Rusijos trąšų gamybos ir eksporto milžinas koncernas "Jevrochim" traukiasi iš Lietuvos pajūrio - parduodama Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste rusams priklausanti bendrovė "Transfosa".
Uostas
© ELTA
"Transfosa" Rusijos koncernui atiteko, kai jis prieš porą metų įsigijo Kėdainių trąšų gamybos bendrovės "Lifosa" kontrolinį akcijų paketą, trečiadienį rašo dienraštis "Lietuvos rytas".

Ankstesnis "Lifosos" bendrasavininkis Kauno verslininkas Danas Tvarijonavičius bei jo partneriai iš Jungtinių Valstijų su "Transfosa" siejo ambicingus projektus - ketino čia įrengti trąšų terminalą, bet "Jevrochim" nuo šios idėjos nusigręžė.

Pardavusi krovos įrangą, baržas, pagalbinį laivyną "Transfosa" dabar verčiasi tik uosto ekologijos darbais - utilizuoja iš prekybos ir žvejybos laivų surinktus užterštus vandenis, degalų atliekas.

Pernai 430 mln. litų apyvartą pasiekusi ir 3 mln. litų pelno uždirbusi "Lifosa" iš Klaipėdos uosto į Europą ir kitus žemynus per metus eksportuoja daugiau kaip 2 mln. tonų chemijos produktų. Tai sudaro maždaug 5 procentus Lietuvos geležinkeliais vežamų krovinių apyvartos.

"Transfosa", anksčiau per metus krovusi iki 200 tūkst. tonų produktų ir stabdžiusi monopolines tendencijas trąšų krovos versle, buvo tarsi rakštis didesnėms uosto bendrovėms - "Achemos" grupės valdomai Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai ("Klasco"), "Klaipėdos Smeltei", "Begai".

Įsigyti "Transfosa" nori Bronislovo Lubio vadovaujama "Achemos" grupė, kauniečio verslininko Zigmo Petrausko valdomas Klaipėdos terminalas, "Bega", "Klaipėdos Smeltė", šaldytų produktų importo ir eksporto įmonė "Paulius Association".

Nepriklausomi ekspertai "Transfosa", kurios metų apyvarta siekia 6-10 mln. litų, yra įvertinę pradine 1,7-1,8 mln. litų kaina. Kai kuriems uosto specialistams tokia bendrovės pardavimo kaina atrodo juokinga. Jie teigia, kad vieta, kurioje ji įsikūrusi, kainuoja kur kas brangiau.

"Tranfosos' pirkėjus domina ne atliekų utilizavimo verslas, bet strategiškai patogi įmonės vieta šalia Naujosios perkėlos į Smiltynę. Pagilinus įmonei uosto direkcijos nuomojamą 143 metrų ilgio krantinę, čia būtų galima krauti vidutinės talpos prekybos laivus.

"Transfosoje", kurios kranto linija iš viso siekia 450 metrų, ketinama pastatyti naują krovinių ir keleivinių laivų terminalą. Manoma, kad jis galėtų tapti konkurentu "Klasco" valdomai Tarptautinei jūrų perkėlai.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir "Transfosos" užsakymu jau rengiama tokio terminalo projektinė studija. Kaip jis galėtų veikti šalia atliekų surinkimo ir utilizavimo įrenginių - neaišku.

Jei naujieji "Transfosos" savininkai atsisakytų sanitarijos verslo, valstybę užgriūtų kitos problemos - laivams nerekomenduojama plaukti į Europos Sąjungos standartų neatitinkančius, ekologiškai nesaugius uostus.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (152)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Loterijų asociacija: nauji reikalavimai gali užkirsti kelią Lietuvoje rengti loterijas „Eurojackpot“ ir „Vikinglotto“ (51)

Nauji reikalavimai loterijų organizatoriams, kuriais siekiama mažinti loterijų prieinamumą ir...

Rekordiškai padaugėjo Didžiojoje Britanijoje dirbančių ES šalių piliečių (13)

Didžiojoje Britanijoje dirbančių Europos Sąjungos šalių piliečių skaičius antrąjį šį...

Dėl teroro aktų Ispanijoje atpigusios aviakompanijų akcijos nusitempė žemyn visą Europos akcijų rinką (8)

Europos vertybinių popierių rinka penktadienį smuktelėjo, nes dėl Ispanijoje įvykdytų kelių...

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (10)

Pertvarkoma Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ( VVTAT ): jai perduodamos Europos...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (152)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (63)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien (1)

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (32)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1245)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (7)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (346)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (34)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (6)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (20)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...