Pradėjęs nuo žurnalisto darbo nušviečiant „Formulės 1” lenktynes vyras kaip reikiant įsisuko į šią industriją: vėliau pradėjo dirbti kaip medijų konsultantas lenktynių rėmėjams, dirbo su skirtingomis „Formulės 1” komandomis, užėmė vadovaujančias pozicijas „Jordan Grand Prix“ ir „Red Bull Racing“.

Jau greitai britų ir airių kilmės profesionalas atvyks į Lietuvą pasidalinti savo patirtimi iš vienų garsiausių automobilių lenktynių pasaulio.

M. Gallagheris Lietuvoje lankysis ir pranešimą skaitys kovo 9-10 d. Vilniuje vyksiančioje vadovų konferencijoje „EBIT“. Ilgus metus itin konkurencingoje aplinkoje dirbantis vyras skaitys pranešimą „Kaip laimėti verslo lenktynes?“.

Prieš svečio vizitą Lietuvoje „Formulė 1” lenktynes kaip save patį pažįstantis M. Gallagheris sutiko atsakyti į portalo DELFI klausimus.

- Automobilių lenktynių versle sukatės jau 30 metų. Kai apibūdintumėte dabartinę verslo aplinką? Kaip technologijos ją pakeitė?

- Matome didžiulis pokyčius „Formulės 1” darbo aplinkoje. Jei reikėtų trumpai apibūdinti, kaip technologijos ją pakeitė, tai pasakyčiau, kad ji tapo greitesnė, švaresnė, saugesnę ir efektyvesnė.

„Formulės 1” komandos yra gamybinio verslo atstovai ir savo gamyklose dėl technologijų pokyčiai milžiniški.

Kompiuterinės programos lėmė tai, kad paskutinis „Formulės 1” automobilis rankomis ant lentos buvo suprojektuotas 1991 metais – prieš 25 metus.

Kompiuterių pagalba visus procesus padarė greitesnius ir efektyvesnius. Šių sistemų privalumas buvo ir tas, kad žmonės, dirbantys gamyboje, atsikratė pavojų rizikos, kuri buvo senose, rankų darbo gamybos reikalaujančiose sistemose.

Vėliau pradėtas naudoti ir 3D spausdinimas, kas leidžia labai greitai sukurti prototipus. Tai, ką anksčiau pagaminti užtrukdavo kelias savaites, dabar galima padaryti per kelias dienas ar valandas.

Be to, skaitmeninė revoliucija leido didelę dalį sunkaus darbo perkelti į virtualią aplinką naudojant simuliaciją. Tai taip pat leidžia dirbti greičiau, efektyviau ir pigiau.

- Kaip įmonių vadovams išlikti konkurencingiems taip greitai besikeičiančiame pasaulyje?

- Visų pirma reikia pripažinti, kad pokytis yra ne etapas, kurį reikia pereiti. Pokytis yra visada čia ir dabar. Technologinė aplinka nuolat keičiasi. Beje, dabar kaip niekada matome, kaip greitai technologijos jungiamos viena su kita ir integruojamos.

Geras pavyzdys matomas automobilių versle, kur automobilius gaminančios bendrovės bendradarbiauja su informacinių technologijų verslais, o Silicio slėnio įmonės tampa didžiausiais žaidėjais automobilių industrijoje.

Verslo lyderiai todėl turi apsiginkluoti žiniomis apie pagrindines sektoriaus kryptis, pavyzdžiui, „Formulėje 1” mes tai darome nuolat artimai bendraudami su klientais – turime suprasti, kokie jų yra iš tiesų poreikiai, tiekimo grandine, kad įmonės, su kuriomis dirbame dalintųsi idėjomis, inovacijomis ir galimybėmis.

Kartu ir viduje esame įdiegę inovacijų kultūrą. Nors mums svarbiausia mūsų komandos, kartu nepamirštame žiūrėti ir į vidutinio ir ilgo laiko inovacijų galimybes, tobulėti ir būti vienu žingsniu prieš konkurentus.

- Kokias lyderio savybes išsiugdėte dirbdamas su „Formulės 1” komandomis?

- Pripažinimą, kad žmonės yra svarbiausias turtas. Visos „Formulės 1” komandos turi prieigą prie gerų technologijų, finansų ir įrenginių, tačiau tai, kas skiria nugalėtojus nuo pralaimėtojų, yra tai, kaip yra žiūrima į žmogų, kaip jie įkvepiami būti geriausiais, kokiais tik gali būti, kaip atveriamas jų potencialas.

Labai daug lyderių yra apakinti tik gamybos, paslaugų kūrimo ar finansinių tikslų, kas veda prie žmogiškojo kapitalo silpnėjimo.

- Kuo darbas automobilių lenktynių versle skiriasi nuo kitų sektorių? Ko galima iš čia išmokti?

- „Formulė 1” atrodo labai seksualus sportas, bet tikrovėje tai yra naujausių technologijų verslas ir čia susiduriame su taip pačiai iššūkiais kaip ir bet koks verslas. Auginame klientų bazę. Bandome išlaikyti darbuotojus įsitraukusius ir laimingus. Kurti pridėtinę vertę per visą tiekimo grandinę. Naudotis inovacija neleidžiant nukentėti kokybei, saugumui ir patikimumui.

Skirtumas tikriausiai tik tas, kad mes tiesiogine to žodžio prasme lenktyniaujame su konkurentais prieš žiūrovų akis ir sekant pasaulio žiniasklaidai.

Mūsų sėkmių ir nesėkmių liudininkais yra šimtai milijonų žmonių. Tai negailestinga ir atleidimų nedovanojanti aplinka. Taigi, mes turime suburti labai stiprias komandas, kurios turi puikiai dirbti esant didelei įtampai ir nuolatiniam dėmesiui.

- Kokias pagrindines savybes turi turėto „Formulės 1” komanda, kad pasiektų pergalę?

- Lankstumas prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios technologinės aplinkos, sugebėjimas išlaikyti motyvaciją ir dėmesys visai komandai. Komanda turi turėti aiškią viziją ir strategiją, tačiau strategija turi būti lanksti, nes niekada negali būti tikras, ką darys konkurentas. Turi mokėti reaguoti. Taip pat svarbu, kad būtų nepamiršti fundamentalūs verslo principai: reikia galvoti apie pajamas, kontroliuoti išlaidas ir suprasti, kuria linkme juda sektorius.

- Pasaulyje matome verslų konsolidaciją beveik visuose sektoriuose. Kaip esant tokiai verslo aplinkai išgyventi mažai įmonei?

- Konsolidacija nėra mažos įmonės priešas. Beje „Formulės 1” aplinkoje mes matome daug pavyzdžių, kur didžiausios įmonės susiduria su judrumo, lankstumo problemomis. Čia ir yra ta niša, kur mažos įmonės gali laimėti. Todėl kartas nuo karto ir matome atvejų, kai mažos ar vidutinio dydžio įmonės pralenkia didžiules kompanijas dėl savo paveldėto bruožo veikti greitai.

- Ką, jūsų nuomone, reiškia laimėti versle?

- Man laimėjimas versle labai paprastas: nusistatyti labai aiškius, tikslius tikslus ir suburti žmones, planuoti išteklius taip, kad jie būtų pasiekti.

Antrąją vietą „Formulės 1” lenktynėse užėmusi komanda yra pirmoji pralaimėtoja. Jei tikslas buvo pirma vieta, tai nėra ko švęsti antros.

Labai tikiu vizualizacija galvojant, kaip asmeninė ar kompanijos pergalė atrodys ir kaip jausitės. Kuo daugiau laiko praleidžiate dirbdami ties vizija, tuo didesnė galimybė ją pasiekti.

- Gal galite apibūdinti, kaip skiriasi darbas su Z karta ir ankstesnėmis? Gal turite patarimų, kaip dirbti su jauniausia karta?

- Labai įdomus klausimas, nes „Formulės 1” aplinkoje matome labai daug pasikeitimų tarp Z kartos auditorijos. Pavyzdžiui, jiems daug svarbiau aplinka, mažiau linkę pirkti automobilius, kol dar yra paaugliai, mažiau žiūri sporto, pramogaujama internetinėje aplinkoje, bendraujama socialiniuose tinkluose, o mobilieji įrenginiai naudojami visiems kasdieniams reikalams.

„Formulei 1” tai buvo iššūkis, nes mūsų modelis turėjo keisti iš televizinio į modelį, kur turinio platintojai, turintys tam teisę, pasiektų jauną, mobilius įrenginius naudojančią auditoriją.

Taip pat šiuo metu matome eSporto (internetinis, elektroninis sportas) populiarėjimą. Todėl manau, ir matome palaipsniui vykstantį eSporto ir profesionalaus sporto integraciją, pavyzdžiui, kai galima realius „Formulės 1” lenktynių duomenis naudoti internetiniuose žaidimuose virtualioje erdvėje. Būtent tokius pokyčius ir lemia Z kartos poreikiai.

- Ko verslininkas gali išmokti iš pačių „Formulės 1” lenktynininkų?

- Iš sportininkų tiek vyrai, tiek moterys gali daug išmokti, bet kalbant apie „Formulės 1” lenktynes čia gal skirtumas yra tas, kad lenktynininkų karjeros nėra susijusios tik su asmeniniais pasiekimais, bet daugiau su komandos vedimu į priekį, o ji gali sudaryti iki 800 žmonių. Tai kolektyvinės pastangos.

Man pasisekė, kad galėjau praleisti laiko kompanijoje daugelio „Formulės 1” čempionatų metu ir visuose galime pastebėti tam tikrus pasikartojančius dalykus.

Pirma, tai visiškas tikėjimas savimi.

Antra, noras aplink suburti talentingiausius žmones, kurie padėtų pasiekti laimėjimo.

Trečia, nesibaigiantis kasdienis darbas tobulėti ir niekada negalvoti, kad viskas – užteks.

Ketvirta, atvirumas ir pripažinimas savo klaidų, mokymasis iš jų ir niekada klaidų nekartojimas.

Penkta, savo kūno priežiūra, kad pavyktų susidoroti su tikrais fiziniais ir protiniais darbo sunkumais: pakankamas miegas, teisinga mityba, pripažinimas, kad geriausiu gali būti tada, kai investuoti į savo gėrį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)