Lietuvos verslininkus iš tarptautinės rinkos olandai stūmė neregėtais metodais

 (245)
Didesnę tarptautinės rinkos dalį norėjusi užimti mediniais sodo nameliais prekiaujanti Lietuvos bendrovė susidūrė su neįtikėtinu olandų verslininkų išpuoliu, kurio pasekmė – pusantro milijono eurų siekiantys nuostoliai.
Lietuvos verslininkus iš tarptautinės rinkos olandai stūmė neregėtais metodais
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Kirto skaudžiausiu momentu

Lietuvos bendrovė „Eko trade“, gaminanti „Eurodita log cabins“ prekės ženklo medinius sodo namelius, veikia nuo 2006 metų.

„Kai tik pradėjome veiklą, iškart orientavomės į tarptautinę rinką, nes tie sodo nameliai nepritaikyti mūsų klimatui. Juos labai mėgsta anglai, prancūzai. Patys tų namelių nepardavinėjome. Ieškojome ir turėjome partnerius – platintojus, kuriems tiekdavome Lietuvoje pagamintus namelius, o jie juos parduodavo savo šalyse“, – pasakojo bendrovės „Eko trade“ direktorius Rolanas Kutra.

Tačiau užpernai gruodį lyg perkūnas iš giedro dangaus trenkė žinia, jog rąstiniais nameliais bei mediniais namais prekiaujanti Olandijos įmonė kreipėsi į teismą Lietuvoje, teigdama, jog lietuviai nukopijavo namelių dizainą ir juos pardavinėjo neteisėtai.

Teismas pritaikė olandų prašytas laikinąsias apsaugos priemones – uždraudė gaminti ir parduoti namelius, dėl kurių kilo ginčas, be to, areštavo 800 tūkst. litų bendrovės lėšų.

„Olandai kirto pačiu skaudžiausiu momentu. Gruodį jie mus padavė į teismą, o sausį turėjome pradėti sezoninę gamybą, nes kovą mūsų klientai pradeda pagrindinę prekybą tais nameliais. Kadangi jų gaminti nebegalėjome, klientai, suprantama, nuo mūsų nusisuko – susirado kitus gamintojus. Todėl skaičiuojame, kad patyrėme apie 1,5 mln. eurų nuostolių, o ilgalaikiai nuostoliai keturis kartus didesni, nes praradome klientų pasitikėjimą, rinkos dalį, griuvo plėtros planai“, – kalbėjo R. Kutra.

Po grasinimų – teismas

Jis tikino, jog tokių metodų, kokių ėmėsi olandai, jis dar nebuvo regėjęs.

„Aišku, kad jie mus norėjo išstumti iš rinkos, tačiau kovoti reikia sąžiningai, būti geresniais už konkurentus. Iš pradžių jie mums tik grasino ir reikalavo, kad iš savo katalogų, kitų reklaminių priemonių, asortimento išimtume pačius paklausiausius namelius. Kai nepaklusome, sulaukėme žinios, kad esame paduoti į teismą“, – teigė pašnekovas.

Jis tikino, kad tokius medinius sodo namelius, dėl kurių ginčijosi olandai, gamina dar bent penki gamintojai Europoje.

„Olandai bandė įrodyti, kad jie sukūrė tų namelių dizainą, todėl mes esą esame plagiatoriai ir namelius gaminome bei pardavinėjome neteisėtai. Tačiau radome įrodymų, kad olandai vieno tipo namelius, dėl kurių ginčijomės, pradėjo pardavinėti tik 2007 metais, kai jie rinkoje jau buvo 2005 metais. Tai kaip tų namelių dizainas gali būti jų nuosavybė? Be to, jie nepateikė jokių išrašų, kad tų namelių dizainas yra jų sukurtas ir patentuotas. Keisčiausia tai, kad tuos namelius olandai taip pat užsako gaminti Lietuvoje“, – akiplėšiškumu stebėjosi R. Kutra.

Jo teigimu, tie mediniai sodo nameliai yra lyg nedidelės pavėsinės, kuriose galima pasidėti sodo įrankius, stalelį, prie kurio galima prisėti išgerti kavos. Namelių plotas siekia nuo 9 iki 20 kvadratinių metrų.

„Tai nėra išskirtinio dizaino nameliai. Tas dizainas toks įprastas, kad namelius gaminame standartizuotai. Tarkime, kas nors kepa picą su saliamu, nes ji labai populiari. Ar galima uždrausti ją kepti, nes prieš daugelį metų kažkas pirmas tokią iškepė?“ – retoriškai klausė verslininkas.

Įsiutino mažesnė kaina

Jo nuomone, viena pagrindinių priežasčių, kodėl olandai nusitaikė sužlugdyti Lietuvos įmonę, buvo ta, jog „Eko trade“ gaminiai sėkmingai pardavinėjami Didžiojoje Britanijoje. Lietuvos bendrovė čia pardavinėja tokio paties dizaino medinius namelius, bet už maždaug 10 proc. mažesnę kainą, nei prašo olandai. Vieno namelio kaina prasideda nuo 500 eurų.

Lietuviai buvo apkaltinti neteisėtai pasinaudoję gera olandų bendrovės reputacija ir didele šių namelių paklausa. Iš bendrovės „Eko trade“ buvo prašoma priteisti per 200 tūkst. eurų žalai atlyginti.

Nepaisant visų Olandijos bendrovės bandymų sužlugdyti lietuvius ir išstumti juos iš tarptautinės rinkos, užsieniečiams nepavyko įrodyti medinių namelių dizaino originalumo.

Po beveik metus trukusio bylinėjimosi Kauno apygardos teismas pripažino, kad namelių dizainas neturi skiriamųjų požymių, yra tapęs bendriniu prekybos praktikos objektu ir olandų įmonės ieškinį atmetė.

„Teisybė triumfavo ir mes rengiamės suduoti atsakomąjį smūgį. Dabar kaip tik rengiame dokumentus, kuriuos pateiksime Olandijos teismui. Iš mus sužlugdyti norėjusios bendrovės reikalausime atlyginti patirtą žalą. Laimė, nebankrutavome, išsilaikėme, nors įmonės veikla ir buvo paralyžiuota. Šiandien mūsų situacija tikrai sudėtinga, bet atsigausime, vėl atsikovosime tai, ką buvome praradę, tačiau negalime leisti olandams savivaliauti, todėl ir rengiame ieškinį“, – kovingai nusiteikęs buvo R. Kutra.

Jo nuomone, ateityje gali pasitaikyti ir daugiau panašių bandymų susidoroti su konkurentais, tad ragina Lietuvos verslininkus būti budrius.

„Per šiuos nelengvus metus įgijau vertingos patirties, žinių, tad galėčiau padėti į panašią situaciją patekusioms įmonėms. Mūsų tikslas – informuoti Lietuvos ir visos Europos medinių namelių gamintojus bei pardavėjus apie tai, kokiais metodais save rinkos milžine pristatanti įmonė gali daryti įtaką konkurentams. Taip pat drastiškai gali būti bandoma kovoti ir kitų gaminių rinkoje“, – įspėjo verslininkas.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Naujienos

Pokemonų įkvėpti mėsainiai – nauja manija Australijoje (1)

Aistringi „Pokemon Go“ žeidėjai susirinko šalia „Sir John Young“ viešbučio centriniame Sidnėjaus verslo rajone. Nuo šiol jie turės naują užduotį – ne pagauti, o suvalgyti visus pokemonus. Pasinaudodamas neįtikėtinu „Pokemon Go“ populiarumu Sidnėjaus tinklas „Hashtag Burgers“ ir su juo susijęs restoranas „Down N' Out“ pasiūlė pokemonų išvaizdos įkvėptų mėsainių. Dabar restorano lankytojai galės pasimėgauti Pikachu, Bulbasaurą ir Charmanderį imituojančiu maistu.

Japonijos darbo rinka: susilaukusi vaiko moteris turi išeiti iš darbo (14)

Dirbantis vyras Japonijoje turi daug savo laiko ir jėgų aukoti bendravimui su kolegomis, pavyzdžiui, eiti kartu išgerti, todėl susiklostė situacija, kad šeima yra paskutinėje vietoje ir jos galiausiai net nenorima kurti. Taip LRT RADIJUI sako Vytauto Didžiojo universiteto Azijos studijų centro vadovas Aurelijus Zykas. Tokijo universiteto profesorė Takako Kondo taip pat tvirtina, kad dėl itin didelės darbo svarbos visuomenėje nuo šeimos kūrimo atgrasomos ir moterys.

„Prada" deda viltis į jaunus pirkėjus (10)

Italijos aukštosios mados bendrovė „Prada“ pranešė apie pirmąją šių metų pusę 25 proc. smukusį pelną, tačiau tikisi užmegzti ryšį su jaunais pirkėjais, susiviliosiančiais lankstesnėmis kainomis ir galimybe įsigyti prekių internetu, praneša BBC.

Padidinta minimali alga kai kuriems kirto per kišenę (154)

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė pripažįsta, kad nuo liepos 1-osios minimaliai algai padidėjus iki 380 eurų, kai kurie dirbantieji neteks anksčiau gautų pašalpų.

Prieš šventę – smūgis netvarkingai picerijai (33)

Pasaulio ultratriatlono metu miesto viešojo maitinimo įstaigos laukia didesnio klientų srauto nei paprastai ir tikisi gerai uždirbti, tačiau vienai iš jų ypač nepasisekė.