„Jeigu imtume 12 mėnesių laikotarpį, tai 80 procentų parduodame gruodžio mėnesį. Jeigu imtume patį gruodį kaip segmentą, tai per paskutinę savaitę parduodame 80 proc. visų pirotechnikos gaminių – taigi mes esame paskutinių dienų pardavėjai. Šiemet pirotechnikos pardavimai sekėsi gerai, jei būtų buvę sniego, būtų dar geresni, bet vertiname šį sezoną kaip pavykusį“, – pasakoja „Bliko“ rinkodaros vadovas Ovidijus Barkauskas.

Prekybininkai pastebi, kad per pastaruosius metus žmonių, perkančių pirotechnikos gaminių, nepadaugėjo, tačiau jie tapo labiau išrankūs – arba visai jų nepirko, arba įsigijo brangesnių, todėl uždirbta suma nepakito.

Pirkėjo krepšelis pirotechnikos gaminiams, anot verslininkų, vidutiniškai sudarė nuo 20 iki 40 eurų, žmonės daugiau dėmesio skyrė saugumui ir pirko tai, ką lengva uždegti.

„Žmonės pradeda suvokti, kad saugiau ir naudojimo prasme paprasčiau yra nusipirkt daugiašūvę bateriją (ji gali turėti 20 šūvių, 50 šūvių), kurią žmogus pastato, uždega dagtį ir ji šaudo – nereikia niekur jos tvirtinti ir taip toliau. Ir tokios prekės kaip romėniška žvakė, pavieniai fejerverkai tampa praeitimi ir greit jas visai pakeis daugiašūvės baterijos nes tai yra ir saugiau, ir paprasčiau“, – aiškina „Pirotechnikos gaminių“ komercijos direktorius Viačeslavas Butrymas.

Statistikos departamento duomenimis, praėjusį sezoną į Lietuvą įvežta pirotechnikos gaminių už maždaug pusantro milijonų eurų. Tai – apie 600 tonų. Manoma, kad šis kiekis bus panašus ir šį sezoną.