Bendrovės „Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Dantė teigia, kad didesnis alkoholinių gėrimų akcizo mokestis, kartu su kitomis gamintojų įvardijamomis priežastimis (didesniais gamybos kaštais, kilusiomis žaliavų kainomis ar augusiomis sąnaudomis darbuotojų atlyginimams) lėmė alkoholio brangimą vidutiniškai 20 – 25 proc. Tačiau dar esą anksti vertinti, kaip tai paveikė kovo mėnesio prekybą alkoholiniais gėrimais.

„Praėjusių metų kovo rezultatus lėmė pernai kovą švęstos šv. Velykos. Šiuo metu nepastebime tendencijos, kad pirkėjai būtų labiau pradėję pirkti pigesnius ar silpnesnius alkoholinius gėrimus, greičiau atvirkščiai – mažėja visų alkoholinių gėrimų vartojimas, o nealkoholinių gėrimų pardavimai auga net iki kelių kartų“, – naujienų agentūrai ELTA atsiųstame komentare rašo R. Dantė.

Prekybos tinklas „Rimi“ šiuo metu pokyčių neįžvelgia.

„Kol kas didesnių pokyčių pardavimuose nematome, bet, mūsų nuomone, yra per anksti lyginti, reikėtų palaukti dar bent porą mėnesių“, – teigia „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.

„Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis irgi sako, kad apie pokyčius spręsti dar sunku.

„Didesnę dalį kovo mėnesio „Norfa“ prekiavo alkoholinių gėrimų likučiu senomis kainomis“, – komentavo D. Ryliškis.

Kaip žinoma, kovo 1 d. akcizų tarifai alui padidėjo 112 proc., vynui ir kitiems fermentuotiems gėrimams bei tarpiniams produktams – nuo 92 iki 111 proc., etilo alkoholiui – apie 23 proc. Kovo mėnesį dalis prekybininkų tikėjosi jau balandį turėti pirmuosius duomenis apie prekybos alkoholiu pokyčius.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)