Kaip pasakojo DELFI redakcijai parašiusi E. Skruibienė, į dešimties dienų kelionę kartu su vyru ji išvykti turėjo kovo 28 dieną. Tačiau iki jos likus penkioms dienoms savo pašto dėžutėje rado laišką, kad skrydis atšaukiamas, nes nesusirinko pakankamas turistų skaičius.

„Vyras ir aš darbovietėse jau buvome pasiėmę atostogų. Tad likome „ant ledo“, dvi savaites be pinigų“, – pasakojo renginių organizatore dirbanti moteris.

Ji tvirtino žinojusi, kad skrydis gali būti atšauktas, jei į jį nesusirinks 120 žmonių, bet sakė, jog darbuotoja, su kuria pildė sutartį, jai žadėjo, kad šis punktas „įtrauktas tik šiaip ir neįmanoma, kad taip atsitiktų“.

Vis dėlto, kelionė buvo atšaukta. „Tai džiaugėmės Lietuvoje pavasariu, tvarkėme mašinas ir gydytojus lankėme“, – apie pasikeitusius atostogų planus pasakojo E. Skruibienė.

Susirinko tik pusė

Kaip DELFI aiškino „Pegasus Tour“ vadovas Audrius Laukevičius, E. Skruibienės sudarytoje turizmo paslaugų sutartyje buvo įtrauktas toks punktas: „Organizatorius turi teisę raštu pranešti turistui apie kelionės anuliavimą, tuo atveju, jei nesurenkamas minimalus turistų skaičius – 120 turistų. Organizatorius įsipareigoja informuoti turistą apie kelionės anuliavimą likus ne mažiau kaip 5 dienom iki turistinės kelionės pradžios“.

„Kas ir buvo padaryta. Visiems turistams kovo 21–22 dienomis išsiųsti pranešimai apie kelionės atšaukimą į jų elektroninio pašto adresus, kurie buvo nurodyti sudarytose sutartyse“, – sakė A. Laukevičius.

Pasirodo, skristi Į Azorus susirinko tik 62 žmonės, kai reikėjo bent 120.

„Mes apgailestaujame, kad teko atšaukti kelionę, žmonėms sukėlėme nepatogumų, sugadinome nuotaiką, tačiau turizmas tokia sfera, kad ne visada pavyksta užpildyti lėktuvus. Žmones apie tai informuojami pasirašant sutartį“, – sakė „Pegasus Tour“ vadovas.

Jis sakė, kad žmonėms pinigai buvo išsiųsti balandžio 1–6 dienomis, bet iš Portugalijos banko, todėl sąskaitą Lietuvoje galėjo pasiekti per 2–3 dienas.

Apie tai, kad sumokėti pinigai už atšauktą kelionę jai grąžinti, patvirtino ir E. Skruibienė.

Patarė analizuoti

VTD atstovė spaudai Edita Gaigalienė DELFI sakė, kad kelionių organizatoriai gali į savo sutartis įtraukti tokius punktus, kaip „Pegasus Tour“ padarė šiuo atveju.

„Departamentui pateiktame „Pegasus Tour“ turizmo paslaugų teikimo sutarties projekte buvo nurodyta kelionių organizatoriaus teisė raštu pranešti turistui apie kelionės anuliavimą likus ne mažiau kaip 5 kalendorinėms dienoms iki turistinės kelionės pradžios, jei kelionei yra nesurenkamas minimalus turistų skaičius.

Jei tokios nuostatos buvo įrašytos ir minimoje su turiste sudarytoje sutartyje ir kelionių organizatorius ar agentūra savo pareigas įvykdė tinkamai, t.y. pranešė laiku ir tinkamai bei grąžino visus turistės už kelionę sumokėtus pinigus, laikoma, kad kelionių organizatorius savo įsipareigojimus šiuo būdu nutraukiant sutartį įvykdė“, – rašoma DELFI gautame atsakyme.

E. Gaigalienė sakė, kad pagrindinis ir turbūt vienintelis patarimas turistams būtų – atidžiai skaityti pasirašomą sutartį ir įvertinti galimą riziką, jei viena ar kita šalis norėtų jos atsisakyti.

„Atkreipiame dėmesį į tai, kad prieš pirkdami kelionę tiek iš Lietuvos, tiek iš užsienio kelionių organizatorių (tiesiogiai ar per kelionių pardavimo agentus, grupinio apsipirkimo portalus), turistai turi teisę gauti visą informaciją apie kelionių organizatorių, jo turimą draudimą, bei pačią kelionę. Turistams visuomet patariama išanalizuoti visas aplinkybes bei sutarčių sąlygas ir tik tuomet priimti sprendimą dėl konkretaus paslaugų teikėjo ir kelionės pasirinkimo“, – nurodė ji.

VTD žiniomis, „Pegasus Tour“ dėl neįvykusio skrydžio grąžino visiems turistams sumokėtus pinigus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)