Žinia, eiliniam paslaugų vartotojui verslininkų gausa, jų konkurencinė kova, paslaugų ir kainų įvairovė, visada buvo, yra ir bus į naudą.

Bet ar verslininkų gausa vienoje vietoje yra naudinga pačiam verslui? Šįkart Palangos didžiųjų viešbučių teiravomės, ką jų įstaigai reiškia šalyje ir pasaulyje žinomų vardų atėjimas į kurorto rinką?

Opiausia problema - darbuotojai

Viešbučio „Gradiali“ direktorius Ričardas Rasiukas, išgirdęs klausimą, iškart atsiribojo nuo žodžio „konkurentas“.

„Nesuprantu, ką turite galvoje, bet nei „Eglės“ sanatorijos, nei viešbučio „Marriott“ mes konkurentais nelaikome. Kaip į juos žiūrime? Vertiname ateinančiuosius kaip investuotojus. O tokios ženklios investicijos miestui yra labai reikalingos. Tad vertinti jų atėjimą galima vienareikšmiai – tik gerai, -- kalba „Gradiali“ vadovas. – Vieša paslaptis – mes ir patys planuojame veiklos plėtrą. Tad didžiųjų vardų atėjimas, pritrauksiąs gausesnį poilsiautojų skaičių, mums bus tik į naudą. Viliuosi, kad ateityje, jau „Eglei“ ir „Marriott“ dirbant, Palangoje pamažu nyks, o ilgainiui gal ir visai bus nebeaktuali sezoniškumo problema. Tad, nepaisant tam tikrų sunkumų pradžioje, rezultatas bus teigiamas.

Kalbėdamas apie sunkumus, galvoje turiu darbuotojų migraciją. Nesunku paskaičiuoti: po renovacijos „Gradialyje“ dirbs apie 300 žmonių, maždaug tiek pat, girdėjau, ketinama įdarbinti „Marriott“ viešbutyje, o „Eglės“ sanatorijai prireiks dar daugiau – apie 450 darbuotojų. Žinant tai, kad jau dabar specialistų Palangoje trūksta, kyla minčių iš anksto bendradarbiauti su mokymo įstaigomis, ieškoti darbuotojų aplinkiniuose rajonuose.

Mat yra didelė tikimybė, kad nauji ir žinomi verslo atstovai taps masalas šiuo metu kitose miesto įmonėse dirbantiems žmonėms. Esu tikras, kad tam tikra rotacija įvyks. Bet taip pat esu tikras, kad kiekvienas verslas privalo taip dirbti, jog darbuotojai liktų arba pabandę padirbėti kitur ir vėl sugrįžtų“.

Be to, R. Rasiukas įsitikinęs, kad naujieji verslo subjektai atsigabens iš anksto atrinktų specialistų būrį, galbūt jų ieškos atokesniuose šalies rajonuose.

Klientai pasigenda pramogų

Priešingai sako viešbučio „Vanagupė“ vykdančioji direktorė Giedrė Rudienė. Ji ateinančiuosius vadina ne šiaip sau konkurentais, o labai stipriais. Tačiau viešbutis, anot pašnekovės, pokyčiams ir permainoms pasiruošęs.

„Tai, kad į kurortą ateis tokie žinomi vardai, be abejo, yra naudinga. Vien todėl visi jaučiame pareigą dar labiau pasitempti. Nesakau, kad iki šiol nesidomėjome tuo, kas vyksta rinkoje. Nuolat tai darome ir to neketiname keisti. Bet gali būti, kad po kelerių metų, kai duris Palangoje atvers „Eglė“ bei „Marriott“ ir klientams pasiūlys kitokių paslaugų, būsime priversti lanksčiau rinkos poreikius vertinti ir mes.

Kita vertus, kuo plačiau sklis mūsų miesto vardas, tuo daugiau į Palangą atvyks žmonių. Atvykusieji nebūtinai apsistos tik naujose įstaigose, dalis klientų nubyrės į jau veikiančias. Tad būsima situacija gali būti vertinama dviprasmiškai, -- neslepia G. Rudienė. – Kadangi Palanga yra nedidelė, manau, jog opiausia problema, atėjus didiesiems investuotojams, taps darbuotojų paieška, jų išlaikymas.

Tokia jau žmogiška natūra – kiekvienas nori save išbandyti naujame darbe. Ilgainiui, žinoma, kiekviena įmonė atras savo darbuotojus, o darbuotojai savo įmones“.

„Vanagupės“ vykdančioji direktorė sako, kad klientai (ypač šaltuoju periodu) Palangoje pasigenda pramogų, neretai mūsų miestą palygina su Druskininkais. Tačiau viešbutis, anot pašnekovės, dažnai neturi, ką atsakyti, nes dažniausiai tegali pasiūlyti koncertą.

„Net padorios kėglinės ar biliardo klubo pas mus nėra, ką bekalbėti apie kitas pramogas. Į tas įstaigas, kurios dengiasi tokiais pavadinimais, savo klientų siųsti nerizikuojame, -- neslėpdama kalba „Vanagupės“ atstovė. – Belieka tikėtis, kad ir didžiųjų vardų atėjimas į kurorto apgyvendinimo bei sveikatinimo rinką pritrauks dar daugiau investuotojų ir Palangoje pramogų atsiras ne tik daugiau, bet ir įvairesnių“.

Neįvardija konkurentais

Miesto centre įsikūrusio keturių žvaigždučių viešbučio „Amberton Green“ direktorius Tomas Vanagas sako, jog ateinančių investuotojų konkurentais neįvardija dėl paprastos priežasties – jo vadovaujamas viešbutis yra pernelyg mažas, kad galėtų su jais konkuruoti.

„Šiuo metu pas mus dirba vos dešimt žmonių, vasarai įdarbiname dar penkis. Tam mes – jokie konkurentai. Tačiau tokių žinomų vardų atėjimą į Palangą, žinoma, vertinu labai teigiamai. Visų pirma, tokie grandai skatina pasitempti kiekvieną, antra – kuo kurorte yra daugiau paslaugas teikiančiųjų, tuo geriau klientams, tuo miestas tampa patrauklesnis, tuo daugiau čia atvyksta turistų.

Bent jau mes esame optimistai ir tikime, kad atsirasiančių apgyvendinimo įstaigų atėjimas įtakos mūsų verslui neturės arba palies labai minimaliai, -- tikina „Amberton Green“ direktorius. – Žinoma, gali būti, kad pasikeis ir mūsų kolektyvas: dalis žmonių įsidarbins kitur, bet ir pas mus laisvų vietų nebus – atsiras kiti.

Svarbu, kad darbdavys suvoktų, jog daugeliu aspektų jis daro darbuotojui įtaką. Be to, per tuos kelerius metus Palangoje gali įvykti dar daugiau pokyčių, tad kalbėti iš anksto apie tai, kas bus, šiuo metu neverta“.

Pokyčiai reiškia postūmį į priekį

Teigiamus kurorto pokyčius atsirandant vis daugiau investuotojų įžvelgia ir viešbučio „Gabija“ vadovė Nastasia Žutautaitė.

„Tokių garsių vardų atėjimas reiškia tik vieną: visi turime iki to laiko stipriai pasitempti, tobulėti. Privalome veikti, ieškoti naujų sprendimų, o tai reiškia, kad viskas – į naudą, -- juokiasi pašnekovė. – Iš tiesų manau, kad taip galvoja ir situaciją vertina dažnas senasis Palangos viešbutis.

Čia įžvelgiu ne vien tik šią naudą, o ir tai, kad Palangos vardas taps žinomas toli už Lietuvos ribų, juk kalbame apie pasaulinio lygio viešbučio „Marriott“ atėjimą.

Viešbučio vardas į mūsų miestą atves gausesnį būrį klientų, o ir „Eglės“ sanatorija į Palangą atkeliaus su savais klientais iš kitų šalies miestų. Esu tikra, kad tie klientai pasklis visame mieste ir tai atneš naudą daugeliui verslininkų.

Neišgyvename dėl savo darbuotojų, nes žinau, kad tinkliniai viešbučiai ar sanatorijos į naują objektą ateina jau su suformuotomis darbuotojų komandomis, papildomai ieškoma mažai darbo jėgos. Mūsų darbuotojai, tikiu, yra lojalūs.

O jeigu ir užsigeistų save išbandyti naujoje srityje, tik pasidžiaugtume, kad pas mus išaugęs specialistas atranda naują savo nišą ir jam sekasi kopti karjeros laiptais“.