„Pupania, pupania“ - tokį žodį nuolat kartoja dar trejų metų neturintis berniukas, kurio krikštatėvis Darius, kaskart lankydamas vaiką, stengiasi jam atnešti bent vieną puponautą.

Beveik trejų metų berniuko broliui – septyneri. Šis irgi negali atsispirti puponautų manijai.

„Parduotuvėje reikalauja. Pyksta, jei neduodi“, - teigė Darius.

Nešasi ir į darbą

Vyras pastebi, kad tokios akcijos, kai perkant tam tikrus produktus ar už tam tikrą sumą dovanojamas žaisliukas, yra trumpalaikis dalykas, tačiau vaikus kuriam laikui „išveda iš proto“.

„Nupirko tėvai jiems dėžutę puponautams. Važiavome nuo pajūrio, tai visą kelią vaikai barškino su tais puponautais“, - pasakojo pašnekovas.

Puponautų šiuo metu galima įsigyti ir „Norfoje“. Tačiau jie ne dovanojami, o parduodami kaip atskiri žaislai.

„Maniškiai nori būtent iš „Maximos“. Sako, kad anie, „norfiniai“, – senos kolekcijos“, - kalbėjo į puponautų rinkimo maniją įtrauktas sostinės gyventojas.

Darius įsitikinęs, kad puponautų manija apėmė ne tik jo krikštasūnius, bet daugelį Lietuvos vaikų.

„Vakar parduotuvėje mačiau tėvą su dviem mergaitėm. Prie kasos jie gavo vieną puponautą. Vyresnė jį pasigavo, o mažesnė liko su ašaromis. Tėvas sulaikė eilę ir bėgo ieškoti šokolado, kad tik žaisliuką gautų ir kita dukra“, - pasakojo pašnekovas.

Pastebima, kad puponautai tapo ne tik vaikų žaidimo įrankis, bet dėl vaikų aistros į žaidimą pasinėrė ir tėvai. Darius darbe nuolat kolegoms primena, kad su juo pasidalintų gautais puponautais, o su vaikus turinčiais tėvais jais ir pasimainytų.

Stengiasi, kad tai netaptų liga

Beveik ketverių metų dukrytę auginanti Saulė pasakojo į puponautus žiūrinti su atsargumu. Ji stengiasi, kad mergaitės neapimtų šių žaisliukų rinkimo manija.

„Tačiau save kartais pagaunu galvojančią apie šitą akciją. Parduotuvėje užmetu akį, už ką duoda puponautus. Jei planuoju didesnį pirkinį, pagalvoju, kad gal geriau iki pirmadienio palaukti, kai už 50 Lt vertės pirkinius jį duos“, - pasakojo mergaitės mama.

Moteris tiki, kad vaikų pasinėrimas į prekybos centrų dalijamų žaisliukų rinkimą priklauso nuo tėvų.

„Jei neakcentuosi tokios galimybės, nepirksi, tai nieko ir nebus“, - tiki Saulė.

Vis dėlto mama pripažįsta, kad daug tėvų neatsispiria pagundai savo vaiką pradžiuginti puponautu.

„Tėvai dėl vaikų gali išleisti milijonus“, - teigė ji.

Nors Saulė teigė nelabai suprantanti šių žaisliukų funkcionalumo, visgi ji surado, kaip juos su vaiku panaudoti.

„Mokantis sudėtingus jų vardus, lavinu dukros atmintį“, - sakė pašnekovė.

Vieną prarijo

Su DELFI susisiekusi skaitytoja Jovita įspėjo, kad tėvai būtų atsargūs mažamečiams duodami šiuos mažus žaisliukus.

„Populiarieji puponautai gali tapti šeimos stresu ar net tragedija“, - rašo skaitytoja.

Moteris pasakojo, kad jos draugų vaikas, kuriam šiek tiek daugiau nei treji metukai, prarijo vieną puponautą.

„Visa laimė, kad neužspringo ar nepažeidė tam tikrų gerklės organų. Daugiau nei savaitę tėvai turėjo streso, važinėjo pas gydytojus ir pan. Sodino vaiką ant puoduko, laukė, kol padarys. Po savaitės stresų, nemigos naktų puponautas vėl išvydo pasaulį“, - teigė Jovita.

Teigia, kad pardavimų skatinimas – ne pagrindinis tikslas

Renata Saulytė
„Maxima” atstovai vertinti, ar puponautų akcija labiau pavykusi nei anksčiau buvusios, nesiryžta.

„Lyginti kiek anksčiau mūsų organizuotas vadinamąsias lipdukų akcijas ir puponautų akciją nebūtų korektiška, nes tai skirtingos akcijos, kurių tikslai taip pat skiriasi, - DELFI komentavo „Maxima“ atstovė spaudai Renata Saulytė. - Puponautus mes laikome labiau smagiu žaidimu nei akcija, kurio tikslas įtraukti mūsų klientus, jiems ir jų vaikams suteikti gerų emocijų. Paprastai šios akcijos būna trumpos ir smagios, sulaukiančios daug visuomenės dėmesio. O štai lipdukų akcijų tikslas kitoks – jomis visų pirma siekiame padėkoti lojaliems klientams už tai, kad jie nuolat apsiperka mūsų parduotuvėse, pasiūlant jiems akcijos metu įsigyti kokybiškų prekių už išskirtinai gerą kainą“.

Vis dėlto „Maximos“ atstovai tikina, kad akcija pavyko, nes pasiekė pagrindinį tikslą - „pasiūlyti bei įtraukti vaikus ir jų tėvelius į smagų žaidimą“.

Taip pat parduotuvių tinklo atstovė spaudai pabrėžė, kad ši akcija padėjo „Maximai“ išsiskirti rinkoje: „Ji startavo beprasidedant naujiems mokslo metams. Ieškojome netradicinės, įdomios formos, kaip paskatinti moksleivius ir tėvelius pradėti ruoštis mokyklai“.

Kol kas pateikti skaičiaus, kiek Lietuvoje išdalinta puponautų, „Maxima“ negalėjo. Akcija tęsis iki rugsėjo pabaigos.

R. Saulytė teigė, kad tų produktų, kuriuos perkant dovanojamas puponautas, pardavimai išauga nuo keliolikos iki keliasdešimt procentų.

Akcijos su panašiais žaisliukais buvo vykdytos Šveicarijoje, Vokietijoje ir dar penkiose Europos Sąjungos šalyse.

Efektyvi priemonė trumpalaikiam pardavimų didinimui

Olandijoje įsikūrusios įmonės „Boost“, kuri į Lietuvą atvežė puponautus, atstovas Klausas Riemeris teigė, kad į vaikus orientuotos marketinginės priemonės gali būti daug veiksmingesnės.

„Tam tikru laikotarpiu ir jei tai tinka pardavėjo koncepcijai, tokios akcijos gali būti efektyvesnės. Jos nepakeičia lojalumo kortelės, bet gali būti puikus priedas. Tokios akcijos tinka norint trumpuoju laikotarpiu (6-8 savaitės) padidinti pardavimus“, - pasakojo olandas.

K. Riemeris taip pat pridėjo, kad akcijos, susijusios su vaikais, padeda įtraukti ir platesnę visuomenę – ne tik tėvus, bet ir, pavyzdžiui, senelius.

Įmonėms nerekomenduojama panašių akcijų organizuoti dažniau nei du kartus į metus.

Paklaustas, kiek tokios akcijos gali padidinti pardavimus, K. Riemeris atsakė: „Tai – labai konfidenciali informacija. Tačiau esame matę įmonių, kurioms pavyko pardavimus padidinti 6 proc.”.

Pardavimus gali padidinti 3-5 proc.

Simonas Bartkus
Lietuvos marketingo asociacijos valdybos pirmininkas Simonas Bartkus pažymėjo, kad prie prekės dovanojami žaislai yra sena ir pasiteisinusi strategija. Jis siūlo pasižiūrėti į „Kinder“ kiaušiniuose ar „McDonald's“ „Happy Meal“ siūlomus žaisliukus.

Marketingo specialistas pabrėžė, kad vaikų pomėgis rinkti nėra naujas fenomenas ir sėkmingai išnaudojamas jau daug metų. Pavyzdžiui, prieš dvidešimt metų vaikai su entuziazmu rinkdavo kramtomos gumos popierėlius, kurie iš tiesų yra beverčiai.

S. Bartkus pasakojo, kad Lietuvoje įmonių, kurios siūlo pardavimus skatinančias priemones, jau yra, tačiau jos dažniausiai apsiriboja konsultacinėmis paslaugomis.

Pasiteiravus, ar Lietuvoje veikiančios įmonės linkę mokėti už marketinginius pasiūlymus, pašnekovas teigė, kad tai populiaru tik tarp didžiųjų įmonių.

„Kiek žinau, dauguma lipdukų akcijų buvo organizuotos užsienio įmonių. Lietuvoje tokios marketinginės įmonės pakankamai mažos, galbūt negalėtų pavežti tokios, kaip „Maximos“, akcijos organizavimo“, - svarstė jis.

S. Bartkus spėliojo, kad sėkmingai suveikusi pardavimų skatinimo akcija prekybininko pardavimus galėtų išauginti apie 3-5 proc.

Psichologė: vaikų poreikiai turėtų būti ribojami

DELFI kalbinta psichologė Nida Žemaitienė teigė, kad vaikus priversti įsitraukti į įvairias akcijas yra labai lengva, tačiau tėvai į tai turėtų žiūrėti atsakingai.

„Vaikai yra labai imlūs, pastabūs. Jie viską mato ir labai greitai susižavi. Manau, kad tuo ir naudojamasi, siekiant rinkodaros tikslų“, - teigė ji.

Psichologė patarė tėvams kuo daugiau bendrauti su savo vaikais ir aiškinti apie poreikius ir jų patenkinimą.

„Pirkimo kultūrą reikia kontroliuoti. Apie tai su vaikais kalbėti ir juos auklėti. Galėtų ir mokyklos prie to prisijungti, - kalbėjo psichologė. - Tėvai turi būti sąmoningi ir žiūrėti, kur prasideda manipuliavimas jų vaikais“.

Pasak N. Žemaitienės, vaikų poreikiai turi būti ribojami, nes kitaip jis nesupras, kas galima, kas ne.

„Manau, kad labai svarbu, jog nuo pat mažumės vaikas jaustųsi šeimos dalimi, kad šeima kartu planuotų išlaidas. Kai vaikas jaučia, kad yra reikšmingas šeimoje, pradeda galimas išlaidas derinti prie kitų žmonių“, - komentavo specialistė.

Pasak jos, kartais tėvai pasidaro meškos paslaugą, kai galvoja, kad greičiau vaikas nurims, jei jam nupirksi, ko šis įsigeidė, tačiau kartais geriau vertėtų skirti daugiau laiko vaikui ir paaiškinti jam apie pirkinių būtinumą ar svarbą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (708)