„Pavyzdžiui, smulkintą mėsą galima gaminti tik 6 paros po paskerdimo“, – ekskursijos po Vilniaus „Akropolyje“ veikiančios „Maxima“ parduotuvės mėsos gamybos cechą metu pasakojo jis.

Specialistas taip pat pažymėjo, kad renkantis mėsa reikia atsižvelgti į jos spalvą.

„Mėsa turi būti rausva, natūrali šviežiai mėsai. Kai mėsa būna ne šviežia, tada ji būna pažaliavusi, papilkėjusi, o pačiupinėjus būna ir glitumas Jeigu mėsa su kaulu, tai kaulas būna patamsėjęs – jis genda pirmiausia“, – dėstė D. Lažauninkas.

Jo teigimu, šie požymiai tinka visų rūšių mėsai: kiaulienai, jautienai, veršienai, vištienai, ėrienai.

Pašnekovas taip pat pastebėjo, kad mėsą parsinešus namo, jos šaldytuve ilgiau nei 30 dienų laikyti nederėtų.

„Šaldymas nepažeidžia mėsos skoninių savybių, bet pakeičia jos struktūrą, kuri tampa labiau vandeninga“, – paaiškino jis.

2014 metais prekybos tinklo atliktas tyrimas parodė, kad pagal išvaizdą mėsą renkasi 84 proc. pirkėjų, į jos galiojimo datą žiūri 65 proc., pagal kvapą renkasi 54 proc. 41 proc. tikrina jos kilmės šalį.

Lietuviška mėsa

„Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris „Akropolyje“ susirinkusiems žurnalistams pasakojo, kad 87 proc. mėsos „Maxima“ parduotuvėse sudaro lietuviška produkcija.

„Šis skaičius pastaraisiais metais augo 3 proc.“, – pridūrė jis.

„Maxima“ sveriamos mėsos skyriuose prekiaujama tik lietuviška kiauliena, kuri į mėsos cechus atkeliauja iš daugiau kaip 20 tiekėjų – tiek stambių mėsos perdirbimo įmonių ir pavienių ūkininkų.

Kiaulieną „Maxima“ parduotuvėms tiekia 6 Lietuvos tiekėjai. Jiems mėsą tiekia ir tokie ūkininkai kaip Vytautas Gliožeris iš Gargždų, kuris taip pat buvo pakviestas į „Akropolį“.

V. Gliožeris pasakojo, kad pastaruoju metu turgaus prekeiviai jam skundžiasi sumažėjusiais kiaulienos pardavimais.

„Po Pasaulinės sveikatos organizacijos pranešimų apie tai, kad raudona mėsa sukelia vėžį sumažėjo prekyba. Tačiau padidėjo paukštienos, todėl galima įtarti, kad už viso to skandalo kyšo gaidžio skiauterės“, – sąmokslo teoriją rezgė kiaulių augintojas.

Prekyba auga

Parduotuvių tinklo „Iki“ atstovė žiniasklaidai Berta Čaikauskaitė DELFI pasakojo, kad jų prekybos vietose taip pat prekiaujama lietuviška mėsa: kiauliena, jautiena, veršiena, vištiena bei ėriena.

„Akcijų metu asortimentą papildome ir kitų šalių, tokių kaip Lenkija, Latvija, Vokietija šviežia mėsa“, – pridūrė ji.

Pašnekovė pasakojo, kad tarp „Iki“ klientų populiariausia mėsa vis dar išlieka kiauliena. B. Čaikauskaitė pažymėjo, kad labiausiai perkama kiaulienos sprandinė, mentė, kumpis bei nugarinė.

„Pastebime, jog šviežios mėsos pardavimai kasmet auga – šiemet lyginant su pernai metais, šviežios mėsos pardavimai augo apie 5 proc.“, – sakė „Iki“ atstovė.

Taip pat populiarėja „premium“ mėsa, pavyzdžiui, jautiena, ėriena bei veršiena. Šios rūšies mėsos pardavimai šiemet augo apie 20 proc.

„Taip pat pirkėjų mėgstama mėsa yra paukštiena – šios mėsos rūšies pardavimai šiemet augo apie 12 proc. Šviežios mėsos kaina šiemet lyginant su pernai metais vidutiniškai mažėjo apie 11 proc. Rūkytos mėsos pardavimuose ženklių pokyčių nepastebėjome“, – kalbėjo B. Čaikauskaitė.

Mėsa pigo

Portalo produktukainos.lt duomenimis, kiaulienos kumpis su kaulu per pastaruosius metus atpigo 4,8 proc., kumpis be kaulo – 2,16 proc. Kiaulienos sprandinės ir nugarinės kainos nekito.

Galvijienos kumpis su kaulu per metus atpigo 2,14 proc., kumpis be kaulo – 8,68 proc., o nugarinė – 4,08 proc.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 232 „Maxima“ parduotuvės, kuriose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. pirkėjų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (228)