Renginyje, kurį sudarys konferencija ir praktinių mokymų dalys, susirinks geriausi savo srities lyderiai, kurie pasidalys jauno verslo įžvalgomis, aktualijomis, šių dienų inovatyviais sprendimais pritraukiant vartotojus, plečiant verslą, didinant verslo žinomumą ir pasirenkant pardavimo įrankius. Pirmą kartą forume bus organizuojami net aštuoni mokymų moduliai: minios finansavimo (angl. crowdfunding), „Google“, „Amazon“, „Etsy“, e. parduotuvė, mokesčiai, eksportas, „Facebook“. Mokymų modulius išklausę renginio dalyviai gaus pažymėjimus, o visi forumo dalyviai turės galimybę laimėti oranžinius paspirtukus „Pigeon“, pripažintus pasaulio apdovanojimuose!

Išskirtinis dėmesys verslo poreikiams

„Bendraudami su jauno verslo bendruomene, ypač gilinamės į verslo poreikius, todėl nutarėme padaryti visiškai kitokį renginio formatą, kur sutelksime savo srities lyderius ir pasiūlysime naujausius mokymus su visiškai praktiniu pulsu“, – sako Živilė Baubonienė.

Živilė Baubonienė

„BZN start“ įkūrėja pastebi, kad dalyvauti skirtinguose atskirų verslo praktikų mokymuose rinkoje gana brangu, tačiau renginyje „#LAUNCH 2017“ juos bus galima išklausyti už ekonomišką kainą. Pašnekovės teigimu, renginyje pavyko surinkti verslo praktikus, kurie turi tiesioginės patirties ir noriai pasidalys ja su forumo dalyviais.

„Norime būti pionieriais ir garsiai sakome, kad tokie esame! „BZN start“ siekia naujausių verslo „trendų“ ir norime juos diktuoti. Aiškiai suprantame, kad žmonės nori mokėti už vertę ir tai, kas duoda realios naudos“, – įsitikinusi Ž. Baubonienė.

Forume dalysis patirtimi

Vienas pagrindinių forumo pranešėjų bus SEB banko vyriausiasis ekonomistas dr. Gitanas Nausėda.

Jis įsitikinęs, kad vieno recepto, kaip sukurti didelį ir sėkmingą verslą, nėra.

„Dauguma verslių, jaunų žmonių turi skirtingas kompetencijas, profesinę ir gyvenimo patirtį. Akivaizdu, kad, prieš pradedant verslą, svarbiausia išsigryninti verslo idėją. Geriausia, kad tai būtų verslas, padedantis klientams išspręsti jų problemas“, – teigia dr. G. Nausėda.

Be to, SEB banko vyriausiasis ekonomistas atkreipia dėmesį, kad labai svarbu bendrauti su klientais, kasdien būti šalia jų, žinoti, ko jiems reikia ir kokie jų lūkesčiai. Tik nuolat bendraudami su klientais, jaunieji verslininkai galės atrasti ir pasiūlyti aktualių sprendimų, kurie padės išlaikyti esamus ir pritraukti naujų klientų.

Pasak dr. G. Nausėdos, jaunam verslui užsiauginus didelę patenkintų ir lojalių klientų bazę, pelnas bus jau ne už kalnų.

„Pagrindinės praktinės žinios, kurių reikia versle, – tai suvokti klientus ir jų psichologiją. Be to, reikia kantrybės, nes labai retas verslas duoda grąžą jau pirmaisiais metais. Tik po kelerių metų, patyrus sėkmių ir nesėkmių, galima tikėtis grąžos“, – įsitikinęs ir „Verslo angelų fondo I“ partneris Arvydas Strumskis.

Pasak šio forumo pranešėjo, vis dar vyrauja nuomonė, kad, pasiūlius pigiau, būtinai atsiras pirkėjų. „Verslo angelų fondo I“ partneris pastebi, kad jaunieji verslininkai dažnai nori labai greitai gauti grąžą ir tapti rimtais verslininkais, pamiršdami, kad verslui išauginti reikia daug kantrybės, laiko ir vis naujų kompetencijų. Juk kuriant verslą labai svarbus kuklumas ir nuolatinis mokymasis.

Auga kita verslo karta ir atsiranda kitų poreikių

Rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ įkūrėjas Ilja Laurs įsitikinęs, kad jauni verslai įgyja pagreitį, be to, sparčiai auga jų veiklos kokybė. „Stebime naują reiškinį, kai didžiosios bendrovės prisideda prie startuolių ir kartu kuria bendradarbiavimo erdves“, – sakė Ilja Laurs.

„BZN start“ įkūrėja Ž. Baubonienė atkreipia dėmesį, kad kasmet verslas tampa vis brandesnis. „Kasdien kalbiname jaunus verslus – jie pasikeitę, palyginti, kokie buvo prieš 3–5 metus. Vidutinis verslininkų amžius – apie 33 metus, kai jie jau būna sukaupę patirties ir kapitalo. Labai ryškiai matomos tendencijos – auga naujos kartos verslininkai: atviresni, dažniau pasitariantys, pasikonsultuojantys su jau veikiančiais verslininkais toje srityje. Taip išvengiama klaidų“, – sako pašnekovė ir priduria, kad jaunas verslas aiškiai įvertina verslo šerdies svarbą, kuo išsiskirs, kaip pavyks pritraukti vartotojų.

Jauno verslo kūrėjai šiandien supranta, kad neužtenka vien tik atidaryti e. parduotuvę, nes klientai tiesiog neužeis šiaip sau.

„Svarbiausia tai, ką gali pasiūlyti vartotojui, kokią vertę ir kaip tai iškomunikuoti bei pasiekti juos. Kūrybingumui ir išmoningumui čia ribų nėra“, – teigia Ž. Baubonienė.

Jauno verslo klaidos

Anot dr. G. Nausėdos, pradedantieji verslininkai savo idėją dažniausiai laiko paslaptyje iki pat jos įgyvendinimo pradžios. Tuomet, kai jų produktas ar paslauga pasiūloma potencialiems klientams, jie sužino, kiek dar dalykų neapgalvojo, neišsiaiškino, nepamatė, t. y. nepadarė išsamios situacijos analizės, neišėjo į gatvę ir nepasikalbėjo su potencialiais pirkėjais, nesulaukė konstruktyvių pastabų ir pasiūlymų, ką reikėtų keisti, o ką išlaikyti ir stiprinti. SEB banko vyriausiasis ekonomistas visiems svarstantiesiems apie nuosavą verslą pataria susirasti pavyzdžių, kaip toks ar labai panašus verslas veikia užsienyje, su kokiais iššūkiais susiduria, kaip sprendžia problemas.

„Labai svarbu tikrinti savo idėją, kol dar nesate investavę didžiulių pinigų sumų“, – įsitikinęs dr. G. Nausėda.

Tik viena iš dešimties idėjų verta rizikos kuriant verslą, todėl Ilja Laurs pataria prisiminti klasikinį posakį „septynis kartus pamatuok ir dešimtą kirpk“. Pasak „Nextury Ventures“ įkūrėjo, sudėtingumo baimė dažniausiai sulaiko nuo ryžto kurti savąjį verslą. „Intuityviai įsivaizduojame, kaip sudėtinga yra įkurti verslą, juk lengvų verslų nebūna. Tačiau svarbu suprasti, kad visos komplikacijos neužgriūna vienu kartu, nes verslas kuriamas pažingsniui. Šie maži žingsneliai ilgainiui atveda prie stebuklingų rezultatų. Pradėjus nuo 10 centimetrų, galima pasiekti tūkstantį kilometrų“, – sakė Ilja Laurs.

Be to, SEB banko vyriausiasis ekonomistas pabrėžia ir komandos, padedančios siekti užsibrėžtų tikslų, svarbą. Pasak dr. G. Nausėdos, komanda yra be galo svarbus elementas ir kuo ji įvairesnė, kuo daugiau dirba skirtingų savo srities profesionalų, tuo aukštesnių tikslų galima pasiekti.

Prie didžiausio jauno verslo forumo #LAUNCH 2017 įgyvendinimo prisideda ištikimi projekto draugai: SEB bankas, „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontora PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūra RAIBEC, buhalterinių paslaugų įmonė „KM Consulting“, Socialinių mokslų kolegija (SMK) ir projekto informacinis draugas – skaitomiausias naujienų portalas DELFI.