Lietuvai vargiai gali pavykti į kurį nors savo oro uostą prisivilioti pigių skrydžių aviakompaniją.
Lėktuvas
Palyginti maža mūsų šalies keleivių perskraidinimo rinka labai nevilioja tokių užsienio bendrovių, todėl jos greičiausiai nesukels sumaišties tarp vadinamųjų tradicinių aviakompanijų po šių metų gegužę laukiamo rinkos liberalizavimo, kai į Lietuvą kitų šalių oro įmonių lėktuvai galės skraidyti be apribojimų.

"Dirbti su pigių skrydžių aviakompanija buvo mūsų pačių, o ne jų iniciatyva. Bet neturime vilčių, kad jos ateis", - apie bandymus keisti profilį ir persiorientuoti iš krovinių į keleivių skraidinimo verslą Eltai sakė antro pagal dydį šalyje tarptautinio Kauno oro uosto generalinis direktorius Rimantas Skridaila.

Vilniaus oro uoste pigių aviakompanijų konkurencijos nenori jame veikiančios tradicinės oro bendrovės. Lietuvoje yra dar du oro uostai - Palangos ir Šiaulių, tačiau jie yra daug mažesni už sostinės ir Kauno.

R. Skridailos teigimu, galimybė dirbti Kauno oro uoste buvo pasiūlyta žinomiausioms pigių skrydžių kompanijoms - airių "Ryanair" bei britų "Easy Jet". Pastaroji atsisakė iškart, nurodžiusi, kad jai bendradarbiavimą siūlo kelios dešimtys Europos oro uostų, o "Ryanair" parodė susidomėjimą ir su ja derybos vyko apie dvejus metus, tačiau galų gale patraukliausia vieta darbui jai pasirodė tarptautinis Rygos oro uostas.

"Ryanair" leido suprasti, kad nuo gegužės ji ketina ateiti į Baltijos šalių rinką, bet ją labiausiai domina Ryga, per kurią tikisi "susirinkti" keleivius iš Latvijos, Lietuvos bei Estijos", - sakė R. Skridaila.

Neaišku, kaip Airijos pigių skrydžių bendrovei pasiseks tartis su Ryga, - jos oro uostas yra nustatęs 28 eurų (96,7 lito) išvykstančio keleivio mokestį. Kauno oro uoste maksimalus keleivio išvykimo mokestis yra 12 eurų (40 litų), nuolaidų dydis neribojamas. Kiek per derybas "Ryanair" norėjo jį nuderėti - neatskleidžiama.

Susisiekimo ministerijos Civilinės aviacijos departamento direktoriaus Vidmanto Kairio vertinimu, nėra ženklų, kad užsienio pigių skrydžių aviakompanijos skubėtų ateiti dirbti į Lietuvos rinką.

"Galbūt ir mūsų rinka joms yra per maža, nes paprastai jos orientuojasi į maždaug 100 tūkst. keleivių per metus", - Eltai sakė jis.

Kauno oro uoste dirba regioninių skrydžių "Aviakompanija Lietuva", privačios aviakompanijos. Tuo tarpu tarptautiniame Vilniaus oro uoste bazuojasi tokios tradicinio tipo aviakompanijos, kaip "Lietuvos avialinijos" (LAL), "Scandinavian Airlines System" (SAS), "Lufthansa", "Finnair", "Aeroflot" ir kitos.

Neabejotina Lietuvos keleivių skraidinimo rinkos lyderė LAL pernai keleivių skaičių padidino 2,54 proc. iki 312 tūkst. žmonių. Siekdama užtikrinti savo veiklos pelningumą bendrovė šiemet ketina diegti svarbius rinkodaros ir informacinių technologijų sričių projektus, kurių tikslas - pritaikyti vadinamosioms "žemų kaštų" aviakompanijoms būdingus elementus.

Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) duomenimis, pernai 2,4 proc. sumažėjo tarptautinis keleivių srautas. Prognozuojama, kad šiemet aviakompanijų keleivių skaičius padidės 7-8 proc.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

S. Skvernelis: padidinti alkoholio akcizai pasiteisino (119)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, jog šiemet drastiškai padidinti alkoholio akcizai pasiteisino -...

Fipronilo skandalas Olandijos paukštininkystės sektoriui kainavo mažiausiai 33 mln. eurų (5)

Europą apėmęs fipronilu užkrėstų kiaušinių skandalas Nyderlandų paukštininkystės sektoriui...

Siekiama sugrąžinti senąjį Nidos švyturio žibintą (7)

Beveik prieš metus užgesinus senąjį švytuoklinį Nidos švyturio žibintą, jo šviesos pasiilgę...

Italijoje tiriant fipronilo skandalą konfiskuota tūkstančiai kiaušinių ir vištų (5)

Italijos policija trečiadienį pranešė, kad konfiskavo daugiau nei 92 tūkst. kiaušinių ir 26...

„New Balance“ dėl prekės ženklo pažeidimų Kinijoje prisiteisė 1,5 mln. JAV dolerių (3)

Kinijos teismas įsakė trims vietos batų gamintojams dėl prekių ženklo pažeidimų sumokėti 1,5...

Top naujienos

V. Laučius. Kauno medžių apokalipsė (4)

Saugoti senus medžius reikia, labai gerai, kad žmonės juos bando ginti, bet stebina viena...

Miestelis Airijoje, kuriame lietuviams net nebereikia anglų kalbos (321)

Dėl lietuvių kiekio Airijos šiaurėje esantis Monachano miestelis jau vadinamas mažąja Lietuva....

Lietuvai – galimybė prisitraukti pinigų iš Lenkijos (123)

Politinis neapibrėžtumas Lenkijoje verčia tenykštį verslą žvalgytis į užsienį, o Lietuva...

Ragina būti atsargius: stiprus vėjas prilaužė medžių (4)

Ugniagesiai ketvirtadienio rytą gavo šešis iškvietimus šalinti nuvirtusių medžių.

S. Skvernelis: padidinti alkoholio akcizai pasiteisino (119)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, jog šiemet drastiškai padidinti alkoholio akcizai pasiteisino -...

Nyderlanduose užkirstas kelias potencialiam teroristiniam išpuoliui nutrauktas roko grupės koncertas (84)

Nyderlanduose vienas ispanas buvo sulaikytas netoli roko koncerto vietos vairuojantis dujų balionų...

Sąžiningai pasielgusi vairuotoja liko apgauta „teisininkės“: eismo įvykio nė nebuvo (72)

Darydama automobilio dureles kitos mašinos dureles įbrėžusi klaipėdietė sulaukė netikėtų...

Traumos padariniai: neišvengiami M. Kalniečio viršvalandžiai ir alternatyvos (19)

Tai turėjo būti metai, kai Lietuvos rinktinė pagaliau nebūtų turėjusi bėdų įžaidėjų...

Provincijos turguje vaikinas susikūrė naują įvaizdį ir tai kainavo visai nedaug (32)

DELFI Stilius vėl apsilankė Raseinių turguje ir šį kartą žvalgėsi, kokių drabužių čia...

Pigu ir kokybiška: egzotiškesnės alternatyvos pabodusiai Turkijai (12)

Visame pasaulyje viena iš populiariausių žmones apsėdusių manijų tampa kelionių manija....