Žirnelius graibsto kaip karštas bandeles

Apie pastebimai išaugusius pardavimus Rusijoje pirmasis prabilo vienas iš rinkos lyderių – prancūzų bendrovė „Bonduelle“. 2014-2015 metų pirmojo pusmečio (konkrečiai kalbama apie žemės ūkio metus, kurie prasidėjo liepą) ataskaitoje bendrovė teigia, kad jos pardavimai Rusijoje šiuo laikotarpiu „buvo išskirtinai dideli“.

Konkrečių duomenų apie pardavimus atskirose šalyse „Bonduelle“ ataskaitoje nepateikia, tačiau visas „Non-Europe Zone“ segmentas (įskaitant ir Rusiją, Kanadą ir Jungtines Valstijas) per šešis mėnesius išaugo net 13,7 proc. – iki 379,4 mln. eurų. Nuo 2014 metų spalio čia pardavimai išaugo net 17,2 proc., teigiama ataskaitoje. „Bonduelle“ akį džiuginančio augimo priežastimi įvardija išaugusius pardavimus: Rusijoje pagamintos „Bonduelle“ ir „Globus“ prekės ženklų produkcijos paklausa išaugo pabrangus importinėms prekėms ir Rusijai pritaikius maisto produktų iš Vakarų embargą.

Kiti konservų gamintojai taip pat pripažįsta, kad 2014 metai jiems buvo itin sėkmingi. Bendrovės „Ruspole brands“ (buvęs „Russkoje pole“: tokie prekės ženklai kaip „Diadia Vania“, „Corrado“ ir kiti) daržovių konservų pardavimai 2014 metais išaugo net 65 proc. (rubliais – net iki 75 proc.), o „PomidorProma“ (prekės ženklas „Ogorodnikov“) – 40-45 proc. „Ekoprodukt“ džiaugėsi net 25 pro. geresniais rezultatais, skelbia RBK.

Pirkėjų susidomėjimą konservuotomis daržovėmis pastebi ir prekybos centrai. Prekybos centrai „Diksi“ 2014 metais pardavė net 10-15 proc. daugiau konservų. „Pardavimų augimas tiesiogiai susijęs su keliomis konkrečiomis kategorijomis – pirkėjus labiausiai domina populiariausios konservuotos sriubos, gatavi patiekalai bei produktai, tinkantys įvairioms salotoms (žalieji žirneliai, kukurūzai ir t.t.) bei marinuotos ir sūdytos daržovės“, – teigia pardavėjo atstovė Jekaterina Kumanina.

Kaip skelbia „BusinesStat“, per metus Rusijoje pagaminama 1,5 mln. tonų konservų. Remiantis „Rosstat“ duomenimis, 2013 metais buvo pagaminta 1,17 mln. vienetų daržovių ir grybų konservų (beveik 1,1 mln. tonų), o jų piniginė vertė siekia 112,7 mlrd. rublių (1,51 mlrd. Eur) (vidutinė kaina – 101,96 rublių (1,36 Eur) už kilogramą).

Renkasi konservus

Vartotojai regionuose vietoj šviežių produktų vis dažniau renkasi produkciją skardinėse, tvirtina prekybos centro „Vega“ pardavimų vadovas Andrejus Andrejevas (bendrovė gamina ir importuoja daržovių ir vaisių konservus). Prieš pastebimai nuvertėjant rubliui, šviežios daržovės buvo šiek tiek brangesnės nei konservuotos, o dabar jos kainuoja kone dvigubai brangiau, pabrėžia A. Andrejevas.
2014 metų pabaigoje susiklostė labai neįprasta situacija: rublis ritosi žemyn, o prekybos centrai nesutiko su tiekėjų siūlymais didinti kainas, prisimena bendrovės „Mistral“ (platinančios prekės ženklo „Zelionyj Velikan“ produkciją) prezidentas Beslanas Argba.

Tokioje situacijoje atsidūrę pirkėjai, anot B. Argbos, pradėjo iš parduotuvių lentynų šluoti viską, kas pasitaikė po ranka – daugiausia ilgai galiojančius produktus. Dar vienas išaugusios Rusijoje gaminamų konservų paklausos veiksnys – konkurentų iš Moldovos ir Ukrainos pasitraukimas, teigia bendrovės „PomidorProm“ generalinis direktorius Romanas Gulevskis.

Rospotrebnadzor“ dar 2014 metų liepą uždraudė į Rusiją įvežti konservų iš kaimyninių šalių – toks sprendimas argumentuotas ant pakuočių pateikiama neva tikrovės neatitinkančia informacija. Draudimas įsigaliojo kaip tik tuo metu, kai buvo nuimamas sezoninių daržovių derlius, todėl dauguma gamintojų iš Rusijos spėjo padidinti gamybos apimtis, priduria asociacijos „Rusprodsojuz“ valdybos pirmininko pavaduotojas Dmitrijus Leonovas.

Dauguma užsienio gamintojų, įsigaliojus draudimui, taip pat pradėjo teikti užsakymus gamykloms Rusijoje. Pavyzdžiui, taip pasielgė Ukrainos bendrovės „Veres“ ir „Nežin“. Didelių konservų fabrikų Rusijoje ne daugiau dešimties, o šiuo metu jie tiesiog užversti užsakymais tiek iš konkrečių prekių ženklų gamintojų, tiek iš prekybos tinklų, pabrėžia D. Leonovas.

Geri metai

Konservų gamintojai ruošiasi ir toliau didinti gamybos apimtis ir kelti kainas. Pavyzdžiui, „PomidorProm“, anot R.Gulevskio, 2015 metais planuoja dvigubai padidinti gamybos apimtis. Apie tai, kad kainų augimas šiuo atveju neišvengiamas, kalba visų gamintųjų atstovai, kuriuos tik kalbino RBK.

Nuo 2014 metų vasaros sėklos pabrango net 40-50 proc., o trąšos – 55-70 proc. (tokius duomenis pateikia Nacionalinė daržovių augintojų sąjunga). Tačiau pagrindinė priežastis – rublio devalvacija, teigia „Ruspole Brands“ atstovas: net ir kalbant apie Rusijoje gaminamus konservus, importuojamos sudedamosios dalys sudaro apie 70 proc. Pavyzdžiui, Rusijoje niekas negamina skardos skardinėms, net ir etiketės neretai spausdinamos užsienyje.

Gamintojams ir platintojams tenka derintis prie importo ribojimų, pabrėžia R. Gulevskis: „Pavyzdžiui, seniau jie kukurūzus vežė iš Kinijos, Tailando ar Indijos, o dabar vis dažniau kreipiasi į augintojus Rusijoje“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (249)