Lietuvos verslininkes lydi sėkmė ir inovatyvus požiūris

 (1)
Gegužės 24 d. „Rise Vilnius“ erdvėse vyks „BZN start“ rengiami apdovanojimai „Business Woman Awards 2017“. Verslias ir kūrybingas moteris sukviesiančio renginio tikslas – įvertinti ir paskatinti inovatyviausias verslo idėjas.
© Vygintas Skaraitis

Šiuo metu renginyje užregistruota daugiau nei 70 inovatyvių verslų. Ta proga kalbamės su apdovanojimų komisijos nariais ir versliomis, daug pasiekusiomis moterimis apie verslumą bei patrauklius jaunųjų kūrėjų bruožus.

Sukurti konkurencingą produktą – tikras iššūkis

„Jau trečius metus organizuojame „Business Woman Awards 2017“, siekdami įvertinti inovatyviausias verslo idėjas. Kasmet sulaukiame įvairių idėjų ir tai džiugina.

Moterų kuriami verslai nėra labai dideli, tačiau jie puikiai tenkina vietinius poreikius ir sprendžia vietines problemas. Šiemet atsirado daug naujų verslų, užsiimančių gamyba, ypač kosmetikos srityje, bet tradiciškai populiariausiais verslais išlieka drabužių linijos, papuošalų, sveikų produktų rinka. Sukurti konkurencingą produktą ir jį paversti paklausiu yra tikras iššūkis, nes konkurencija čia tikrai auga.

Tačiau verslininkės atranda daug kitų pardavimo kanalų ir savo prekes parduoda užsienio rinkoms, pasinaudodamos įvairiomis pasaulinėmis prekybos platformomis. Mūsų verslininkėms tai tikrai sekasi“, – pasakoja „BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė.

Živilė Baubonienė
Živilė Baubonienė
© Organizatorių archyvas

„Man imponuoja moterų kūrybingumas, drąsios idėjos, užsispyrimas ir gebėjimas kantriai siekti savo išsikeltų tikslų, nuoseklus bei sunkus darbas.

Manau, šiandien verslininkėms būdingas „multitaskingas“, ką jos puikiai geba: suderinti šeimos poreikius, pasirūpinti ir plėtoti verslą, taip pat siekti savirealizacijos, kūrybingumo ir savarankiškumo“, – verslių moterų tendencijas vardija Ž. Baubonienė.

Bandantiesiems kurti verslą – aplodismentai

„Mūsų instituto 2016 m. atliktas tyrimas atskleidė, kad pagrindinės priežastys, Lietuvos gyventojus stabdančios uždarbiauti papildomai, yra laiko stoka ir nepalankūs įstatymai, mokesčiai bei biurokratinės kliūtys.

Tais pačiais metais Pasaulio ekonomikos forumo atliktas tyrimas atskleidžia, kad vyrų darbo diena vidutiniškai trunka 7 val. 47 min. ir beveik valanda mažiau nei moterų. Iš jų vyrai atlieka 1,5 val. nemokamo darbo, o moterys – net 4 val. 47 minutes. Į nemokamo darbo apibrėžimą įeina apsipirkimas, namų valymas, skalbimas, maisto ruoša.

Žiūrint į šiuos skaičius, akivaizdu, kad moterims, ypač turinčioms šeimą, sunkiau rasti laisvo laiko tokioje užimtoje dienotvarkėje dar ir savo idėjoms įgyvendinti ar verslui kurti.

Kita vertus, Lietuvoje būtent moterys dažniau eina vaiko priežiūros atostogų ir neretai tas laikas būna skiriamas savo pomėgiams ir norams, bandymui kurti savo verslą. Situacijų daugybė: vienose, matyt, lengviau moterims, kitose vyrams, tačiau visi, kurie bando, yra verti aplodismentų“, – paklausus, ar moterims sunkiau kurti verslus, svarsto „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė.

Jūratė Cvilikienė
Jūratė Cvilikienė
© Organizatorių archyvas


Prakalbus apie moterų bruožus, žavinčius versle, pašnekovė tikina, kad užsispyrimas ir bandymai išpildyti savo svajonę visuomet verti pagarbos.

„Dažnai savo verslus kuriančių moterų akys žiba, jos yra iniciatyvios, veiklios, tiki savo idėja. Tačiau verslas nėra vien šventė ir po „medaus mėnesio“, kai džiaugsmas dėl ilgai nešiotos ir besipildančios svajonės ima blėsti, o realybė žvelgia į akis, man labai smagu matyti jų užsispyrimą, išeičių ieškojimą ir drąsą prašyti pagalbos, jei to reikia.

Bet kokiu atveju tokia moteris, kuri bent jau pabandė išpildyti savo svajonę, išdrįso kurti pasaulį tokį, kokio nori pati, yra verta pagarbos“, – pasakoja J. Cvilikienė.

Moterys linkusios mažiau rizikuoti

Prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorė Inga Navickaitė pastebi, kad neretai moterys linkusios mažiau rizikuoti, o verslas susijęs su rizika.

„Atitinkamai mažiau moterų nei vyrų kuria verslus, tačiau tai nereiškia, kad joms prasčiau sekasi. Yra daugybė verslo sričių, kur jos puikiai išnaudoja savo talentus, kūrybiškumą, intuiciją. Lietuvoje dar stiprus stereotipas, kad moteris pirma turi pasirūpinti šeima, namais, o tik tada galvoti apie savo veiklą. Šiais laikais buitį galima organizuoti, pačiai neskiriant tam daug laiko.

Norėtųsi, kad Lietuvoje būtų lengvesnės sąlygos ir pagalba moterims susikurti sau ir kitiems darbo vietas“, – sako pašnekovė ir priduria, kad ją žavi organizuotumas, kantrybė, moteriškumas ir tai, kad, nepaisydamos griežtos verslo aplinkos, verslininkės sugeba išlikti stilingos ir moteriškos.

Inga Navickaitė
Inga Navickaitė
© DELFI / Kiril Čachovskij

Turėti „draivo“ ne tik versle

„Primus“ partnerė, advokatė Ernesta Žiogienė tikina, kad verslo proceso nereikėtų sieti su lytimi.

„Verslo proceso ar sėkmės nesusiečiau su lytimi, todėl nepasakyčiau, kad vyrams ar moterims sunkiau kurti verslus, sėkmę, manau, lemia verslo aplinka, profesionalumas, užsispyrimas, ryžtas, rizikos toleravimas bei kitos asmeninės savybės, būdingos ir vyrams, ir moterims.

Abiejų lyčių verslininkams svarbu, kad dienos pabaigoje jie būtų ne tik verslininkai, bet ir puikūs žmonės, todėl mane žavi tie, kurie, nepaisydami puikių verslo rezultatų ar aukštų postų, išlieka pagarbūs, tolerantiški, neteisiantys, nepamokslaujantys ir turintys „draivo“ ne tik versle, bet ir kitose gyvenimo srityse“, – teigia pašnekovė.

Ernesta Žiogienė
Ernesta Žiogienė
© Organizatorių archyvas

Žavi žinių bagažas ir realios situacijos vertinimas

„Žiūrėdamas į Lietuvos perspektyvą ir lietuvišką atmosferą versle, pastebiu, kad moterims nėra visiškai lengva įsitvirtinti kuriant verslus.

Pagal verslo valdymo aspektus moterys neretai yra lankstesnės, vertinant tam tikras situacijas, dirbant su klientais, sprendžiant problemas, išlaikant bendrą verslo atmosferą. Kalbant apie jauno verslo kūrimo tendencijas, ypač susidūrus su verslo apribojimais, mokestine baze, neretai laikoma, kad moterys daug ko nežino, jos nesusitvarkys su keliamais iššūkiais, bet jaunoji karta šį požiūrį keičia.

Taip pat manau, kad merginos yra ambicingesnės ir jų noras įrodyti bei pasiekti yra stipresnis nei vaikinų ar vyrų. Taip nutinka, nes merginos neretai nori įrodyti, kad jos gali būti nepriklausomos ir sėkmingai dirbti.

Versle man imponuoja žinių bagažas ir realios situacijos vertinimas“, – pasakoja Žilvinas Grigaitis, verslo ir korporatyvinės komunikacijos konsultantas, filantropas, internetinės platformos www.zag.expert savininkas.

Žilvinas Grigaitis
Žilvinas Grigaitis
© Organizatorių archyvas

Renginį padeda įgyvendinti ištikimi partneriai: „Swedbank“, AB, advokatų kontora „Primus“, prekybos ir pramogų centras „Ozas“ ir skaitomiausias naujienų portalas DELFI

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Naujienos

Lietuvos kelionių organizatorius „Kidy Tour“ skraidins iš Maskvos į Antaliją

Antradienį, birželio 27 d. Lietuvos kelionių organizatorius „Kidy Tour“ planuoja pradėti užsakomuosius reisus iš Maskvos į Antaliją. Taip rašoma kompanijos pranešime spaudai, kurį cituoja lenta.ru.

Streikavę „Volkswagen“ gamyklos Slovakijoje darbuotojai išsireikalavo didesnių algų (5)

Šešias dienas streikavę Vokietijos automobilių gamybos kompanijos „ Volkswagen“ gamyklos Slovakijoje darbuotojai nutraukė protesto akciją po to, kai jiems pavyko išsireikalauti atlyginimų padidinimo 14,1 proc.

Streikuojant atliekų surinkėjams, Atėnai skęsta šiukšlėse (2)

Meteorologams vėliau šią savaitę prognozuojant karščio bangą, Graikijos vyriausybė ragina atliekų surinkėjus nutraukti jau 10 dienų tęsiamą streiką, dėl kurio Atėnų gatvėse susidarė didžiulės krūvos šiukšlių.

Finansų ministerija vidaus rinkoje pasiskolino 20 mln. eurų (1)

„Nasdaq“ Vilniaus biržoje pirmadienį įvykusiame trejų metų trukmės Vyriausybės vertybinių popierių (VVP) emisijos, iki kurios išpirkimo liko 1005 dienos, papildymo aukcione obligacijų išplatinta už 20 mln. eurų, vidutinė palūkanų norma buvo 0,005 procento.

Traukiniai nesutalpina vykstančių į pajūrį: lieka stotyje, keliauja tiesiog ant grindų „Lietuvos geležinkeliai“ žada kelti kainas (2)

Lietuviai ir šalyje viešintys svečiai būriais veržiasi į Baltijos pajūrį.