Pasak jo, šiandien daugėja pardavėjų, kurie mėgsta savo darbą, pasiilgsta klientų ir ant jų nebamba.

Tačiau beveik trečdalis lietuvių (30 proc.) nėra patenkinti aptarnavimo kultūra šalies prekybos centruose, rodo prekybos ir laisvalaikio centro „Panorama“ inicijuotas reprezentatyvus Lietuvos gyventojų tyrimas. 14,2 proc. respondentų nurodo, kad pardavėjai galėtų būti mandagesni, 8 proc. atsakiusiųjų mano, kad pardavėjai pernelyg įkyriai siūlo prekes, o 7 proc. tyrimo dalyvių kliūva pardavėjų abejingumas, rašoma išplantame pranešime spaudai.

„Pardavėjų atsainumas ar perdėtas draugiškumas klientui – tai praėjusio amžiaus palikimas. Šiandien užaugo nauja reiklių ir išsilavinusių pirkėjų karta, kuri nebesitaiksto su netinkamu pardavėjų elgesiu. Autentišką apsipirkimo patirtį jie vertina kaip ir išskirtines prekės savybes. Pardavėjams svarbu stiprinti santykį su klientu, siekti tarpusavio pasitikėjimo, dėl kurio pirkėjas norėtų sugrįžti. Todėl startavome su pardavėjams skirta mokymų akademija“, – sako Birutė Kalanovaitė, PLC „Panorama“ generalinė direktorė.

Tyrimas rodo, kad vyrai (15 proc.) labiau nei moterys (13,6 proc.) pasigenda mandagesnių ir paslaugesnių pardavėjų. O moterys (10 proc.) dažniau nei vyrai (6 proc.) atkreipia dėmesį, kai prekė siūloma per daug įkyriai.

Daugiau nei pusė – 56 proc. – Lietuvos gyventojų mano, kad aptarnavimo kultūra prekybos centruose per pastaruosius penkerius metus išliko tokia pati arba pablogėjo. Tačiau T. Misiukonis išlieka optimistiškas ir teigia, jog aptarnavimo kultūros tradicijos šalyje susiformavo neseniai, todėl reikia, kad praeitų dar šiek tiek laiko, kol žmonių nuostatos ir požiūris pasikeis.

„Klientų aptarnavimo reikia mokytis kaip ir bet kokio kito dalyko. Būtina išmokti nelįsti klientui į akis, tačiau tuo pačiu metu palaikyti su juo nuoširdų pokalbį, užmegzti žmogišką ryšį. Reikėtų atprasti vartoti žodžius „nežinau“, „paieškokite mūsų internetiniame puslapyje“ arba „o šita prekė ar domintų?“, – tvirtina T. Misiukonis, konsultacijų ir mokymų kompanijos „OVC Consulting“ mokymų specialistas.

Tyrimą, kurio metu Lietuvos gyventojų buvo prašoma įvertinti klientų aptarnavimą ir pardavėjų darbą prekybos centruose, šį rugsėjį atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Vilmorus“. Iš viso tyrime dalyvavo daugiau nei 1 tūkst. vyresnių nei 18 metų šalies gyventojų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (45)