„Prieš dvi dienas užsukau į parduotuvę, pamačiau tinkamą man šaldytuvą, pasikalbėjome. Daiktas buvo naujas, su visomis transportavimo plėvelėmis, net defektų nesimatė, nors parduotuvė skelbė, kad šaldytuvas su transportavimo defektu. Man jį rezervavo.

Vakar su šeima atvažiavome, apžiūrėjome – jis tiko ir patiko. Šaldytuvas buvo visiškai naujas, kaip jam ir priklauso, – lentynėlės visos užklijuotos transportavimo juostomis, nei įbrėžimų paviršiuje, nieko.

Kai išvykome iki bankomato, nes atsiskaityti buvo galima tik grynais pinigais, mums jį supakavo. Grįžome, susikrovėme į automobilį, atvažiavome namo, išpakuojame, žiūrime – turime visai kitą daiktą“, – pasakojo vilnietis Antonas.

Liko kvailio vietoje

Vilnietis pastebėjo, kad nors šaldytuvo modelis tas pats, jis yra senesnis. Be to, turėjo akivaizdžių defektų, galbūt buvo naudotas.

Kadangi vyras pačią pirmą dieną nusifotografavo salėje stovintį išsirinktą šaldytuvą, jis nusprendė palyginti nuotraukas.

„Ir iš tikrųjų – šaldytuvo valdymo panelė kitokia, plius pabraižyta, lentynėlės nepriklijuotos su transportavimo juosta, subraižytas šaldytuvo šonas, purvo dėmės viduje. Be to, nebuvo tų transportavimo reikalų, o aš manau, kad nėra logiška nusiimti transportavimo lipdukus prieš vežant. Susilyginau serijinius numerius – jie irgi neatitinka.

Kreipėmės į parduotuvę, ir nežiūrint į tai, kad turėjau įrodymus – nuotraukas, kuriose aiškiai matosi serijinių numerių ir išorės skirtumai, parduotuvės darbuotojai tikino, kad čia tas pats šaldytuvas ir kitokio neturi. Išstatė mus visiškais kvailiais, teigė, kad mes patys sugalvojome, bet labai greit be ginčo sutiko grąžinti pinigus arba suteikti 50 eurų nuolaidą. Tai labai keista“, – suglumo jis.

Galiausia vyrui buvo grąžinti pinigai, tačiau jis apgailestauja, kad teko patirti daug nepatogumų: „Jūs įsivaizduokite, nuvykti į kitą miesto galą – iš Vilkpėdės iki Fabijoniškių, be lifto užnešti į šeštą aukštą, išpakuoti ir nusivilti. Kiek to važinėjimo, nervų. Norisi tai paviešinti, kad žmonės žinotų, kad būtų atsargūs, nes turbūt mes ne vieni tokie.“

Jis pridūrė, kad dėl tokio požiūrio į klientą dabar jau nebenorėtų ir to šaldytuvo, kurį iš tiesų buvo nusižiūrėjęs.

Parduotuvė kategoriškai neigia

Tuo metu įmonės „Eimeta“, iš kurios žmogus pirko šaldytuvą, nenorėjęs prisistatyti darbuotojas sakė žinantis įvykį, tačiau parduotuvės kaltės nemato.

„Jis tą šaldytuvą prieš tai dieną matė, apsižiūrėjo ir rezervavo žodžiu. Po to paskambino, pasakė, kad nepirks, bet atvažiavo kitą dieną pirkti. Apsižiūrėjo, susikrovė ir išsivežė. Atsivežė namo, apsižiūrėjo, kažkas nepatiko, ir mes geranoriškai atidavėme pinigus, ir nėr čia ką ir komentuoti“, – sakė jis.

Darbuotojas vis kartojo, kad stengiasi su klientais nesipykti, todėl iškart sutiko grąžinti pinigus. Vis dėlto jis kategoriškai neigia, kad pirkėjui buvo supakuotas kitas šaldytuvas.

„Kad jis fotografuotų – aš nemačiau, žinokite, tikrai tas pats (šaldytuvas – DELFI) buvo. Tas pats, toje pačioje vietoje, jis pats matė. Kažkoks nesusipratimas įvyko“, – komentavo.

Atkreipus dėmesį, kad skyrėsi ir šaldytuvo serijinis numeris, darbuotojas sakė, kad pirkėjas gal susimaišė: „Gal jis kitur fotografavo, aš negaliu pakomentuoti, gal lakstė toliau, ieškojo tų šaldytuvų. Negaliu pasakyti, kokios ten nuotraukos, gal kitur ką nusifotografavo, sumaišė gal žmogus.“

Paklaustas, kodėl prieš transportavimą buvo nuimtos lipnios juostos, prilaikančios lentynėles ir pan., darbuotojas kartojo: „Juostos, sakau, nebuvo, gal jis kažkur kitur fotografavo, gal sumaišė kažką. Nėra net ką kalbėti, pasakiau, kas iš mūsų pusės, ir tiek “, – baigė pokalbį.

Siūlo nepamiršti savo teisių

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Produktų saugos ir kokybės departamento direktorius Arvydas Naina DELFI patikino, kad ši situacija yra netipinė ir neaiški.

„Dėl nekokybiško daikto žalą turi atlyginti. Čia labai dviprasmiška situacija – tą rinko (šaldytuvą – DELFI), ne tą. Kokybiškas jis buvo ar ne. Reikia žiūrėti, nagrinėti“, – sako jis.

A. Naina teigė, kad galėjo būti įsivėlusi ir žmogiška klaida, kada tiesiog ne tą šaldytuvą supakavo, nors, kiek susimąstęs, pridūrė, kad „tokio dalyko kaip šaldytuvas turbūt nepainioja“.

Vis dėlto jis patikino, kad pardavėjas privalo parduoti būtent tą prekę, kurią užsakė pirkėjas, o kad tokių nesusipratimų neįvyktų, jis pasiūlė nepamiršti savo teisių.

„Jis (pirkėjas – DELFI) priima daiktą – priima riziką, todėl turi paprašyti, kad supakuotų ir įpakuotų prie jo. Be to, tegul įjungia dar ir patikrina prieš pakuojant“, – sakė jis.

Tokia teisė yra nustatyta Civiliniame kodekse, kurio 6.328 straipsnis skelbia, kad jeigu šalys nesusitarė kitaip, pirkėjas nuo pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo ar nuo ofertos pateikimo turi teisę prieš mokėdamas ar prieš priimdamas daiktus juos patikrinti bet kokioje vietoje, bet kokiu laiku ar metodu, kurie atitinka protingumo kriterijus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (145)