Beveik pusė Rusijos gyventojų - 47% dėl smukusio pragyvenimo lygio atsikratė dar prieš porą metų vyravusios nuostatos, kad vakarietiška prekė yra gera prekė. Dabar jiems neberūpi, iš kur gaminys, svarbu, kad jis būtų nebrangus ir kokybiškas.

Be to, daugiau nei trečdalis vartotojų pradėjo teikti pirmenybę šalies produkcijai.

Tokias balandį atliktos gyventojų apklausos išvadas paskelbė Rusijos visuomenės nuomonės tyrimų centras.

Kiek kitokias išvadas perša rinkodaros paslaugų agentūros "Komkon" tyrimai, kurių metu firma kasmet apklausia 30.000 respondentų 40-yje šalies miestų.

Firmos specialistai teigia, kad prie importuojamų prekių paklausos sumažėjimo gerokai prisidėjo ne tik perkamosios galios nuosmukis - per 2 m. skaičius gyventojų, pasiruošusių už kokybišką rusišką prekę mokėti brangiau, padidėjo 1,6 karto, beveik iki 17%.

Pasak vietos specialistų, ne maisto prekių rinkoje šiuo metu stiprėja tendencija, kuri maisto produktų rinkoje buvo prieš 3-4 m. - gamintojai nustojo dengstytis užsienio prekių ženklais, kadangi vartotojai į tai kreipia mažiau dėmesio.