Ruošia pokyčius žymėto dyzelino pirkėjams

 (95)
Įsigyti žymėto dyzelinio kuro netrukus bus daug paprasčiau. Bent jau taip žadėjo Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vadovybė. Vis dėlto tiek šio kuro pirkėjai, tiek pardavėjai skeptiškai vertina tokius planus.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Žemę dirbantys asmenys žymėtą dyzeliną gali pirkti vos ne perpus pigiau nei visi kiti vairuotojai. Degalu.kainos.lt duomenimis, litras šio kuro kainuoja mažiausiai 0,41 euro. Įprastinio dyzelio kaina šiuo metu prasideda nuo 0,75 euro už litrą.

Vis dėlto norėdami mokėti mažiau, ūkininkai turi gerokai pavargi – bent kartą – du per metus dėl to jiems reikia apsilankyti VMI, kad ši išduotų leidimą ir pagal nustatytas kvotas apskaičiuotų galimą įsigyti degalų kiekį. Vėliau privalu vesti nuolatinę šio kuro pirkimo apskaitą. Tiesa, tiesiogine prasme rankomis tą daro degalinių darbuotojai.

Viskas daroma popieriuje

Lietuvos naftos produktų mažmeninės prekybos įmonių asociacijos direktorė Daiva Jokšienė įsitikinusi, kad dabartinė žymėto dyzelino prekybos tvarka yra atgyvenusi, neteisinga, neefektyvi, riboja kuro pasiūlos galimybes ir pasirinkimą.

„Atgyvenusi, nes visa apskaita grindžiama popieriniai dokumentais. Neteisinga, nes pardavėjams yra užkrauta prievolę vesti pirkėjo apskaitą ir atsakomybę už kontrolę. Neefektyvi, nes imli darbui – aptarnauti žymėto dyzelino pirkėją už trunka kur kas ilgiau nei kitus, nes būtina patikrinti ir užpildyti daugybę dokumentų, teikti ataskaitas“, – argumentuoja asociacijos direktorė.

Anot jos, žymėto dyzelino pasiūlą riboja dabartinis reikalavimas, kad žymėto dyzelino pirkėją aptarnautų degalinės darbuotojas. Esą taip nepagrįstai pažeidžiamos mažmeninės prekybos konkurencines sąlygos ir diskriminuojamos automatinės degalinės.

D. Jokšienės teigimu, asociacija pasiūlė VMI įvesti į žemdirbiams skirtą mokėjimų ar nuolaidų kortelę, kurioje būtų kaupiami duomenys apie jiems nustatytus metinius degalų limitus. Esą jos leistų automatizuoti parduodamo kuro apskaitą, operatyviai administruoti likučius.

Jomis būtų galima naudotis tiek mažmeninėje, tiek didmeninėje prekyboje, nenukentėtų ir automatinės degalinės.

Žada paprastesnę tvarką

Neseniai VMI viršininko pavaduotoja Vilma Vildžiūnaitė žadėjo, kad atgyvenusi ir daug papildomų administracinių sąnaudų reikalaujanti žymėto dyzelino prekybos tvarka jau šiemet bus paprastesnė.

Tiesa, permainos, kurias ketinama įgyvendinti iki liepos 1 d., nevisiškai sutampa su siūlytomis degalinių atstovų.

Kaip informavo VMI, pirmiausia norint gauti leidimą pirkti žymėtą dyzeliną nebereiks vykti gyvai jo užsakyti ir atsiimti. Visa tai bus galima padaryti internetu.

„Numatoma panaikinti prievolę žemės ūkio subjektams pildyti kuro apskaitos korteles. Tiek pirkėjai, tiek degalinių darbuotojai galimą įsigyti kuro likutį galės tiesiogiai sistemoje internetu realiuoju laiku“, – rašoma VMI paaiškinime.

Vietoje degalinių siūlomos kortelės VMI svarsto galimybę kiekvienam kuro pirkėjui suteikti unikalų brūkšninį arba kitą kodą. Visi individualūs pirkimo duomenys būtų susieti su kodu, kurį tereikėtų išsispausdinti ant paprasto popieriaus lapo.

Pasak VMI atstovų, jau parengtos techninės sąlygos, kuriomis vadovaujantis duomenis keliautų tarp degalinių informacinių sistemų ir VMI administruojamos akcizų informacinės sistemos. Esą degalinės dabar derina prie jų savo sistemas.

„Glaudžiai bendradarbiavome su VMI ruošiant pakeitimus. Kol kas ne visus pasiūlymus pavyko suderinti, tačiau tai jau žingsnis į priekį. Dabar įmonės vertina savo galimybes, reikalingas investicijas ir jų atsipirkimą. Kaštai gali būti labai skirtingi priklausomai nuo dabar įmonėje naudojamų IT sistemų. Gali būti, kad „sistemų priderinimas“ įmonei bus per brangus, todėl reikės likti prie dabar esamo varianto“, – svarstė D. Jokšienė.

Lietuvos ūkininkų sąjungos vicepirmininkas Raimundas Jovarauskas teigiamai vertino galimas naujoves, tačiau abejojo, ar jas pavyks įgyvendinti.

„Apie tą brūkšninį kodą girdžiu jau kokie ketvirti metai – nelabai tikiu, kad jis atsiras greitu laiku. Stipriai abejoju, nes pernai buvo tas pats sakyta“, – sakė ūkininkas.

Jis abejojo, kad nauja tvarka duos ką nors gero žymėtu dyzelinu prekiaujantiems didmenininkams.

„Kiek bendravęs su tiekėjais, kurie veža benzinvežiais, nelabai įsivaizduoju, ką jie su tuo brūkšniniu kodu galės padaryti. Tiekėjai turbūt nelabai pasiruošę naujovėms ir aišku turbūt papildomi kažkokius aparatus turės įsidėti. Garantuotai jie nebus pigūs, tad visas papildomas sąnaudas perkels ant mūsų pečių. Nebent valstybė kompensuos“, – kalbėjo pašnekovas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Naujienos

Teismas: D. Zabulionis iš Automobilių kelių direkcijos atleistas pagrįstai

Teismas antradienį paskelbė, kad Daivis Zabulionis pagrįstai atleistas iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojo pareigų dėl neskaidrių ryšių su koncerno „MG Baltic“ ir bendrovės „Kauno tiltai“ vadovais.

Viceministrė E. Radišauskienė: darbuotojai turi mokėti pakovoti už save (8)

Nuo liepos 1-osios įsigaliosiant naujam Darbo kodeksui (DK), atsiranda daugiau galimybių didėti atlyginimams, primena Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, atkreipianti dėmesį, kad ir patys darbuotojai taip pat turi aktyviai ginti savo interesus.

Trys Latvijos bankai nubausti už pinigų pervedimus į Šiaurės Korėją (7)

Finansų ir kapitalo rinkos komisija (FKRK) paskyrė trims Latvijos bankams baudas, kurių bendra suma siekia beveik 650 tūkst. eurų, už tai, kad jie nesilaikė įstatymų, kuriais siekiama užkirsti kelią neteisėtai įgytų lėšų legalizavimui ir terorizmo finansavimui.

„L'Oreal“ už milijardą eurų pardavė „The Body Shop“

Prancūzijos prekybos kosmetika milžinė „L'Oreal“ antradienį pranešė pasirašiusi sutartį dėl dešimtmetį valdyto „The Body Shop“ prekės ženklo pardavimo už vieną milijardą eurą Brazilijos kompanijai „Natura Cosmeticos“.

Lenkija raginama palaikyti Lietuvos iniciatyvas dėl nesaugios Astravo AE (14)

Lietuvos Seimas ragina Lenkiją palaikyti tarptautines Lietuvos iniciatyvas, nukreiptas prieš nesaugios Baltarusijoje statomos Astravo atominės elektrinės (AE) statybas, pabrėždamas, kad energetinio saugumo trūkumas yra esminis veiksnys išlaikantis Europos regioną Rusijos įtakos sferoje.