„Kiekvienais metais Lietuvoje pasitaiko keletas atvejų, kuomet kelionių agentūra, surinkusi iš gyventojų pinigus už paslaugas, pasiskelbia nemokia ir vėliau bankrutuoja. Kelionių organizatorius, negavęs mokesčio iš agentūros, nevykdo kelionės. Norint išvengti tokių situacijų, itin svarbu dar prieš įsigyjant paslaugas, pasidomėti įmonės mokumo istorija bei veiklos rezultatais. Kalbant apie kelionių agentūras, vien tipiniu vertinimo kriterijumi – ilgu veiklos amžiumi pasikliauti nepakanka“, – teigia Alina Buemann, kreditų biuro „Creditinfo“ kredito rizikos vadovė.

Pasak A. Buemann, tarp kelionių agentūrų pagal juridinę formą vyrauja uždarosios akcinės bendrovės, kurios Registrų centrui privalo pateikti metinius finansinius rezultatus. Tačiau pusė kelionių agentūrų nėra pateikusios tokių duomenų už 2010 m. ar 2009 m. Tai yra neskaidrumo požymis, todėl, vertinant įmonės galimybes vykdyti įsipareigojimus, papildomai reikėtų pasitelkti tuos duomenis, kurie prieinami viešai, pavyzdžiui, pradelstos skolos, turto areštai ir pan.

Siekdami sužinoti kuo daugiau apie konkrečią įmonę, gyventojai gali pasitelkti įvairius šaltinius. Pavyzdžiui, iš Centrinės hipotekos galima gauti išrašus apie įregistruotus turto areštus, iš „Sodros“ – apie šiai institucijai vėluojančias sumokėti įmones, Registrų centre galima sužinoti apie pateiktas finansinių rezultatų ataskaitas ar jas pačias įsigyti, pataria kreditų biuras.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją