Departamento Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas Jurgis Kazlauskas BNS teigė, jog bendrovėms „Rimi Lietuva“ ir „Maxima LT“ buvo skirtos minimalios 289 eurų baudos už akcijų, skatinančių įsigyti alkoholinius gėrimus, ir nuolaidų skelbimus.

„Viską vertiname vidutinio vartotojo požiūriu, kaip yra suformulavęs reklamos bylose Lietuvos vyriausias administracinis teismas. Tai buvo visuma veiksmų. Akcija yra veikimas kažkokiam tikslui pasiekti. Buvo išskiriami tam tikri alkoholiniai gėrimai ir tokiu būdu vartotojai buvo skatinami juos įsigyti ir vartoti. Vartotojas atvedamas nuo katalogo iki gėrimo parduotuvėje ir jis mato, kad yra išskirtas gėrimas“, - BNS sakė J. Kazlauskas.

Anot jo, abiem atvejais tyrimai užtruko maždaug 3 mėnesius. J. Kazlausko teigimu, „Maxima“ kai kurias mažesnes gėrimų kainas skelbė reklaminiame leidinyje „Skonių dienos“, kuris paskutinį kartą išleistas gegužės pabaigoje. Jame kelių gėrimų kainos ir buteliai yra raudoname fone ir didesni nei baltame fone nurodyti likę gėrimai.

„Mūsų nuomone, konkrečiame leidinyje buvo pažeidimų požymių ir mes tą konstatavome. (...) Mes neteigiame, kad visas leidinys netinkamas. Tik tam tikra informacija, paskelbta leidinyje, yra susijusi su tyrimu“, - tvirtino J. Kazlauskas.

Jo teigimu, alkoholio nuolaidų ar akcijų skelbimą nustatyti yra be galo sunku, be to, kai kuriais atvejais trūksta teismo išaiškinimų, todėl tikimasi, kad „Maxima“ ieškinio baigtis sukurs precedentą tokių pažeidimų nagrinėjimui. „Maxima LT“ NTAKD sprendimą apskundė Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

„Maxima LT“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Jaunius Špakauskas BNS teigė, jog departamento bauda bendrovei buvo skirta nepagrįstai.

„Mūsų manymu, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento nutarime pateikiamas Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatų aiškinimas yra per platus ir nepagrįstas. Leidinyje „Skonių dienos“ pirkėjams pristatome itin platų asortimentą ir tokio alkoholinių gėrimų pateikimo įstatymas neriboja“, - BNS atsiųstame komentare tvirtino J. Špakauskas.

Tuo metu „Rimi Lietuvos“ atstovė spaudai Giedrė Bielskytė BNS sakė, kad įmonei skyrus baudą, ji pradėjo taisyti savo komunikaciją, atsižvelgdama į departamento pastabas.

„Priėmus įstatymą vis dėlto nebuvo iki galo aišku, kaip jis veiks realiose situacijose. Jį išnagrinėję manėme, kad mūsų veiksmai atitiko įstatymo raidę, tačiau departamentas turėjo kitokią nuomonę apie mūsų veiksmus, tad skyrė baudą. Gavę baudą susidėliojome veiksmų planą, kaip taisysime mūsų komunikaciją ir kitus veiksmus pagal departamento pastabas - dalį šių veiksmų jau atlikome, pavyzdžiui, išsamiau informuojame mūsų pirkėjus apie kainas mūsų leidinyje, tačiau dalį kitų veiksmų įgyvendiname palaipsniui per ilgesnį laikotarpį“, - BNS kalbėjo G. Bielskytė.

Praėjusių metų gegužę Seimas nusprendė, jog nuo 2016 metų lapkričio draudžiama informuoti apie alkoholio kainų akcijas - visose prekybos vietose negalima jokiais būdais pirkėjams parodyti, kokiems gėrimams ir kokios taikomos nuolaidos. Sumažinta kaina etiketėje gali būti nurodyta, tačiau negali būti palyginimo su ankstesne kaina.

Nebegalima taikyti ir fiksuotų nuolaidų kuponų savininkams, alkoholio įsigijusiam pirkėjui laimėti prizą, gauti dovanų ar priedą prie gėrimų. Taip pat uždrausta organizuoti žaidimus, akcijas, konkursus ar loterijas, kurie skatintų įsigyti ar vartoti alkoholį.

Už akcijų, skatinančių įsigyti tam tikrus alkoholinius gėrimų, ir nuolaidų skelbimą Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas gali skirti baudą nuo 289 eurų iki 2896 eurų.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (143)