Privatizavus "Lisco", Lietuva gali likti be jūrų laivyno

Lietuvoje nesutarima, ar privatizavusi "Lietuvos jūrų laivinininkystę" ("Lisco"), valstybė neliks be laivyno.
"Lisco" vadovai mano, kad derybos dėl 75% valstybei priklausančių įmonės akcijų su privatizavimo konkursą laimėjusiu Olandijoje registruotu konsorciumu "B. B. Bredo B. V." gali baigtis rugsėjo viduryje. "B. B. Bredo" jau paskubėjo paskelbti, kad ketina išplėsti "Lisco" veiklą, investuodamas į keturis naujus konteinervežius, bei planuoja įsigyti naftos ir chemikalų tanklaivių.

"Lisco" prezidentas Artūras Gedgaudas dienraščiui "Verslo žinios" sakė, kad konsorciumo planai iš esmės nesiskiria nuo laivininksytės jau anksčiau numatytos investicijų programos – per 5 metus kasmet planuojama investuoti maždaug po 80 mln. litų.

"B. B. Bredo", kurį sudaro Izraelio ir Danijos bendrovės, dabar atlieka "Lisco" auditą, kurį, kaip tikisi Valstybės turto fondo vadovai, turėtų baigti rugsėjo pradžioje. "Lisco" pardavimo kaina kol kas neskelbiama, tačiau, anot spaudos, konsorciumas už Lietuvos jūrų laivininkystę pasiūlė 200 mln. litų.

Pernai už valstybės akcijas potencialūs pirkėjai siūlė tik 140 mln. litų, todėl "Lisco" pardavimo konkursas buvo paskelbtas neįvykusiu.

Kai kurie specialistai teigia, kad laivininkystė privatizuojama itin nepalankiomis sąlygomis, o pasiūlyta kaina sudaro mažiau nei pusę parduodamų akcijų vertės (jų nominali vertė - 534 mln. litų). Raginama net atidėti "Lisco" privatizavimą kaip valstybei nuostolingą akciją.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Naujienos

Pasaulinės pensijų sistemos deficitas iki 2050 metų viršys 400 trln. dolerių (10)

Ilgėjant gyvenimo trukmei ir esant žemam pensijų fondų investicijų pajamingumui, lėšų sankaupų deficitas iki 2050 metų pasieks 427,8 trln. dolerių, arba penkis kartus daugiau už dabartinį pasaulinį bendrąjį vidaus produktą (BVP). Tai teigiama naujausioje Pasaulio ekonomikos forumo (PEF) ataskaitoje.

Atleistas „Lietuvos geležinkelių“ Klaipėdos filialo vadovas (9)

Penktadienį iš pareigų atleistas į teisėsaugos akiratį patekęs „Lietuvos geležinkelių“ filialo „Klaipėdos geležinkelių infrastruktūra“ vadovas Julius Mikšys. Tai BNS pranešė „Lietuvos geležinkeliai“.

Kinijos reformų nepakanka sustabdyti skolos augimą (2)

Kinijos struktūrinės reformos sulėtins šalies skolos naštos augimo tempus, bet jų nepakaks norint skolos didėjimą sustabdyti, pareiškė reitingų agentūros „Moody's“ atstovai, perspėdami apie galimą dar vieną Kinijos skolinimosi reitingo sumažinimą, tuo atveju, jeigu šalies valdžia nesiims priemonių viešosios skolos augimui sustabdyti. Apie tai informuoja „Reuters“.

S. Skvernelis: kiekvienas į kurortus investuotas euras duoda didžiulę naudą (13)

Kiekvienas į kurortus investuotas euras duoda didžiulę naudą, sakė ministras pirmininkas Saulius Skvernelis išvažiuojamojo pasitarimo Palangoje metu.

Atlyginimai šuoliuoja įspūdingais tempais (496)

Lietuvoje vidutinis darbo užmokestis pirmą šių metų ketvirtį augo sparčiausiai nuo 2008 metų, o viena iš atlyginimų augimo priežasčių yra darbdavių siekis išlaikyti jiems būtinus darbuotojus, teigia analitikai.