Pasaulinė aviacijos personalo paieškos ir valdymo platforma „AviationCV.com“ įsikūrė 2012 m. Per trejus metus įmonė šešis kartus padidino portale darbo ieškančių specialistų srautą, o lietuviais dabar pasitiki tokios aviacijos milžinės kaip „Emirates“ ir „Turkish Airlines“.

Remiantis prognozėmis, kasmet iki 2034 m. pasaulyje reiks virš milijono naujų lėktuvų pilotų ir mechanikų, o lietuviai jau 2017 m. taps pasaulinės aviacijos specialistų paieškos rinkos lyderiais, rašoma įmonės pranešime spaudai.

Azija, Lotynų Amerika, Afrika, Europa, egzotiškasis Taivanas, Kinija – „AviationCV.com“ biure niekados netyla skambučiai iš įvairiausių pasaulio kampelių, tačiau pastaraisiais metais – jų dar padaugėjo.

Lėktuvus gaminančios bendrovės „Airbus“ ir „Boeing“ kiekvienais metais didina orlaivių gamybos tempus, o 2015 m. „Boeing“ parengtos prognozės duomenimis, per artėjančius 20 metų aviacijoje prireiks daugiau nei 500 tūkst. naujų lakūnų (iš jų 230 tūkst. Pietryčių Azijoje) ir 600 tūkst. orlaivių techninės priežiūros specialistų.

Nepaisant to, oro linijos ir kitos aviacijos įmonės jau šiandien susiduria su iššūkiu rasti darbuotojų ir su kitų sričių įmonėmis kovoja ne tik dėl patyrusių specialistų, bet ir jaunų talentų. Žemos degalų kainos 2015 m. lėmė, jog oro linijos visame pasaulyje džiaugėsi išaugusiais pelnais, tačiau norėdami plėsti veiklą verslai susiduria su problema – net ir siūlant 10 000 – 18 000 eurų mėnesinį atlygį pilotams surasti darbuotojų darosi beveik neįmanoma.

Kaip teigia įmonės vadovė Skaistė Knyzaitė, dėl šio paradokso įmonių kaltinti negalima – veikiau reikia ieškoti naujų būdų kaip pritraukti darbuotojus, nes tradiciniai modeliai nebeveikia, o jaunus talentus dažnai nugvelbia populiarios, gerų darbdavių įvaizdį visuomenėje turinčios bendrovės.

„Lietuvoje įmonės dažnai nesuvokia, jog šiais laikais dėl kvalifikuotų specialistų kiekviena bendrovė kovoja ne tik savo srityje, tačiau ir su žymiausiomis pasaulinėmis kitų sričių bendrovėmis, tokiomis kaip „Facebook“, „Google“, „Barclays“, „Western Union“ ir kt. Tokios pat tendencijos vyrauja ir aviacijoje, kur specialistų ruošimo institucijos nespėja aprūpinti rinkos, o oro linijos ir kitos bendrovės susiduria su didžiuliu kvalifikuotų specialistų deficitu“, paaiškina „AviationCV.com“ generalinė direktorė S. Knyzaitė. „Pradedančiojo piloto alga Europoje svyruoja nuo 3000 iki 5000 eurų per mėnesį, tuo tarpu patyręs orlaivio kapitonas, pavyzdžiui, Azijoje gali tikėtis net 20 000 eurų mėnesinio atlygio. Nepaisant įspūdingų skaičių samdyti naujus darbuotojus vien didžiulės kišenės nepakanka.“

„AviationCV.com“ šiuo metu dirba virš 50 darbuotojų paieškos ir atrankų specialistų, kurie kiekvieną dieną dirba su pilotais, lėktuvų mechanikais, inžinieriais, skrydžių palydovais ir įvairaus tipo aviacijos specialistais iš viso pasaulio ieškodami geriausių pasiūlymų, atitinkančių specialistų poreikius. Bendrovės vadovė pasakoja, kad egzistuoja ir nuostabą keliančių atvejų, kai žmogus visą pradėjęs karjerą visai kitoje srityje – odontologas ar būgnininkas, susivilioja padangių platybėmis ir susiranda savo pirmuosius darbus per „AviationCV.com“.

Įmonė aviacijos bendrovėms padeda rasti kvalifikuotus specialistus sezoninei veiklai ar ilgesniam laikotarpiui ir bendradarbiauja su Europos oro linijomis „Ryanair“, „Turkish Airlines“, Azijos oro vežėjais „Asiana Airlines“, „China Airlines“, „Air Astana“, Artimųjų Rytų „flynas“, „Etihad Airways“, Afrikos bendrovėmis „Ethiopian Airlines“ ir daugybe kitų įvairiose šalyse ir segmentuose. Be paslaugų įmonėms, „AviationCV.com“ nuolat tobulina ir savo į aviacijos profesionalus orientuotą darbo paieškos platformą. Jos duomenų bazėje užsiregistravusiųjų skaičius per pastaruosius 2 metus išaugo 40 proc. ir šiuo metu siekia 150 tūkst.

Nepaisant užsiregistravusių specialistų gausos, beveik visos pasaulio oro linijos šiuo metu pasamdytų patyrusį orlaivio kapitoną, o lėktuvų remonto dirbtuvės – sertifikuotą inžinierių, tačiau čia susiduriama su dar vienu paradoksu – įsidarbinti reikalinga patirtis, o be patirties sunku gauti darbą. Nors patyrusiam orlaivių inžinieriui įmonės pasiryžusios mokėti 8000 eurų per mėnesį siekiančius atlyginimus, tačiau norinčių nuo žemiausio laiptelio kilti iki tokios pozicijos – nedaug.

Panaši situacija ir pilotų rinkoje, kur darbuotojų parengimo sistema nespėja ruošti pakankamo skaičiaus profesionalų, o patyrę lėktuvų kapitonai žino savo vertę ir juos įtikinti pakeisti darbovietę – ne taip ir paprasta. Būtent tokių, ilgus metus skraidžiusių pilotų rinkoje labiausiai trūksta, o už jų rikiuojasi antrieji pilotai, kurių deficitą galima iš dalies paaiškinti. Ne Europos Sąjungos šalyse ruošiami specialistai dažnai baigę studijas negauna tinkamos licencijos, o visame pasaulyje labiausiai vertinami FAA (JAV federalinė aviacijos administracija) arba EASA (Europos aviacijos saugos agentūra) sertifikatus turintys pilotai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (135)