Klaipėdos uostas, kaip ir kiti Europos jūrų uostai, iki liepos privalės atitikti tarptautinius uostų ir laivų saugumo reikalavimus. Priešingu atveju esą laivai gali jį aplenkti.
Uostas, laivai, Klasco
© ELTA
Po pastaraisiais metais pasaulį sukrėtusių terorizmo išpuolių, tiek keliautojai, tiek krovinių siuntėjai, anot specialistų, itin atidžiai renkasi maršrutus bei uostus, įsitikindami, ar jie patikimi ir saugūs.

Tarptautinė jūrų organizacija yra priėmusi Laivų ir uostų įrenginių saugumo kodeksą. Jame numatyti reikalavimai ir priemonės turės būti įdiegti visuose uostuose. Klaipėdos uosto direkcijos vadovas sako, kad uoste šis darbas jau pradėtas, nors iki šiol jokių terorizmo apraiškų čia dar nebuvo.

"Kontrabandos, kaip jūs žinot, ar nelegalų čia pora turėjom keletą atvejų, bet kad būtų surišta su kenkėjiška tokia tiesiogine kenkėjiška veikla – dar nebuvo", - sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorius Sigitas Dobilinskas.

Pasak S.Dobilinsko, įgyvendinus saugumo reikalavimus, turės būti labiau koordinuojama visų – ir uosto tarnybų, ir naudotojų - veikla.

"Dabartinės priemonės jos yra daugiau prevencinės. Tos - ne tik prevencija, bet kartu ir būtent elgiantis tuo, atsitikus kokiam nors incidentui, tenai bus įtraukta, kartu sukoordinuota visų visų veikla", - sakė S.Dobilinskas.

Didžiausio uosto naudotojo – krovos kompanijos “Klasco” saugumo inspektorius sako, kad įgyvendinus tarptautinius reikalavimus, turės būti nustatyti trys saugumo lygiai pagal iškilusios grėsmės dydį.

"Antrame lygyje dar turėsim mes tvarkytis patys, jeigu bus paskelbtas trečias lygis saugumo, tada jau čia pasijungia valstybinės jėgos institucijos ir pagal specialų planą pradedam dirbt. Praktiškai tada visą vadovavimą uosto saugumui perima tos valstybinės saugos institucijos", - sakė KLASCO saugumo inspektorius Nikolajus Briedichinas.

Kai kurie mažesnieji Europos uostai priešinasi saugumo kodeksui, nes jo įgyvendinimas pareikalaus nemažų lėšų. Saugumo priemones turi įdiegti uosto naudotojai. “Klasco” vadovas tikisi, kad didelių išlaidų naujieji reikalavimai nepareikalaus, nes jų teritorijoje esanti apsauga - efektyvi. Tai, anot jo, pripažino ir kompanijos apsaugos sistemą apžiūrėję amerikiečių kariškiai.

"Kadangi iš tikrųjų yra pakankamai sukarinta ta mūsų apsauga, pakankamai nepatogi, net gi mano paties bagažinę tikrina, taip, kad paprastai taip į uostą įeit negalima", - sakė KLASCO generalinis direktorius Eduardas Plauška.

Visgi kitąmet naujų priemonių įgyvendininmui “KLASCO” skyrė daugiau nei pusę mln. Lt. Uosto vadovai sako, kad įdiegti laivų ir uosto įrenginių saugumo kodekso reikalavimus būtina, mat kitaip uostą gali aplenkti laivai.

Lietuvos televizijos Naujienų tarnyba
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (156)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Loterijų asociacija: nauji reikalavimai gali užkirsti kelią Lietuvoje rengti loterijas „Eurojackpot“ ir „Vikinglotto“ (51)

Nauji reikalavimai loterijų organizatoriams, kuriais siekiama mažinti loterijų prieinamumą ir...

Rekordiškai padaugėjo Didžiojoje Britanijoje dirbančių ES šalių piliečių (13)

Didžiojoje Britanijoje dirbančių Europos Sąjungos šalių piliečių skaičius antrąjį šį...

Dėl teroro aktų Ispanijoje atpigusios aviakompanijų akcijos nusitempė žemyn visą Europos akcijų rinką (8)

Europos vertybinių popierių rinka penktadienį smuktelėjo, nes dėl Ispanijoje įvykdytų kelių...

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (10)

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ( VVTAT ): jai perduodamos Europos...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (156)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (65)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien (1)

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (32)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1251)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (7)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (347)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (34)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (7)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (21)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...