Prekybos tinklas „Maxima“ argumentuoja, kad grįžti prie baltų kainų etikečių paskatino lojalių pirkėjų apklausa.

„Norime, kad mūsų pirkėjams parduotuvėse būtų aišku, patogu, jie galėtų greitai apsipirkti ir rasti viską, ko reikia. Nuolat vykdome apklausas įvairiais mums ir pirkėjais svarbiais klausimais ir stengiamės atsižvelgti į jų nuomonę.

Mums taip pat svarbu, kad pirkėjai suprastų, jog konkurencingos kainos „Maxima“ tinklo parduotuvėse yra visuomet, ne tik tuomet, kai taikome nuolaidas bei akcijas. Pirkėjų teigimu, reguliarios kainos žymėjimas balta spalva jiems yra aiškesnis“, – prekybos tinklo internetiniame puslapyje patalpintoje informacijoje cituojamas prekybos tinklo „Maxima“ Komercijos vadovas Paulius Dambrauskas.

Kai spalio mėnesį etiketės iš baltų tapo geltonomis prekybos tinklas norėjo padėti pirkėjams lengviau priprasti prie kainų žymėjimo etiketėse eurais, kad kainos būtų kuo aiškesnės ir gerai įskaitomos.

„Tačiau, praėjus pusmečiui po reguliarių kainų etikečių spalvos pakeitimo iš baltos į geltoną, paaiškėjo, kad toks sprendimas nepasiteisino“, – pripažįsta klientų apklausą atlikęs prekybos tinklas.

Tyrimas parodė, kad tik 52 proc. pirkėjų buvo tikri, jog žino, kokios spalvos etiketėmis yra žymimos reguliarios prekių kainos „Maxima“ parduotuvėse. Likusieji pirkėjai abejoja, kad žino, arba teigia nežinantys. 80 proc. pirkėjų teigė, kad reguliarių prekių žymėjimas baltos spalvos etiketėmis jiems būtų aiškesnis ir lengviau suprantamas.

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis, paklaustas, kaip vertina prekybos tinklo sprendimą grįžti prie kainų etikečių baltame fone, visų pirma teigė nesupratęs „Maximos“ praėjusių metų sprendimo pakeisti etikečių spalvą.

„Akivaizdžiai įmonėje yra per daug žmonių dirbančių su rinkodara ir jie prisigalvoja sau darbo. Man buvo sunkiai suvokiama, kodėl reikėjo spalvą keisti jau tada. Net kaštų prasme geltonas popierius yra brangesnis už baltą“, – kalbėjo jis.

Pasak rinkodaros specialisto, suprantama, kad geltona spalva patraukia didesnį klientų dėmesį, o balta – neutrali. Vis dėlto sprendimui keisti etikečių spalvą L. Šimonis argumentų nemato.

„Vietoj to, kad specialistai užsiimtų strateginiais dalykais, akcentuodami, kad „Maxima“ yra pagrindinis pasirinkimas, didžiausias tinklas, viskas patogiausia, pinigai išleidžiami nereikalingiems sprendimams“, – komentavo jis.

Linas Šimonis

L. Šimonio nuomone, prekybos tinkle etikečių spalva buvo tikriausiai mažiausias nepatogumas ir tam net nereikėjo išbandymo.

„Bet kurioje didelėje organizacijoje, jei ji sustabarėja, atsiranda žmonių, kurie bando imituoti darbą, ypač tai matoma valstybinėse institucijose, ne išimtis ir didelės verslo struktūros, kur bandoma kažką daryti“, - pridėjo specialistas.

Vis dėlto L. Šimonis nenurašo įvairių verslo įmonių eksperimentų. Kaip pavyzdį, jis pateikė „Google“ kompaniją, kuri daug eksperimentuoja, o didžioji dalis bandymų nepasiteisina.

„Bet iš to nedaroma problema. Jie žino, kad nedidelė dalis pasiteisinusių bandymų atpirks viską“, – konstatavo pašnekovas.

Nepaisant to, eksperimentai su kainų etikečių spalva rinkodaros specialistui atrodo per menkas dalykas, kad turėtų ilgalaikių pasekmių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (451)