„Kai paskambinau į banką informacijos telefonu ir darbuotojos paklausiau, ar kas nors gali be mano raštiško sutikimo man atidaryti sąskaitą, sužinojau, kad tokie dalykai neįmanomi“, – sakė vyras, kuris dėl jo vardu atidarytos sąskaitos net kreipėsi į policiją.

Tačiau policija atsisakė pradėti ikiteisminį tyrimą – esą jokios apgaulės atidarant banko sąskaitą ar disponuojant asmens duomenimis nebuvo naudota. Tačiau priverstiniu būdu banko klientu tapęs vyras nenusileidžia – policijos sprendimą apskundė prokurorui, o dėl galimai neteisėto duomenų panaudojimo kreipėsi į Asmens duomenų apsaugos inspekciją.

Apie tai, kad banke „Citadele“ be sutikimo buvo atidaryta banko sąskaita ir pagaminta mokėjimo kortelė, vyras policijai pranešė kovo viduryje. Jis nurodė, kad jam tapo žinoma, jog banke jo vardu yra atidaryta sąskaita.

„Kadangi jokio prašymo atidaryti sąskaitą nerašiau, kreipiausi į banką ir paprašiau pateikti informaciją, kokiu pagrindu buvo atidaryta sąskaita, kas pateikė prašymą ir pan., – sakė vyras. – Atsakymą gavau po mėnesio, tačiau, kad jį gaučiau, turėjau įdėti nemažai pastangų – teko net keletą kartų kreiptis į banką. O, kai atsakė, nurodė, kad įvyko klaida, po mano pretenzijos sąskaita buvo uždaryta, o mokėjimo kortelė sunaikinta.“

Daugiau aplinkybių, kaip kelmiškio vardu banke buvo atidaryta sąskaita, jis sužinojo tik susipažinęs su policijos surinkta medžiaga. „Citadele“ atstovai policijai nurodė, kad bankas su įmone, kurioje anksčiau dirbo vyras, buvo pasirašęs darbo užmokesčio pervedimo sutartį. Būtent pagal ją darbuotojui ir buvo atidaryta sąskaita bei pagaminta mokėjimo kortelė – visą informaciją apie asmens duomenis bankui pateikė įmonės vadovas.

Pasak banko, klientas nutylėjo keletą svarbių detalių. „Apie tai, kad įmonė bendradarbiauja su banku ir kad banke yra užsakyta kortelė darbuotojo atlyginimui pervesti, kiek bankui žinoma, klientas buvo informuotas įmonės vadovo žodžiu, taip pat jam buvo išsiųsta informacija apie pagamintą kortelę dar praėjusių metų rugpjūčio 10 d., – policijai nurodė banko atstovai. – Klientui nebuvo išduoti jokie prisijungimai prie internetinės bankininkystės, jis jokių operacijų neatliko, užsakyta kortelė be kliento sutikimo nebuvo aktyvinta, o praėjus kortelės atsiėmimo terminui buvo sunaikinta.“

Transporto paslaugas teigiančios įmonės, kuri pateikė darbuotojo duomenis, vadovas sakė, kad dabar bendrovėje nebedirbantis vyras žinojo apie jo vardu atidarytą sąskaitą. „Jis buvo informuotas, kad turint naująją „Citadele“ kortelę pinigų išgryninimas visoje Europoje yra nemokamas, o kadangi jis komandiruojamas į Vokietiją, taip sutaupytų daugiau pinigų, jeigu būtų poreikis naudoti grynuosius pinigus“, – policijai nurodė direktorius.

Jis taip pat pažymėjo, kad dabar jau iš darbo dėl nesutarimų atleistas darbuotojas „naudojasi situacija piktybiškai pakenkti“.

Vis dėlto jis pripažino, kad banko paslaugomis naudojasi vos du darbuotojai – atlyginimas pervedamas į kiekvieno darbuotojo nurodytą sąskaitą banke, nesvarbu, kuriame ji būtų.

Ikiteisminį tyrimą nutraukusi Klaipėdos apskrities policijos tyrėja Andželika Stravinskienė savo nutarime nurodė, kad jokie elektroniniai duomenys negalėjo būti neteisėtai pasisavinti, nes jie niekam nebuvo išduoti.

„Kad sąskaita būtų atidaryta ir užsakyta banko kortelė, reikėjo, kad darbdavys pateiktų visų darbuotojų kontaktus, o banko darbuotojams asmeniškai susisiekus su kiekvienu darbuotoju pagal darbuotojų pageidavimą ir atidarė sąskaitas bei užsakė banko korteles, – nurodoma policijos tyrėjos nutarime atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą. – Asmeninius duomenis savo noru darbuotojas pateikė darbdaviui pasirašęs įdarbinimo sutartį, šiuo atveju darbdavys darbo reikalais ir tikslais disponavo darbuotojo duomenimis, tačiau jo vardu nepasirašinėjo jokių dokumentų.“

Anot policijos tyrėjos, bankui buvo pateikti ne tik darbuotojų asmeniniai, bet ir kontaktiniai duomenys. „Jokios apgaulės atidarant banko sąskaitą ar disponuojant asmeniniais duomenimis nebuvo naudota, nes visi duomenys buvo pateikti pagal pasirašytus susitarimus“, – teigiama nutarime.

Banko „Citadele“ Korporatyvinės komunikacijos departamento direktorė Rita Simanavičiūtė sako, kad situacijos, į kurią pakliuvo kelmiškis, komentuoti negali, nes esą būtina gauti kliento sutikimą. Ir net tada, kai šis klientu tampa ne savo noru.

„Pagal banko paslaptį reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus, bankas neturi teisės tretiesiems asmenims atskleisti informacijos apie galimai esamus klientus, neturėdamas tų asmenų raštiško sutikimo informacijai viešinti, – teigiama R. Simanavičiūtės atsakyme DELFI. – Mes siekiame užtikrinti, kad banke būtų laikomasi visų įstatymuose bei teisės aktuose numatytų reikalavimų tinkamai tvarkyti klientų duomenis bei teikti paslaugas banko klientams tik pagal galiojančius reikalavimus. Skiriame didelį dėmesį darbuotojų edukacijai apie reikalavimus, kurių privalu laikytis tvarkant duomenų subjektų asmens duomenis.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (81)