„Konkurencija veikia, tai galingiausia jėga mažinant kainas. Akivaizdu, kad ir Lietuvoje šis dėsnis pasitvirtina, ir dabar matome veiksmus. Net ir vieno cento pokytis yra reikšmingas. Juk konkuruoja ne tik „Maxima“ su kitais prekybos tinklais, bet ir kiti tinklai konkuruoja su „Maxima“.

Jeigu pastarasis tinklas nuleis kainą vienu centu, tai ir kiti prekybos centrai gali panorėti nuleisti vienu ar dviem centais. Pats vektorius mums svarbus“, – naujienų agentūrai ELTA sakė R. Vainienė, taip pat priminusi, kad kainą gali lemti daug veiksnių (pvz., derlius, gyventojų perkamoji galia ir kiti), o kalbėdama apie Lietuvą ekonomistė pabrėžė demografinį aspektą.

„Gyventojų skaičius – didžiausia mūsų rykštė. Pirkėjų skaičiaus mažėjimas reiškia, kad visi fiksuoti kaštai tenka vis mažesniam ir mažesniam pirkėjų skaičiui, tuomet galimybė sumažinti kainą ir pasidaro centų lygio“, – sakė R. Vainienė.

Daliai Lietuvos gyventojų nevengiant apsirūpinti prekėmis kaimyninėse šalyse, ekonomistė atmetė galimybę, kad Lietuvoje kainos nusileis iki tų šalių lygio.

„Neįmanoma pasiekti, kad kainos būtų tokios, kaip Baltarusijoje ar Lenkijoje, nes ten visai kitas mokesčių režimas. Mes niekada nesukonkuruosime su lengvatiniu PVM Lenkijoje maisto produktams. Todėl ten daug kas gali kainuoti pigiau, ir žmonės visada ieškos optimalaus apsipirkimo. Be mokesčių politikos yra ir rinkos dydžio klausimas“, – sakė R. Vainienė, dar kartą atkreipusi dėmesį į kur kas didesnį potencialių pirkėjų skaičių kaimyninėse šalyse.

Kaip ELTA jau skelbė, antradienį bendrovės „Maxima LT“ naujoji generalinė direktorė Kristina Meidė pristatė rinkodaros kampaniją „Mažos kainos garantija“. Prekybos tinklas žada, kad nuo šiol mažas tūkstančio iš perkamiausių prekių kainas klientai ras bet kurioje „Maxima“ prekybos tinklo parduotuvėje.

Kampanijos metu nepriklausomų bendrovių kainų rinkėjai patikrins įprastas perkamiausių prekių kainas. Kainos be akcijų ir nuolaidų bus tikrinamos keturiuose prekybos tinkluose „Iki“, „Norfa“, „Lidl“ ir „Rimi“. Jei kuri nors prekė kitur kainuos mažiau, „Maxima“ mažins savo kainą.

Naujoji rinkodaros kampanija yra peržiūrimos „Maxima LT“ strategijos dalis.