Atliekant parduotuvių peržiūrą buvo tikrinta kiekvienos „Marks & Spencer“ parduotuvės veikla ir galimybės tarptautinėse rinkose. Atlikus peržiūrą paaiškėjo, kad bendrovės tarptautinis verslas yra padalytas į dvi dalis: nuosavą verslą, kuris yra nuostolingas daugelyje rinkų, ir pelningą franšizės verslą, pernai atnešusį 87 mln. svarų pelno.

Pernai „Marks & Spencer“ grupė 10-yje rinkų patyrė 45 mln. svarų nuostolių nuo bendrų 171 mln. svarų pajamų, o kai kuriose rinkose nuostolių patiriama jau 5 metus. Atlikus peržiūrą nustatyta, kad tai lemia keli veiksniai, įskaitant suskaidytą parduotuvių portfelį ir didesnės apimties veiklos trūkumą. Be to, šiose rinkose yra ribotos būsimo augimo galimybės, rašoma bendrovės pranešime spaudai.

„Marks & Spencer“ siūlo uždaryti visas 53 nuosavas parduotuves šiose 10-yje rinkų, įskaitant 10 parduotuvių Kinijoje ir 7 Prancūzijoje, taip pat parduotuves Estijoje, Vengrijoje, Lenkijoje, Slovakijoje, Rumunijoje, Nyderlanduose, Belgijoje ir Lietuvoje.

Šiandien bus pradėtos diskusijos su 39 darbuotojais Lietuvoje dėl parduotuvės uždarymo. Pranešama, kad įmonė yra visiškai įsipareigojusi laikytis visų Lietuvos darbo teisės reikalavimų. Tai apima bendravimą su Europos darbo taryba ir individualiai su darbuotojais, tęsiant tolesnius veiksmus, susijusius su jų darbo sutartimis.

Jonathanas Glenisteris, „Marks & Spencer“ regiono direktorius Europoje, Kinijoje ir Indijoje teigė:

„Pasiūlymas, apie kurį šiandien paskelbėme Lietuvoje, yra dalis išsamios mūsų tarptautinio verslo peržiūros. Mūsų nuostoliai per pastaruosius tris metus ir ribotos augimo Lietuvos rinkoje galimybės neleidžia mums užtikrinti tvaraus pelno. Suprantame, kokį poveikį šis sprendimas gali turėti mūsų darbuotojams Lietuvoje, ir atidžiai įsiklausome į jų nuomonę dėl mūsų ketinimų.“

Grupės mastu, jei po derybų su darbuotojais „Marks & Spencer“ ims įgyvendinti šiuos ketinimus, ji patirs nuo 150 iki 200 mln. GBP ne pagrindinių išlaidų, daugiausia susijusių su turto sąnaudomis ir išeitinėmis išmokomis.

Žvelgiant į ateitį, ketinama mažinti nuosavų parduotuvių skaičių ir daugiau dėmesio skirti savo įsteigtoms bendroms įmonėms ir franšizės partnerystėms.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (448)