Pasaulinės prekybos centrų tendencijos rodo, kad vis dažniau lankytojas čia užsuka ne apsipirkti, o pramogauti. Į tai atsižvelgia ir Lietuvos prekybos centrai: siūlo daugiau ir įvairesnių pramogų bei po truputį keičia parduotuvių ir pramogų zonų užimamą santykį pastarųjų naudai. Prognozuojama, kad pramogoms bus skiriama daugiau nei trečdalis prekybos centrų ploto, rašoma bendrovės „Newsec“ pranešime spaudai.
Prekybos centras „KaDeWe“
© Vida Press

„Vis dažniau į prekybos centrus keliaujama papramogauti, pažiūrėti kino filmų, pavalgyti, susitikti su draugais. Pirkėjai renkasi tuos prekybos centrus, kur didesnis vaikų kambarys ar geresni restoranai. Prekybos centrai plečia savo pramogų zonas, atidaro naujus restoranus, sporto klubus, kino teatrus“, – pranešime spaudai sako „Newsec“ turto valdymo grupės vadovas Baltijos regione Aleksandras Kočetkovas.

Jo teigimu, šiuolaikiniame technologijų tobulėjimo laikmetyje prekybos centro valdytojas ir savininkas turi ryžtingai ir kartais net kardinaliai keisti konceptualius sprendinius ir stebinti apsipirkti bei papramogauti užsukančius lankytojus.

„Tai, kas buvo inovatyvu ir patrauklu prieš dešimtmetį kaip pramogos, pavyzdžiui, ledo arena prekybos centre, rytoj bus jau nebereikalinga vartotojams, todėl prekybos centrai turi įžvelgti, kas bus po 3–5 metų ir nukreipti pastangas į būsimus pokyčius. Kitos kartos vartotojai nori inovatyvių technologinių pramogų, bendruomeninių renginių ir erdvių saviraiškai“, – teigia A. Kočetkovas.

Jau dabar skelbiama, kad 2018 m. duris atversiančiame 45000 kv. m. ploto „Central Mall“ ypatingas dėmesys bus skiriamas laisvalaikiui – pramogų ir maitinimo erdvė turėtų sudaryti net pusę nuomojamo centro ploto, kuriame veiks kino teatras, SPA, sporto klubas, nuotykių trasa, teatras, įvairūs restoranai.

Pramogų zonos plėtra, siekiant didesnio prekybos centro patrauklumo – pasaulyje vyraujanti tendencija. Paprastai didžiuosiuose užsienio prekybos centruose pramogų erdvė sudaro daugiau nei 30 proc. bendro ploto.

„Prekybos centrai Jungtiniuose Arabų Emyratuose įrengia didžiulius akvariumus, sniego arenas, interaktyvias pramogas su simuliatoriais, JAV prekybos centrai integruojami su vandens parkais, o kai kur į prekybos centrų teritoriją net integruojamos šalia įsikūrusios bažnyčios“, – pasakoja A. Kočetkovas.

Tai, kad centrų lankytojai daugiau pramogauja, liudija statistika: pavyzdžiui, Kauno „Akropolyje“ per šių metų pirmą ketvirtį pramogoms buvo išleista 41,9 proc., restoranuose – 13,9 proc. daugiau, nei per tą patį laikotarpį pernai.

A. Kočetkovas pažymi, kad nuo pramogų gausa pasižyminčių Lietuvos prekybos centrų stengiasi neatsilikti Latvijos ir Lenkijos prekybos centrai. Estija šioje srityje buvo pasirinkusį kitokį modelį – centrai buvo orientuoti į apsipirkimą, tačiau Lietuvoje įprastą pramogų įvairovę pirmasis turėtų pasiūlyti šiuo metu Taline statomas prekybos centras T1.

Pardavimų variklis – emocija

Pasak Vilniuje vykusiame Baltijos nekilnojamojo turto investicijų forume pranešimą skaičiusio Jens Siegfried, architektūros kompanijos „Chapman Taylor Germany“ vadovo, šiuolaikinių prekybos centrų valdytojams svarbu atkreipti dėmesį į kelis svarbiausius pirkėjų lūkesčius.

Į prekybos centrus atvykstantys žmonės nori, kad būtų patenkinti jų pagrindiniai norai apsipirkti, pavalgyti ir papramogauti, kad prekybos centras dirbtų visą parą, 7 dienas per savaitę. Vieta, kurioje lankytojui malonu apsipirkti ir pramogauti, skatina jį būti prekybos centro bendruomenės dalimi, todėl svarbu, kad būtų atsižvelgiama į vartotojo patirtį (angl. customer experience) ir siekiama sukurti malonias sąlygas apsilankymui prekybos centre.

Su tuo sutinka ir A. Kočetkovas. „Emocija yra pagrindinis pardavimų variklis. Pirkėjams tai gali būti nepastebima, bet pardavėjai nuolat keičia parduotuvių koncepciją, prekių išdėstymą, apšvietimą“, – sako jis.

J. Siegfried išskiria tris iššūkius, su kuriais susidurs ateities prekybos centrai, tai – urbanizacija (2030 m. apie du trečdalis pasaulio populiacijos gyvens miestuose), visuomenės senėjimas ir apsipirkinėjimas internete.

A. Kočetkovo nuomone, bent artimiausiu metu prekyba internetu netaps didelis konkurentas prekybos centrams.

Tai įrodo ir JAV pavyzdys: nors šioje šalyje e-komercija išvystyta puikiai, tačiau statomi nauji prekybos centrai, nes pirkėjai vis dar nori pirkti „gyvai“ ir bendrauti, praleisti laiką su šeima ar draugais, pajausti ir jausti taip vadinamą 5D efektą, kuris nepasiekiamas virtualioje erdvėje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rekordiškai padaugėjo Didžiojoje Britanijoje dirbančių ES šalių piliečių (11)

Didžiojoje Britanijoje dirbančių Europos Sąjungos šalių piliečių skaičius antrąjį šį...

Dėl teroro aktų Ispanijoje atpigusios aviakompanijų akcijos nusitempė žemyn visą Europos akcijų rinką (8)

Europos vertybinių popierių rinka penktadienį smuktelėjo, nes dėl Ispanijoje įvykdytų kelių...

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (8)

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ( VVTAT ): jai perduodamos Europos...

Krintant svarui, toliau daugėja Didžiąją Britaniją lankančių turistų skaičius (10)

Didžiąją Britaniją birželį aplankiusių turistų skaičius, palyginti su tuo pačiu 2016 m....

B. Bradauskui priklausantis „Lamantinas“ šiemet uždirbo 471 tūkst. eurų pelno (50)

Lietuvos ne gyvybės draudimo bendrovė „Lamantinas“ pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 471...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (31)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (19)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (28)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (85)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1119)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (52)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (64)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...