Projekto interneto svetainėje nurodoma, kad jo tikslas – padėti Lietuvos ūkininkams be tarpininkų užmegzti tiesioginius ir ilgalaikius bendradarbiavimo ryšius su jų gaminamų produktų bei teikiamų paslaugų galutiniais vartotojais ir gauti geresnę kainą už savo gaminamus produktus.

Šiandien tinklapyje galima rasti ir užsisakyti kaimiškos varškės, sviesto, grietinės, sūrio. Taip pat skelbiama apie parduodamus kiaušinius, uogienes, įvairius vaisius ir t.t.

Kalba apie naudą

Kaimasinamus.lt kūrusio Lietuvos agrarinės ekonomikos instituto (LAEI) direktorė Rasa Melnikienė DELFI pasakojo, kad tinklalapio pagalba galima nusipirkti per 450 skirtingų produktų.

„Taip pat pastebėjome, kad ūkininkus reikia mokyti toliau, nes jie ne visada sureaguoja į vartotojų užklausas ir ne visada jiems pavyksta produktų nusipirkti“, – teigė ji.

Pašnekovė sakė, kad per keturias savaites apsilankymų skaičius svetainėje viršijo 8 tūkst.

LAEI direktorė vardijo šiuos projekto privalumus: ūkininkams lengviau rasti mieste gyvenančių klientų, ypač tų, kurie yra labai užimti ir negali apsilankyti įprastuose turgeliuose, nes tuo metu dirba. Be to, internete apsipirkti ir jaunimas, kuris turgeliuose lankytis nepratęs.

„Šioje sistemoje galima susitarti, kur ir kada ūkininkas atveš savo prekes, – teigė ji. – Reikia pastebėti ir tai, kad ne tik pirkėjai gali kreiptis į ūkininkus, bet ir ūkininkai gali susirasti sau pirkėjų.“

Apyvarta – ne tikslas

R. Melnikienė teigė, kad šiuo metu nėra užsibrėžta pasiekti kokių nors finansinių rezultatų.

„Esame kažkas panašaus į skelbimų svetainę ir patys pardavimais neužsiimame, tiesiog sudarome ūkininkams galimybę rasti klientų“, – aiškino ji.

LAEI direktorės teigimu, kaimasinamus.lt yra socialinis ir ne pelno siekiantis projektas, orientuotas į mažųjų ūkininkų išsaugojimą rinkoje.

„Rinkodara yra labai brangus procesas, tad toks projektas yra savotiška ūkininkų produkcijos vitrina arba elektroninis turgelis“, – pridūrė R. Melnikienė.

Ji taip pat sakė, kad kaimasinamus.lt buvo finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis, o visas maždaug metus trukęs jo kūrimo procesas kainavo apie 200 tūkst. eurų.

Ar ši investicija atsipirks, parodys laikas. Lietuvos e. komercijos asociacijos vadovas Vytautas Vorobjovas sakė, kad sėkmę pasiekti pavyks tik užtikrinus gerą patirtį vartotojams.

„Pristatymo kokybė, klientų aptarnavimas, laiku gaunamos prekės – tai yra pagrindiniai iššūkiai“, – vardijo jis.

Vilniaus rajono ūkininkų asociacijos pirmininko pareigas laikinai einantis Jevgenijus Baliulis paklaustas, ar išbandytų kaimasinamus.lt, didelio susidomėjimo nerodė, bet pasiūlymo ir neatmetė.

„Galbūt ir įdomus būtų toks prekiavimo būdas. Perspektyvą matau, bet nelabai masiškai“, – DELFI sakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (82)