Progreso konferencijoje „Login 2015” pranešimą skaitęs jaunasis verslininkas pasidalijo savo sėkmės istorija: kaip jo sukurtas dizaino, meno ir įdomybių internetinis žurnalas tapo 998-tu pasaulyje.

Šiuo metu „BoredPanda“ turi beveik 2 mln. sekėjų socialiniame tinkle „Facebook“. Internetinis portalas per mėnesį sulaukia 30 mln. lankytojų. Įmonėje dirba 10-15 darbuotojų.

„Daugelis galvoja, kad iš pradžių projektą reikia išbandyti vietos rinkoje, bet mes iškart nusprendėme eiti į užsienio rinką“, – pasakojo T. Banišauskas.

Vis dėlto sėkmė neateina iš karto, viską reikia užsidirbti.

„Viskas prasidėjo Pašilaičių rajone“, – kaip užgimė „BoredPanda“ projektas, pasakojo verslininkas.

Vaikinas teigė, kad jį imtis savo projekto įkvėpė sėkmės istorijos tų žmonių, kurie greitai ir originaliai praturtėjo. Kaip vieną iš istorijų T. Banišauskas paminėjo „The Million Dollar Homepage“ projektą, kur studentas anglas padalijo internetinį puslapį į milijoną pikselių ir pardavinėjo reklamą po vieną dolerį už pikselį.

„Supratau, kad internete galima praturtėti labai greitai. Kaip anksčiau žmonės vyko į Ameriką aukso ieškoti, tai internetas tapo nauja aukso karštine“, – kalbėjo jis.
Tomas Banišauskas

Savo pirmuosius bandymus praturtėti internete T. Banišauskas pradėjo su kurso draugu. Jie sukūrė internetinį puslapį, kuriame būtų galima mokytis kaip uždirbti internete.

„Nieko patys nesupratome, bet vis vien nusprendėme to mokyti internete. Viską darant visko išmokome ir patys“, – pasakojo lietuvis.

Pasak jo, verslo pradžia T. Banišauskui beveik nieko nekainavo: tik internetinio adreso ir serverio išlaikymo mokesčiai.

Pirmuosius pinigus jaunuolis pradėjo uždirbinėti per „Google Adsense“, kartu buvo pajungta ir „Amazon“ sistema, leidžianti užsidirbti iš nukreiptų vartotojų, įsigyjančių internetinėje parduotuvėje prekių.

Kas dieną tikrindamas, kiek jam pavyksta uždirbti, vieną dieną T. Banišauskas pamatė, kad jo sukurtas puslapis jau sugeneruoja 10 dolerių per parą.

„Tada supratau, kad galima viską pasiekti“, – tęsė jis.

Keliai su pirmuoju verslo partneriu išsiskyrė, kai pastarasis išvyko į Škotiją. Nepaisant to, T. Banišauskas toliau tęsė savo veiklą internete.

Vėliau lietuvis sugalvojo „BoredPanda“ projektą. Į meno sektorių jį traukė asmeninis pomėgis: fotografija, dizainas.

„Viskas prasidėjo mažais žingsniais ir mažomis investicijomis“, – sakė jis.

Vis dėlto T. Banišauskas džiaugėsi, kad jo pasirinkta strategija leido pasiekti didelės sėkmės. Vietoj to, kad kurtų daug turinio, jis nusprendė kurti daug mažiau turinio, bet daug geresnio.

„Spausdiname dešimt kartų mažiau, bet dešimt kartų geriau. Nusprendžiau, kad nors svetainė nedidelė, bet turiu turėti geriausią turinį“, – pridėjo verslininkas.

Bėgant laikui T. Banišauskas pamatė, kad iš projektas jau sugeneruoja ir apie 2 tūkst. Lt pajamų. Tuomet prie vaikino prisidėjo ir jo draugė.

Geras nuotaikas vieną dieną aptemdė staiga po nakties pamatytas faktas, kad dingo beveik visas lankytojų srautas.

Tomas Banišauskas
„Tada pradėjau analizuoti, kas nutiko. Pamačiau, kad didžioji dalis srauto ateidavo iš stumbleupon.com. Pandai ten gerai sekėsi, bet jie mus išmetė. Parašiau jiems el. laišką su klausimu, kas nutiko, o šie pasiūlė susimokėti už mūsų reklamavimą“, – atviravo verslininkas.

Naujas iššūkis T. Bandišausko nesustabdė: jis sukaupė visas jėgas ir priėmė kelis svarbius sprendimus. Pirmiausia nusprendė turinį puslapyje kurti reguliariai. Taip pat verslininkas pradėjo aktyviai rinkti sekėjų komandą „Facebook“.

Ir toliau T. Bandišauskas pasiryžęs nestovėti vietoje: pagalvojo, kad turinį būtų galėtų kurti ne tik darbuotojai, bet ir patys vartotojai. Po kelių nesėkmingų bandymų susitarti su programuotojais, kad šie sukurtų platformą talpinti vartotojų generuojamam turiniui, verslininkui pagaliau pavyko.

Šiuo metu internetinis žurnalas turi apie 230 tūkst. registruotų vartotojų. Portalo vadovo teigimu, kol įmonės darbuotojai paruošia 5 straipsnius, patys vartotojai sukuria 55. Vis dėlto vartotojų sukurtas turinys generuoja tik apie 15 proc. srauto.

T. Bandišausko teigimu, tai leido suprasti, kiek svarbu yra pateikimas ir istorija, o ne tik nuotraukos.

„Pastebėjau, kad menininkai turi labai gero turinio, tačiau ne visada moka jį pateikti“, – teigė verslininkas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (106)