„Ilgai ieškojome tinkamiausio varianto su mažamečiais vaikučiais nukeliauti į išsvajotą poilsį Tenerifėje. Nerizikavome užsakinėti bilietų iš užsienio, pamanėme, kad Lietuvoje bus patikimiau“, – savo istorija dalinosi moteris.

Internetiniame puslapyje skrydziai.lt Rasa rado tinkamą kainą šeimos bilietams iš Vilniaus į Tenerifę ir atgal iš Tenerifės į Vilnių.

„Suprantama, skrydžiai netiesioginiai, bet 100 proc. jungties garantija buvo dideliu šriftu pažymėta tinklalapyje“, – pasakojo pernai lapkričio 6 d. bilietus į Tenerifę nusipirkusi vilnietė.

Įsigijusi su šeima bilietus moteris ramiai laukė balandžio mėnesio, kai turėjo išvykti į išsvajotą kraštą. Tačiau jos nuotaikas sugadino šių metų sausio 19 d. gautas laiškas iš bendrovės „Skrydžiai LT“.

Laiške būsima keleivė buvo informuota, kad keičiasi skrydžio Tenerifė-Vilnius laikas – skrydis iš Berlyno į Vilnių, per kurį turėjo grįžti šeima, vyks balandžio 13 d. 7.20 val. ryte. Kartu laiške buvo prirašyta: „Prašome informuoti, kad susipažinote ir sutinkate su naujais skrydžių laikais“.

„Gavome nemenką šoką, nes skrydis iš Berlyno turėjo būti 13.45 val., o pavirto 7.20 val., kai 7.20 val. turėtume tik iš Tenerifės išskristi į Berlyną. Vadinasi, nebegalime grįžti namo“, – savo nuostaba dėl gautos informacijos dalijosi Rasa.

„Ryanair“ puslapyje šiuo metu skrydžio laikas iš Berlyno į Vilnių nurodomas 7.25 val., tačiau dar kovo 23 d., taip pat ketvirtadienį, 13.35 val.

Moteris susisiekė su bilietus pardavusia kompanija ir teigė, kad ši pasiūlė laukti Vokietijoje dvi paras, kad būtų galima grįžti į Lietuvą, arba savo lėšomis vykti į kitą oro uostą Vokietijoje, iš kurio parskraidintų į Rygą, o iš Rygos tektų vėl už savo lėšas grįžti į Vilnių.

„Mes kategoriškai nesutikome. Žala materialinė už paslaugą iš anksto sutartomis sąlygomis, pinigai sumokėti, bet paslauga neteiktina dėl tiesioginės paslaugų pardavėjo kaltės. Taip pat ir moralinė – buvo sukeltas stresas, atsisakant suteikti paslaugą pagal aptartas sąlygas, buvo ignoruojami elektroniniai laiškai“, – pasakojo moteris.

Rasa taip pat kaltina bendrovę, jog ši pateikė neteisingą informaciją: „Mes susisiekėme su oro bendrove, kuri atsakinga už neva atšauktą skrydį, pagal „Skrydžiai LT“ pateiktus rezervacijos numerius. „Ryanair“ atstovai atrašė, kad minimas skrydis nėra atšauktas, taip pat nenumatomi vėlavimai“.

Rasa piktinosi, kad susisiekus su „Skrydžiai LT“ bendrove ir paprašius grąžinti pinigus, ši atsisakė juos grąžinti: „Motyvavo, kad visas susitarimo sąlygas išpildė pilnai“.

Atostogas planavusiai moteriai dar daugiau neaiškumų iškilo po to, kai ji pradėjo nagrinėtis gautas sąskaitas faktūras bei užsakymo suvestinę.

„Sąskaitoje faktūroje pateikiama paslaugų sąmata neatitinka fakto, pateikto užsakymo išklotinėje. Užsakymo išklotinėje matome, kad paslaugos „Lėktuvo bilietai: Vilnius (VNO) – Sur Reina Sofia, Tenerifė (TFS)-Vilnius (VNO)“ kaina yra 235,63 euro. Sąskaitoje faktūroje tos pačios paslaugos kaina įrašyta jau 269,1 euro”, – kalbėjo Rasa.

Moteris taip pat teigė, kad gautose sąskaitose yra nurodyti aviakompanijos aptarnavimo bei transakcijos mokestis, kurie jai atrodo nesąžiningi, - keturiems asmenims - 134,98 euro.

Rasa taip pat piktinosi, kad bendrovė „Skrydžiai LT“ neketina grąžinti pinigų už paslaugą ir vangiai bendrauja su klientais: „Norėjome pakalbėti, atsakingų asmenų kontaktų neduoda“.

Portalui DELFI nepavyko susisiekti su bendrovės „Skrydžiai LT“ vadove. Šiuo metu ja nurodyta Eglė Lenkovičienė. Įmonė įregistruota pernai sausio pradžioje. Rekvizitai.lt duomenimis, įmonė per metus turėjo jau tris vadovus: pirmą kartą vadovas keitėsi pernai birželio 17 d., antrą – gruodžio 7 d.

Registrų centro duomenimis, bendrovės „Skrydžiai LT“ akcininkė – bendrovė „Aviahero“. Prieš tai buvo – „Travelonline Baltics“. UAB „Aviahero“ vienintelis akcininkas – Paulius Jasaitis (prieš tai – Eglė Lenkovičienė.

Sulaukė 20 vartotojų skundų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba informavo, kad yra sulaukusi 20 vartotojų skundų dėl UAB „Skrydžiai LT” veiklos.

„Dažniausiai vartotojai skundėsi klaidinančia informacija apie skrydžių bilietų kainas ir dėl to patirta žala. Taip pat keli vartotojai kreipėsi dėl netinkamai suderintų skrydžių, bilietų permokų, netinkamai rezervuotų skrydžių, neteisėtai rezervuotų pinigų, dėl klaidinančio bendrovės tinklalapių panašumo su oficialiais oro vežėjų tinklalapiais bei nepageidaujamos reklamos trumposiomis SMS žinutėmis“, – rašoma tarnybos komentare.

Šiuo metu vieno vartotojo reikalavimas pripažintas pagrįstu ir nuspręsta tenkinti jo reikalavimą, vieno vartotojo skundą buvo atsisakyta nagrinėti nepateikus aplinkybes pagrindžiančių įrodymų, vieno vartotojo vartotojo skundas išspręstas taikiu ginčo šalių sutarimu. Dėl kitų prašymų sprendimai dar nėra priimti, nes nėra baigtos ginčo nagrinėjimo procedūros.

„Pažymėtina, kad taip pat šiuo metu tarnyba minėtos įmonės atžvilgiu vykdo tyrimą dėl galimai nesąžiningos komercinės veiklos, todėl plačiau komentuoti, ar teisės aktų pažeidimai, nurodyti kitų vartotojų skunduose, pagrįsti, negalime“, – rašo Vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Primename, kad už nesąžiningą komercinę veiklą įmonei gresia 289-8688 eurų bauda.

Keleivis turi žinoti, ką perka

Civilinės aviacijos administracijos Oro transporto skyriaus vedėja Virginija Žegunytė priminė, kad keleiviai, perkantys bilietus internetu, turėtų atkreipti dėmesį, ką iš tiesų perka.

Pavyzdžiu, pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ neparduoda jungiamųjų skrydžių, todėl perkant atskirus skrydžius keleivis pats rizikuoja, kad skrydžių laikas gali keistis.

Konkrečios Rasos situacijos aviacijos teisių specialistė nesiėmė komentuoti, nes neturi visų reikiamų duomenų, tačiau įtarė, kad keleivė yra įsigijusi skirtingus bilietus.

„Tokiu atveju tai nėra nuosekli kelionė. „Ryanair“ niekada neparduoda jungiamųjų skrydžių. Tokiu atveju tokia kelionė nėra garantuojama. Keleivis tai turėtų žinoti rinkdamasis kelionę“, – kalbėjo pašnekovė.

Civilinės aviacijos administracijos atstovė pataria keleiviams, besirenkantiems skrydžius būti budriems ir perkant nenuoseklų skrydį žinoti apie galimą riziką, kad kai kurių skrydžių laikas gali pasikeisti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (136)