Lede atsispindi prekybos centro vežimėlis
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
Šiuos duomenis pateikia Lietuvos vartotojų instituto užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Vilmorus“ atliktas sociologinis tyrimas.

Nuolaidų korteles naudoja daugiau uždirbantys

Daugiau nei pusė – apie 62 proc. – respondentų sako, kad pirkdami maisto prekes ir su jomis susijusias paslaugas, dažniausiai naudojasi lojalumo programomis (pvz., nuolaidų kortelėmis) bei nuolaidomis, mažiausiai naudojasi kuponais, konkursais ir žaidimais bei nemokamais pavyzdžiais.

Tyrimo duomenimis, lojalumo programomis dažniausiai naudojasi 30–39 metų asmenys, nuo jų nedaug atsilieka ir kitos ekonomiškai aktyvios amžiaus grupės – iki 29 metų ir 40-49 metų asmenys. Lojalumo programomis paprastai naudojasi pirkėjai, turintys aukštąjį išsilavinimą, gaunantys daugiau nei 1000 Lt pajamas per mėnesį vienam šeimos nariui.

Tuo tarpu nuolaidomis dažniausiai naudojasi vyresnio amžiaus žmonės (per 60 metų), turintys nebaigtą vidurinį išsilavinimą, pensininkai, asmenys gyvenantys ne Vilniuje, o kituose didžiuosiuose miestuose.

Kuponais dažniausiai naudojasi studentai, moksleiviai ir specialistai, konkursais ir žaidimais – asmenys, gaunantys iki 400 Lt pajamų per mėnesį vienam šeimos nariui, tarnautojai. Nemokamais pavyzdžiais dažniausiai naudojasi bedarbiai.

Beveik 70 proc. tyrimo dalyvių, pirkdami ne maisto prekes ir su jomis susijusias paslaugas, dažniausiai naudojasi nuolaidomis, 45 proc. – lojalumo programomis, 25 proc. – nemokamomis tos pačios rūšies prekėmis (pvz., „perki vieną – gauni du“).

Mažiausiai asmenų naudojasi pasirodymu (pvz., autoriaus dalyvavimas parduodant knygas), kuponais ir „atiduok seną – gauk naują“ akcijomis.

Piktina išpirktos pigiosios prekės

Tyrimo autoriai rašo, kad daugiausiai yra nepatenkintų, kad pardavėjai skelbia, jog prekės parduodamos su nuolaidomis, tačiau šių prekių arba nėra, arba jos menkavertės. Tai dažniausiai 30–39 metų asmenys, taip pat asmenys, gaunantys mažesnes nei 1000 Lt pajamas vienam šeimos nariui per mėnesį.

Neaiškiai nurodytomis sumažintomis kainomis dažniausiai nepatenkinti yra 30–39 metų asmenys, vyresni nei 70 metų žmonės, taip pat turintieji nebaigtą vidurinį išsilavinimą, namų šeimininkės/išėjusiosios motinystės atostogų.

Pasibaigusias nuolaidas, kai prekybos centruose vis dar būna prekių su užrašais apie nuolaidas, kitas pardavimo skatinimo priemones dažniausiai trūkumu laiko moterys, asmenys, turintys vidurinį, aukštesnįjį ir specialųjį vidurinį išsilavinimą, gaunantys iki 400 Lt pajamų per mėnesį vienam šeimos nariui, bedarbiai.

Daugiausiai moterų, asmenų, vyresnių nei 70 metų, ar gaunančių 401–700 Lt pajamų vienam šeimos nariui per mėnesį teigė, kad negauna prekių, kurioms skelbiamos nuolaidos

Tačiau tyrime dalyvavusiems pirkėjams ne tokie problemiški atrodo konkursai, žaidimai informacijos pakankamumas apie įvairias pardavimo skatinimo akcijas bei nuolaidas.

Beveik pusė respondentų teigė, kad retai pavyksta nusipirkti akcijose minimų prekių, kas ketvirtas teigė, kad minėtų prekių dažnai pavyksta nusipirkti. 14 proc. apklaustųjų teigė, kad nepavyksta nusipirkti tų prekių, kurios parduodamos su nuolaida ar pridedama dovana, 11 proc. nežino, ar gali nusipirkti tokių prekių.

Daugiau nei trečdaliui nuolaidos – apgaudinėjimas

41 proc. tyrime dalyvavusių respondentų teigė, kad pardavimo skatinimo priemonės (nuolaidos, nemokamos dovanos ir t.t.) yra pirkėjų apgaudinėjimas, taip mano dažniausiai vyresnio amžiaus žmonės, 46 proc. mano, kad tai yra įmonės reklama, kuria siekiama pritraukti daugiau klientų.

Trečdalis apklaustųjų manė, kad pardavimo skatinimo priemonės yra mažai parduodamų prekių išpardavimas (ypatingų dydžių gaminiai ir kt.)

LVI mano, kad būtina teisės aktais reglamentuoti pardavimo skatinimą, tada esą kiltų mažiau vartotojų nepasitikėjimo ir nepasitenkinimo.* *LVI prezidentė Zita Čeponytė DELFI sako, kad daug kas priklauso nuo prekybininkų, todėl juos skatintų savarankiškai imtis priemonių ir pagerinti situaciją.

„Reikėtų, kad prekių, kurioms skelbiamos nuolaidos pasiekiamumas būtų didesnis, nes vartotojai tuo skundžiasi. Reikėtų geriau apskaičiuoti prekių poreikį, galbūt akcijos skelbiamas periodas yra per ilgas ir prekių neužteks, todėl atsiras nusivylusių pirkėjų“, – svarstė Z. Čeponytė.

Tyrimo metu buvo apklausta 1003 respondentai vyresni nei 18 metų iš 19 miestų ir 62 kaimų. Šis tyrimas yra dalis Ūkio ministerijos užsakytos studijos apie pardavimo skatinimą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Artėjantis draudimas prekiauti galingais siurbliais išjudino pirkėjus

Nuo rudens visoje Europos Sąjungoje, taip pat ir Lietuvoje, pirkti ir parduoti bus galima tik tokius...

Darbo birža kitąmet spalį taps Užimtumo tarnyba (8)

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija pradeda Darbo biržos pertvarką ir nuo kitų metų spalio...

Apyvartoje dar yra beveik pusė milijardo litų (12)

Praėjus daugiau kaip pustrečių metų po Europos Sąjungos bendrosios valiutos euro įvedimo...

JAV po 25 metų pertraukos atnaujins kiaulienos eksportą į Argentiną (2)

Jungtinės Valstijos ir Argentina sudarė susitarimą, pagal kurį Amerikos ūkininkai po 25 metų...

Už vadovų atlyginimų slėpimą siūlo bausti (14)

Kai kurių valstybės įmonių ir bendrovių vadovų atlyginimams esant po devyniais užraktais,...

Top naujienos

Ispanijoje įvykdyta dar viena ataka: nušauti penki teroristai, vilkėję mirtininkų liemenes sužeisti septyni žmonės (372)

Ispanijos pajūrio kurorte Kambrilse penktadienį paryčiais automobiliui „Audi“ įsirėžus į...

Atrakcijos Palangoje, kurios paįvairins poilsį prie jūros

Mėgstame sakyti – prie jūros per mažai pramogų arba tam reikia daug pinigų. Netiesa! Atrakcijų...

E. Jakilaitis: paskutinė mano laida, kurią rekomendavau pažiūrėti šeimai, buvo su R. Karbauskiu (66)

Trečius metus iš eilės DELFI vykdomame projekte „Lietuvos įtakingiausieji 2017“...

N. Vasiliauskaitė. Daugiau nei nužudymas, mažiau nei pergalė (6)

Įvykiai Virdžinijoje daugelyje reportažų pristatomi kaip smurtingosios ultradešinės susidūrimo...

Lėktuvnešio apsauga kelia abejonių: ant jo nutūpęs dronas liko nepagautas (62)

„HMS Queen Elizabeth“ lėktuvnešis – naujas, modernus ir didelis Jungtinės Karalystės...

Apklausa: konservatoriai jau lenkia valstiečius (317)

Opoziciniai konservatoriai pagal populiarumą aplenkė valdančiąją Lietuvos valstiečių ir...

Mirė Lietuvos futbolo federacijos komunikacijos vadovė V. Zizaitė (9)

Rugpjūčio 18-ą dieną po ilgos ir sunkios ligos mirė Lietuvos futbolo federacijos (LFF) ilgametė...

Papasakojo, kaip išsirinkti skaniausius vaisius ir daržoves (2)

8 iš 10 Lietuvos gyventojų vaisių ir daržovių kokybę vertina remdamiesi vien jų išvaizda....

Keisis atliekų tvarkymas: pokyčius pajus kiekvienas gyventojas (39)

Visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, greitai augant vartojimui planuojama, kaip spręsti sparčiai...