausos augimo. Tuo tarpu Rusijoje jau egzistuojančios įmonės didina gamybą, todėl, esant tokioms sąlygoms, naujojo žaidėjo pasirodymas bus susijęs su labai didelėmis išlaidomis. Analitikų nuomone, brangias Europos detales naudojanti "Snaigė" praktiškai neturi galimybių sumažinti produkcijos savikainos. Tuo tarpu jos potenciali konkurentė - Italijos "Merloni" šiuo metu aktyviai nagrinėja galimybes padidinti šaldytuvuose "Stinol" naudojamų rusiškų detalių skaičių. Tam Lipecko srities administracija jau suteikė bendrovei 30 tūkstančių kvadratinių kilometrų sklypą, kuriame bus sukurta pramoninė zona. "Merloni" lietuvių planus vertina gana skeptiškai.

"Nemanau, jog "Snaigei" pavyks užimti skelbiamą rinkos dalį per artimiausius dvejus trejus metus", - teigia "Merloni" direktorius Rusijoje, NVS ir Baltijos šalyse Kacha Kobachidzė. Tuo tarpu R. Raudonis mano, jog "rinka dar nėra prisotinta" ir gali praryti porą šimtų papildomų šaldytuvų. Tuo pačiu metu analitikai pažymi, jog rinkos augimas lėtėja. N. Moržovos nuomone, "šaldytuvų rinkos augimas po truputį lėtėja". "Jei 2002 metais numatomas prieaugis didžiuosiuose miestuose sudarė 20 procentų, 2003 metais jis sudarys tik 12-15 procentų", - teigia jis. Tuo tarpu, "Gfk" duomenimis, palyginti su 2001 metais, pigus segmentas (iki 350 JAV dolerių) ne padidėjo, o net sumažėjo. "Tačiau padidėjo "vidutinis" ir "kiek aukštesnis už vidutinį" kainų segmentai. Brangių ir itin brangių šaldytuvų segmentai praktiškai nepakito", - pasakoja ekspertė.

Esant dabartinėms tendencijoms, lietuvių pasirodymas Rusijos rinkoje sukels didžiausią pavojų senosioms sovietinėms šaldytuvų markėms, kurių gamyba yra ant pelningumo ribos dėl nedidelių apimčių, o pagal ergonomiškumą ir kitas vartojimo savybes jie gerokai atsilieka nuo pigios licencijuotos ir importuotos įrangos.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rekordiškai padaugėjo Didžiojoje Britanijoje dirbančių ES šalių piliečių (9)

Didžiojoje Britanijoje dirbančių Europos Sąjungos šalių piliečių skaičius antrąjį šį...

Dėl teroro aktų Ispanijoje atpigusios aviakompanijų akcijos nusitempė žemyn visą Europos akcijų rinką (7)

Europos vertybinių popierių rinka penktadienį smuktelėjo, nes dėl Ispanijoje įvykdytų kelių...

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (8)

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ( VVTAT ): jai perduodamos Europos...

Krintant svarui, toliau daugėja Didžiąją Britaniją lankančių turistų skaičius (10)

Didžiąją Britaniją birželį aplankiusių turistų skaičius, palyginti su tuo pačiu 2016 m....

B. Bradauskui priklausantis „Lamantinas“ šiemet uždirbo 471 tūkst. eurų pelno (47)

Lietuvos ne gyvybės draudimo bendrovė „Lamantinas“ pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 471...

Top naujienos

Japoniją pribaigė ne atominė bomba, o Stalino sprendimas? (296)

Šiemet buvo minimos 72-osios Hirosimos bombardavimo metinės. JAV branduolinio ginklo panaudojimas...

R. Sadauskas-Kvietkevičius. Liūdnas teroristų likimas (37)

Terorizmas nekeičia pasaulio ir tai labiausiai erzina pačius teroristus, kurie bando įsivaizduoti,...

Patarimai ruošiantis dviračių žygiui ar maratonui: kai ko galite pasimokyti ir iš vaikų

Skaudančios kojos, varvantis prakaitas ir nuo sėdynės geliančios kirkšnys – taip gali atrodyti...

Darbas, kuriame jaunystė – abejotinas privalumas

Tarp jaunų parlamentarų rinkėjai dažniausiai mini didžiųjų partijų lyderius, o kiti jauni...

Gelbėtojai įspėja: šeštadienį vakare siaus škvalas, stambi kruša (19)

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas informuoja, kad šeštadienį šalį siaubs audra.

Atgijęs Latvijos krepšinis: auksinė karta – pakeliui į šlovės olimpą specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (122)

Latvija prieš Lietuvą. Rungtynės Rygos arenoje, į kurias bilietai ištirpo akimirksniu. Akistata,...

Nemaitonių kaime – tragiška nelaimė: prie namų nuskendo du vaikai papildyta 19.39 (90)

Šeštadienį Kaišiadorių rajone esančiame Nemaitonių kaime mirė du mažamečiai. Prie namų...

Kovos su terorizmu ekspertas: ruoškimės, tuoj teroristai panaudos naują ginklą (279)

Ateityje teroristų ginklu dideliuose Europos miestuose gali tapti valdomi dronai su sprogmenimis. Tai...

Klaidinantys vėžio simptomai vos nepražudė jaunos moters

31 metų britė, kurią nuolat vargino pilvo pūtimas , ragina neignoruoti iš pirmo žvilgsnio...

„Karklės“ dalyvių stilius traukė akį: išsiskyrė keisčiausiais įvaizdžiais (7)

Vainikuoti 2017 metų vasarą ir ištraukti iš spintos dar nespėtus pademonstruoti stilingus...