„Maxima“ tyrimas: mažiausios maisto kainos – Lietuvos pašonėje

 (235)
Prekybos tinklas „Maxima“ šių metų sausio mėnesį atliko pakartotinį nepriklausomą populiariausių prekių kainų palyginimą 14-oje skirtingų Europos šalių, rašoma bendrovės pranešime spaudai.
„Maxima“ tyrimas: mažiausios maisto kainos – Lietuvos pašonėje
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Tyrimo rezultatai – per metus 241 dažniausiai gyventojų vartojamų prekių krepšelis Lietuvoje pabrango 3 eurais ir tai lėmė ne euro įvedimas.

Panašiai kainos svyravo daugumoje vertintų šalių, o Lietuva, net ir įvedus naują valiutą, kaip ir anksčiau, užima trečią vietą tarp pigiausių Europos šalių apsipirkti. Už Lietuvą šiek tiek pigiau tas pačias prekes galima įsigyti tik Lenkijoje ir Bulgarijoje.

Pasak pranešimo, tyrimo metu buvo lygintos tiek į šalį importuojamų garsių užsienio prekių ženklų, tiek mažiausios kainos, dažnai privačiais prekių ženklais žymimų, prekių kainos.

Įvertinus visų prekių kainas, pigiausių regiono valstybių penketuke šiemet paeiliui rikiuojasi Lenkija, Bulgarija, Lietuva, Austrija ir Ispanija. Brangiausių – Didžioji Britanija, kuri šiemet tarp vertintų valstybių pati brangiausia, tuomet – Šveicarija, Vokietija, Airija ir Italija.

„Objektyvų kainų palyginimo tyrimą skirtingose žemyno šalyse atliekame jau kelerius metus iš eilės, siekdami pasižiūrėti ir įvertinti, kaip mūsų šalyje įprastos kasdienių produktų kainos atrodo kitų Europos valstybių kontekste. Tai ypač aktualu tapo po euro įvedimo, kai dalis gyventojų ėmė baimintis, jog jų mėgstamos kasdienės prekės keičiantis valiutai pabrangs. Vis tik nuogąstavimai nebuvo pagrįsti. Iš tiesų, lyginant beveik pustrečio šimto tyrimo metu vertintų produktų kainas, Lietuvoje visų jų krepšelis per metus brango vos 3 eurais, o daugelio maisto ir vartojimo prekių kainos išliko mažesnės nei Europos vidurkis“, – pranešime spaudai sakė bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Tarp pastebimai brangusių produktų yra grikiai, ryžiai, dribsniai, aliejus, taip pat kai kurios plataus vartojimo prekės – dušo želė, šampūnai, sauskelnės. Vis tik jų kainų pokyčius lėmė ne euro įvedimas, o kitos priežastys: padidėjęs dolerio kursas euro atžvilgiu, žaliavos kainos pasaulinėse rinkose ir kita.

Visų 241 tyrimo metu vertintų prekių krepšelis šiemet Lietuvoje kainuotų 136 eurus, kai tuo pat metu Didžiojoje Britanijoje tektų sumokėti pusantro karto daugiau – 208 eurus. Ne ką mažiau jis kainuotų ir Šveicarijoje ar Vokietijoje, atitinkamai 206 ir 192 eurus, o Airijoje – 186 eurus.

„Maxima“ tyrimas: mažiausios maisto kainos – Lietuvos pašonėje
© Bendrovės nuotr.

Lyginant su kitomis tyrimo metu vertintomis 13 valstybių, Lietuvoje šiemet galima pigiausiai įsigyti šviesios duonos, kvietinių miltų, makaronų, rūkytos dešros gaminių, šviežios vištienos krūtinėlės mėsos.

Pasak pranešimo, vertinant vidutinę Europos šalių gyventojų mokamą kainą už tam tikrus produktus, lietuviai dažnai mažiau moka ir už cukrų, fermentinį sūrį, jogurtą, sausus pusryčius, obuolius, šviežią kiaulieną, bulves, taip pat „Colgate“, „Coca-Cola“, „Nesquik“ prekės ženklų produktus.

Šiek tiek mažesnę nei vidutinę kainą – už ryžius, saulėgrąžų aliejų, pasterizuotą pieną, skalbimo priemones „Ariel“ ir „Persil“, „Heinz“, „Hellmans“, „Jacobs“, Knorr“, „Pepsi“, „Snickers“ prekės ženklų produktus.
Kiek brangiau nei vidutiniškai Europoje Lietuvoje šiemet kainuoja kai kurios namų valymo ir higienos prekės, kavos rūšys ir konservuotos daržovės.

Bendrovės „Maxima LT“ analitikai analogišką kainų palyginimo skirtingose Europos šalyse tyrimą atlieka kasmet. Jo metu lyginamos panašios koncepcijos ir tam pačiam kainų segmentui priklausančių prekybos tinklų viešai pateikiamos kainos.

Pavyzdžiui, Airijoje žiūrėtos „Tesco“, Austrijoje „Billa“, Čekijoje „Nakuptesi“, Italijoje „Pronto Spesa“, Ispanijoje „Capraboacasa“, Prancūzijoje „Auchan Direct“, Lenkijoje „Lecrerc“, Švedijoje „Coop“, Vokietijoje „Rewe“, Didžiojoje Britanijoje „My Supermarket“, Baltijos šalyse – „Maxima“ prekybos tinklo kainos.

Tarp populiariausių tyrimo metu vertintų prekių patenka dažniausiai Europos pirkėjų įsigyjami maisto produktai ir kitos vartojimo prekės. Tarp jų – duona, miltai, ryžiai, kiaušiniai, pienas, sūris, mėsa, švieži vaisiai ir daržovės, cukrus, kava bei kiti kasdien vartojami maisto produktai. Taip pat tualetinis popierius ir popieriniai rankšluosčiai, higienos, valymo bei skalbimo priemonės, rūkalai, alkoholis.

Lyginant populiariausių prekių kainas skirtingose Europos šalyse papildomai vertinamos ir šių prekės ženklų prekių kainos: „Actimel“, „Activia“, „Ajax“, „Ariel“, „Bonduelle“, „Coca-Cola“, „Colgate“, „Domestos“, „Dove“, „Evian“, „Head & Shoulders“, „Heinz“, „Hellmanns“, „Jacobs“, „Kelloggs“, „Knorr“, Lavazza“, „Lenor“, „Maggi“, „Marlboro“, „Milka“, „Nescafe“, „Nesquik“, „Nutella“, „Palmolive“, „Pampers“, „Pepsi“, „Persil“, „Pringles“, „Raffaello“, „Red Bull“ ir „Snickers“.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Naujienos

Išgirdo gyventojų skundus dėl apgaulingų nuolaidų (56)

Pirkėjai neretai piktinasi, kad akcijomis ir nuolaidomis juos viliojantys didieji prekybos centrai kartais gudriai žongliruoja kainomis ar tiesiog įžūliai mulkina. Kaip tokį prekybininkų elgesį vertina vartotojų teisių gynėjai?

„Turkish Airlines“ atidarys paslaugų centrą Vilniuje

Viena didžiausių pasaulyje skrydžių bendrovė „Turkish Airlines“ atidarys verslo klientų aptarnavimo centrą Lietuvoje. Vilniuje įsikursiantis paslaugų centras aptarnaus svarbius verslo klientus Baltijos ir Skandinavijos šalyse, rašoma „Investuok Lietuvoje“ pranešime spaudai.

IT įmonę FNTT įtaria nesumokėjus daugiau nei 220 tūkst. eurų (8)

Informacinių technologijų paslaugas teikiančios įmonės generalinis direktorius įtariamas sukčiavimu, o verslo plėtros vadovas apgaule galėjo pasisavinti daugiau nei 140 tūkst. eurų, rašoma FNTT pranešime spaudai.

Įspėja dėl kelionių pardavimų agento MB „Antibai" veiklos (2)

Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos (VTD) įspėja dėl kelionių pardavimo agento MB „Antibai“ (buv. UAB Progressus Group) ir jos direktorės Gintarės (Valaitytės) Budrienės galimai nesąžiningos ir neteisėtos veiklos.

Žingsneliu aukščiau: iš 138 pasaulio šalių Lietuva – 35 atnaujinta (19)

Užsienio investicijas šalyje skatinanti agentūra „Investuok Lietuvoje“ sako, kad Lietuva Pasaulio ekonomikos forumo konkurencingumo reitinge, nors ir pakilusi viena vieta aukštyn, per metus smuko net pagal 50 rodiklių, o pagrindinė šalies konkurentė kovoje dėl tiesioginių užsienio investicijų Lenkija sparčiai vejasi Lietuvą.