Atliekant lenkiškų prekių ženklų įvertinimo tyrimą buvo įvertinta daugiau nei 1 tūkst. Lietuvos gyventojų nuomonė apie dešimt lenkiškų prekės ženklų. Paaiškėjo, kad vartotojai lenkiškas prekes mato kaip pigias ir lengvai prieinamas – taip atsakė daugiau nei 70 proc. respondentų.

„Šiandien, kai gyvenimo tempas yra spartus ir norime gyventi patogiai, prekių prieinamumas turi labai didelę reikšmę. Dažnai tai ir nulemia prekės ženklo pasirinkimą“, - rezultatais džiaugėsi Lenkijos Respublikos ambasados Prekybos ir investicijų rėmimo skyriaus vadovas Henrykas Szymanskis.

Be to, 72 proc. respondentų manymu, teigiamai galima vertinti ir lenkiškų prekių kainos ir kokybės santykį, o 65 proc. prekes pavadino kokybiškomis.

„Labai džiaugiuosi, kad dominuoja pozityvūs lenkiškų prekių ir paslaugų įvertinimai. Intuityviai tikėjomės, kad šie įvertinimai gali būti geri, nes importas iš Lenkijos dinamiškai auga“, - sakė H. Szymanskis.

Jis kalbėjo, kad lietuviams itin priimtinas nedidelės kainos ir lenkiškų produktų kokybės santykis.„Pagal mano vertinimą daugelis Lietuvos namų ūkių domina būtent toks pasiūlymas – geri produktai už atitinkamai nedidelę kainą, - sakė H. Szymanskis. - Toks įvertinimas teikia gerų vilčių lenkiškų prekių pardavimai Lietuvoje“.

Pasak H. Szymanskio, aukštus produktų kokybės vertinimus lėmė keletas veiksnių: turtėjantys ir aukštesnius reikalavimus keliantys Lenkijos gyventojai, užsienio investicijos į Lenkiją, dėl kurių gamyboje taikomos naujos technologijos, įmonių branda.

„Mūsų duomenys rodo, kad ne mažiau kaip 40 proc. visų prekinių ženklų vartotojų nurodė, kad lenkiški produktai sukelia teigimas emocijas. Tai vėlgi pakankamai nemažas rodiklis“, - sakė RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.

Patinka, bet nepatikimos

Vis tik, apie trečdalį apklaustųjų lenkiškas prekes vertina kaip neprestižiškas, ketvirtadalis – kaip nepatikimas. H. Szymanski nuomone taip yra dėl mažo prestižinių lenkiškų prekių ženklų žinomumo. „Esu tikras, kad mažai kas Lietuvoje žino, kad Lenkia yra vienas iš Europos ir pasaulio lyderių burlaivių gamyboje, – pastebėjo H. Szymanskis. - Taip pat turime ir žymių papuošalų gamintojų“. Be to, ne visi gyventojai žino, kad jų perkamos prekės yra pagamintos Lenkijoje.


„Pačius žinomiausius prekės ženklus kaip lenkiškus įvardija ne daugiau kaip trečdalis respondentų“, - sakė I. Nausėdienė.

I. Nausėdienė pastebėjo, kad lenkiškų prekių ženklų vertinimui turi ir pačios Lenkijos įvaizdis – šiam gerėjant, keičiasi ir nuomonė apie produktus. Vis dėlto, jos manymu, šiuo metu požiūris – gana teigiamas. „Išties yra daugiau teigiamų asociacijų: didesnė žmonių dalis pasirinko teigiamas savybes“, - sakė ji.

H. Szymanskis pabrėžė, jog ateityje požiūris į Lenkiją kaip gali pasikeisti. „Nenorime būti pigios darbo jėgos šalimi, todėl nukreipėme savo ekonominę politiką gamybos su didele pridėtine verte link, pažangių paslaugų verslui bei tyrimo ir plėtros kryptimi“, - sakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (298)