Pardavimams įtakos turi ir orai. Tuo šią vasarą dar kartą įsitikinti galėjo ir bene visas sezonines prekes gaminančios ir parduodančios įmonės. Lyjant lietui ar temperatūrai vidurvasarį nukritus iki tokios, kai nebesinori nosies iškišti į lauką, žmonės rečiau ne tik vyksta poilsiauti prie jūros ar ežero, bet ir perka mažiau maudymosi kostiumėlių, rečiau skanauja ledus. Taip DELFI tikino šią vasarą sumažėjusiais pardavimais skųstis galintys kai kurie išvardintų prekių gamintojai bei pardavėjai.

Keli laipsniai pardavimus didina dvigubai

Ledai – prekė, kurios pardavimai bene labiausiai priklauso nuo to, koks oras tvyro už lango. Jų pardavimai žaibiškai kyla vasarą, tačiau sumažėja žiemą. Visgi, šįkart šiltasis sezonas ledų gamintojams ir pardavėjams nebuvo palankus – įsivyravus prastesniems orams, pirkėjai šį desertą pirko rečiau. Tą patvirtino ir UAB „Vikeda“ generalinis direktorius Justas Ramanauskas. Lyginant su praėjusiais metais, jų bendrovės pardavimai vasarą sumažėjo maždaug aštuoniais procentais.

Pasak J. Ramanausko, tokiems rezultatams didžiausią įtaką padarė orai ir mažėjantis pirkėjų skaičius. „Kiekvienais metais mažėja žmonių. Kadangi Lietuvoje mažėja jų, mažėja ir perkančiųjų. - kalbėjo J. Ramanauskas. - Tai reiškia, kad pardavimų mažėjimas yra natūralus. Likusius sumažėjusius pardavimo procentus derėtų priskirti orui, nes jei pasižiūrėsime, kokie jie buvo šiais metais, gegužė buvo gera, o tuomet turėjome labai prastą birželį, vidutinę liepą, ir iki šios dienos – lietingą rugpjūtį“.

Justas Ramanauskas
Pašnekovas sakė, kad oro temperatūra ledų pardavimą labai lemia, nes vos keli laipsniai šilumos gali bene kardinaliai pakeisti parduodamos prekės kiekį. „Kai nuo +17*C temperatūra išauga iki +25*C, pardavimai išauga dvigubai. - sakė J. Ramanauskas. - Iš principo, ledai turbūt labiausiai orų kaitai pasiduodanti prekė. Šie įtaką daro ir vaisvandeniams, bet jų pardavimai skiriasi vos keliais procentais, o pas mus – kartais“.

Kolegai pritarė ir „Pieno žvaigždžių“ ledų verslo vadovas Alvydas Alunderis. „Didžiausią įtaką pardavimų mažėjimui turėjo birželio mėnuo. Vidutinė 2012 m. birželio mėn. temperatūra, www.meteo.lt duomenimis, buvo maždaug 3 laipsniais mažesnė nei 2011 m. birželio mėn. ir tai atsiliepė ledų pardavimams“, - kalbėjo A. Alunderis.

Visgi, kiek kitokiomis spalvomis šį sezoną nušvietė UAB „Ingman ledai“ Baltijos ledų grupės vadovė Vida Šukienė. Moters teigimu, nors rinkoje buvo matyti dėl prastų orų sumažėjęs pirkėjų susidomėjimas ledais, jų bendrovės tai nepalietė. „Orai visada daro didžiulę įtaką kaip ir vaisvandenių pardavimui. Mes irgi labai jautrūs orams – tai aktualu visiems ledų gamintojams. Jei mėnuo šaltesnis, pardavimai krenta. - sakė V. Šukienė. - Mes analizuojame Lietuvos statistikos departamento pateikiamus duomenis, tad, pavyzdžiui, mes matome, kad bendra rinka, ledų suvartojimas, sausio – birželio mėnesiais augo tik 5 proc. Tuo tarpu „Ingman“ ledų pardavimai augo 30 proc.”. V. Šukienės manymu, taip nutiko dėl kelių priežasčių – naujų produktų rinkoje, anksčiau nusistatytų pardavimo tikslų, prekių išdėstymo prekyvietėse, pasikeitimų įmonės viduje.

Vida Šukienė
Nors ledų gamintojai tikino, kad prasti orai kenkia ne tik jiems, bet ir gėrimų gamintojams, Lietuvos natūralaus mineralinio vandens gamintojų asociacijos vadovas Gintaras Morkūnas sakė, jog bent jau mineralinis vanduo – ne tokia sezoninė prekė. „Natūralu, kad karštą vasaros dieną atsigerti natūralaus mineralinio vandens norisi labiau nei šaltą. Todėl šio produkto pardavimai karštuoju metų sezonu išauga. Tačiau turiu pabrėžti, kad natūralus mineralinis vanduo ne tik atgaivina, bet ir papildo organizmą trūkstamomis mineralinėmis medžiagomis. Tai pagrindinė priežastis, dėl kurios šis vanduo populiarus bet kuriuo metų laiku“, - sakė jis. Visgi, paklausos vasaros metu jis dar nespėjęs įvertinti: „Orai nelepino ir praėjusiais metais. Tačiau vasara dar nesibaigė ir apie pardavimų palyginimą būtų galima kalbėti nebent po mėnesio“. Tiesa, G. Morkūnas sakė pastebėjęs, kad prekybos centruose natūralaus mineralinio vandens nestigo.

Panašiai į situaciją žvelgia ir UAB „Druskininkų rasa“ komercijos direktorius Šarūnas Bardauskas. „Kol kas vertinti dar anksti, sezono rezultatus bus galima aptarinėti spalio mėnesio pradžioje, šios vasaros orai menkai skiriasi nuo praėjusios vasaros, kuri taip pat mūsų nelepino“, - sakė jis. Pašnekovo teigimu, siekiama, kad orai darytų kuo mažesnę įtaką produkto pardavimui. „Šiai dienai orų prognozėmis nesivadovaujame, natūralus mineralinis vanduo yra naudingas ir svarbus ištisus metus. Ilgainiui tikimės išvengti didesnių pardavimų svyravimų, kuriuos įtakoja besikeičiantys orai“, - kalbėjo jis.

Maudymosi kostiumėlius perka važiuojantys į užsienį

Prekyba maudymosi kostiumėliais įmonėse dėl prastesnių nei įprasta vasariškų orų taip pat vyko skirtingai. Tai, jog jie pardavimams labai nepakenkė, sakė UAB „Jiji“ direktorius Egidijus Gaidelionis. „Daugelis žmonių iš anksto planuoja atostogas, važiuoja numatytu laiku, ir labai didelio prekybos nuosmukio sezoninėms prekėms nesijautė. Mūsų įmonė lyginant su pernai metais praplėtė maudymosi kostiumėlių asortimentą beveik dvigubai, pardavimai lyginant su pernai metais mūsų įmonei išaugo apie 50 proc.“, - kalbėjo jis.

Egidijus Gaidelionis
Visgi, E. Gaidelionis pritarė, kad prasti orai susidomėjimą maudymosi kostiumėliais mažina, tačiau orų prognozėmis vadovautis planuojant pardavimo strategijas nereikėtų. „Oro sąlygos tikrai daro įtaką, bet ji mums labai nepasijautė. Pardavimams padidinti praplėtėme asortimentą beveik dvigubai, taip pat apie 30% padidinome reklamos išlaidas, - sakė E. Gaidelionis - Į orų prognozes neatsižvelgiame, nes jos gana dažnai keičiasi ir duomenys per daug nepatikimi“.

UAB „Odingė“ vadybininkė Violeta Juškė pasidalijo kiek prastesniais vasaros pardavimų rezultatais. Ji sakė, kad pardavimai lyginant su praėjusia vasara, kai vyravo šilti orai, iš tiesų sumažėjo. „Galbūt įtaka nebuvo milžiniška – tiems, kurie išvažiuoja atostogauti kitur, tai nėra svarbu. Tačiau tiems, kurie gyvena čia – taip“, - apie prastų orų įtaką prekybai kalbėjo moteris. Siekdama paskatinti pirkėjus įsigyti maudymosi kostiumėlių ir išvengti nuostolių, įmonė paprasčiausiai paankstino išpardavimus.

Šiemet dviračių pardavimų oras nelėmė

Pasak dviračių pardavėjų šiemet dviračių pardavimui oras didelės įtakos neturėjo. Tiesa, tai nereiškia, jog pirkėjai noriai mynė kelią pas prekybininkus. „Aš šioje srityje dirbu nuo 1994 m. Visą laiką, jei vasarą lyja, tai gerokai pasijaučia. Šiemet galbūt to nejautėme, nes iš principo yra blogai. Per tiek daug metų nupirkta labai daug dviračių, be to, žmonių nebėra, ir nebėra, kam juos pirkti. Tie, kurie važinėja dviračiais, jų daug perka vogtų. - sakė „Geras dviratis“ vedėjas Aivaras Bučys. - Ta krizė, kuri buvo prieš dvejus metus, dabar atėjo pas mus“.

Tiesa, jis sakė neturėjęs spręsti klausimo, kaip pirkėjams parduoti per vasarą nenupirktas prekes. „Šiemet buvo užsakyta tiek, kiek reikėjo, ir praktiškai nieko nebeliko. Dviračius reikia užsakyti dar prieš pusmetį. Galbūt jie ir populiarėja, bet pardavimai nuo to nesikeičia. Jie geriausi buvo 1998 m.”, - kalbėjo A. Bučys.

Kad šiu metų orai nelėmė pirkėjų įpročių, pastebėjo ir „Top dviratis“ bendraturtis Andrius Jurkus. „Dviračių pardavimą apskritai labiau lemia sezoniškumas, o dėl oro, žinoma, saulė įtakoja, bet dėsningumo nėra“, - kalbėjo A. Jurkus. Tiesa, jis į situaciją žvelgia optimistiškiau – sakė, jog pardavimai šiemet išliko stabilūs kaip ir ankstesniais metais. „Jaučiame, kad žmonės dviratį renkasi kaip alternatyvą transporto priemonę“, - teigė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (65)