M. Šilkūnaitė. Keliaujantiems – didesnė ES apsauga

 (6)
Naujos Europos Sąjungos (ES) taisyklės dar plačiau užtikrins kelionių paslaugų vartotojų teises įsigyjant keliones: gegužės mėnesio paskutinėmis dienomis ES Konkurencingumo taryba pasiekė politinį susitarimą dėl platesnė teisinės apsaugos kelionių paslaugų paketams.
Mingailė Šilkūnaitė
Mingailė Šilkūnaitė
© Asmeninio archyvo nuotr.

Apims ne tik tradicinius „kelionių paketus“

Naujosios taisyklės išplės 1990 metų ES tarybos direktyvą dėl kelionių, atostogų ir organizuotų išvykų paketų, ir apims ne tik tradicinius „kelionių paketus“, bet apsaugą ir tiems vartotojams, kurie internetu užsisako pasirinktinai vieną iš derinių – skrydį, viešbutį ar mašinos nuomą.

Anot Europos komisijos, naujosios taisyklės turėtų apsaugoti beveik 120 mln. keliautojų ir tikėtina – sumažinti vartotojų patiriamus 430 mln. eurų nuostolius per metus. Naujosios taisyklės ne tik praplės „kelionių paketo“ sąvoką, bet ir suteiks aiškesnės informacijos keliautojams apie jų įsigyjamą kelionių produktą bei įves naują koncepciją „susietos kelionių paslaugos“ (angl. linked travel arrangements).

Europos komisija dar 2013 metų liepą pateikė pasiūlymą dėl papildomo reglamentavimo nustatymo, o 2014 metų kovą – savo pritarimą išreiškė ir Europos parlamentas.

Naujos taisyklės turėtų būti taikomos šiems skirtingiems kelionių deriniams: (I) iš anksto nustatytam kelionės paslaugų paketui; (II) individualiai kliento pasirinktam/jo paties suderintam kelionių paslaugų paketui; (III) susietoms kelionių paslaugoms.

Ką lemtų naujos taisyklės?

Vartotojams be jau turimų teisių bus suteiktos šios papildomos teisės, susijusios su kelionių paslaugų paketais:

Aiškesnė informacija: paslaugų pardavėjai turės keliautojams pateikti suprantamą informaciją apie kelionių paketą ir jų teises pagal kelionių paketo taisykles, tarp jų – ir aiškias kainas ir bet kokius galimus papildomus mokesčius.

Sąžiningesnės ir lengviau nuspėjamos kainos: jeigu paslaugų pardavėjas nori padidinti kainą daugiau nei 8 proc., keliautojas turi teisę atsisakyti kelionės be jokių pasekmių. Kelionių organizatorius taip pat privalo informuoti vartotoją apie kainos sumažėjimą.

Stipresnės atsisakymo teisės: vartotojas turi teisę nemokamai atsisakyti kelionės dar iki išvykimo dėl gamtinių katastrofų, karo, ar kitų rimtų priežasčių, atsiradusių/įvykusių atvykimo šalyje. Be to, vartotojas turi teisę atšaukti kelionę dėl bet kokių priežasčių sumokėję pagrįstą atsisakymo mokestį.

Aiškus atsakingos šalies nurodymas: privalu nurodyti asmenį, kuris yra atsakingas už problemas, iškilusias kelionės metu. Visose ES šalyse atsakingu asmeniu yra laikomas kelionės organizatorius. Kiekviena ES šalis savo pasirinkimu taip pat galės numatyti, kad atsakingu asmeniu yra laikomas ir paslaugos pardavėjas – kelionių agentas (ne tik kelionės organizatorius).

Aiški atsakomybė dėl rezervavimo klaidų: kelionės paslaugų pardavėjai bus išimtinai atsakingi už rezervavimo klaidas, susijusias su kelionių paketais ir susietomis kelionių paslaugomis.

Patikslintos pagrindinės vartotojų teisės: kelionių organizatorius privalės padėti vartotojui esant tam tikrų sunkumų ir/ar nesklandumų kelionėje, pavyzdžiui, suteikti informaciją dėl sveikatos priežiūros paslaugų, konsulinės pagalbos.

Garantijos dėl pinigų grąžinimo ir keleivių grąžinimo į jų šalį: kelionės organizatoriui bankrutavus šios paslaugos bus taikomos ir susietoms kelionių paslaugoms. Toks reikalavimas bus taikomas ir avialinijoms ir kitiems subjektams parduodantiems kelionių paslaugų paketus, todėl minėtieji subjektai privalės apsidrausti nuo nemokumo ir atitinkamai pasirūpinti savo klientais susiklosčius tokiai situacijai.

Nereikės galvoti „o kas bus, jeigu...“ Europos komisija turėtų pasiūlymą patvirtinti rugsėjį arba spalį. Valstybės narės, tarp jų ir Lietuva, naująsias taisykles turės įgyvendinti per dvejus metus, o paslaugų teikėjams bus suteiktas papildomas šešių mėnesių terminas prie naujųjų taisyklių prisitaikymo.

Tikimasi, kad naujosios taisyklės padidins keliaujančių vartotojų apsaugą, ir keliautojai galės netrukdomai džiaugtis įsigytomis atostogomis, bei negalvoti apie tai „o kas bus, jeigu...“.

Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Naujienos

Minimali alga Ispanijoje padidės 61 euru (13)

Ispanijos konservatyvi mažumos vyriausybė penktadienį pritarė siūlymui minimalią mėnesio algą nuo ateinančių metų didinti 8 proc. iki 825,5 euro, kaip to reikalavo pagrindinė opozicinė Socialistų partija.

Juodasis užkratas kavinėse ir restoranuose: jei tik gali, vok (200)

Mokesčių slėpimas viešojo maitinimo sektoriuje išlieka viena opiausių problemų, pripažįsta Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) ir ragina gyventojus jiems padėti ir pranešti apie nesąžiningus verslininkus, tačiau vieną didžiausių mokesčių slėpimo atvejų pastaraisiais metais atskleidusi Dalia Aušrienė tikina, kad į teisėsaugą daugiau niekada nesikreiptų.

Naujasis finansų ministras turi gerų žinių uždirbantiems mažiausiai (151)

Pajamų nelygybė Lietuvoje yra peržengusi bet kokias sveiko proto ribas, sako paskirtasis Finansų ministras Vilius Šapoka. Dėl to jis mokesčių sistemoje žada įtvirtinti didesnį progresyvumą.

Vilniuje įsikūrusi JAV įmonė ieškos 150 programuotojų (31)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) programinės įrangos kūrėja „Exadel“ atveria naujo biuro Vilniuje duris ir planuoja ženkliai plėstis. Šiuo metu daugiau nei 50 darbuotojų Lietuvoje turinti bendrovė per dvejus metus ketina suburti 200 darbuotojų komandą ir skaičiuoja, kad ilgalaikė penkerių metų plėtra turėtų siekti beveik 19 mln. eurų investicijų.

Socialiniame tinkle platinama įtartino turinio žinutė, kuria žadama grąžinti sumokėtus mokesčius (2)

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) praneša, jog socialiniame tinkle „Facebook“ plinta pranešimai, raginantys susisiekti su pranešimo autoriais ir pasinaudoti galimybe susigrąžinti 15 proc. sumokėto gyventojų pajamų mokesčio, rašoma VMI pranšime spaudai.