Lėktuvas Vilniaus oro uostą pasiekė apie 18 val. vakaro.

Oro uoste savo žmonos ir dukros laukiantis vyras pasakojo, kad su žmona buvo susiekęs penktadienį po pietų. Ši apie bendrovės, iš kurios pirko kelionę, bankrotą dar nežinojo. Vėliau vyras pasakojo, kad žmona prašė pervesti papildomai 1,5 tūkst. Lt, kad ji ir dukra galėtų atsiskaityti už neapmokėtą viešbutį.

Lėktuvą palikę gyventojai ne visi skundėsi sugadinta atostogų pabaiga. Vieni teigė nepatyrę sunkumų, nesklandumų. Tačiau buvo ir tokių, kurie negalėjo laikyti nusivylimo ir pykčio.

Hurgadoje su vyru atostogavusi vilnietė Rima teigė, kad viešbučio personalui sužinojus, į kokią padėtį pakliuvo lietuviai, elgesys su poilsiautojais pasikeitė.

„Šiandien ryte, kai permiegojome dar vieną naktį, pusiau prievarta atėmė mūsų lagaminus, nuvežė į saugomą kamerą ir pasakė: kol nesumokėsime už viešbutį, mūsų niekur neišleis“, - prisiminė moteris.

Pasak jos, už šiame viešbutyje apsistojusius 20 lietuvių paprašyta apie 3 tūkst. JAV dolerių.

„Žmonės sunerimo, jų vaistai buvo likę lagamine. Tai šiaip ne taip leido pasiimti vaistus, fotoaparatus, kompiuterius ir šiltesnę aprangą. Vėl viską uždarė ir vėl neleido atsiimti daiktų“, - kalbėjo Rima.

Pasak jos, kai poilsiautojai nusprendė išeiti, prie jų atsistojo penki apsaugos darbuotojai ir niekur neišleido.

„Jie stovėjo dvi valandas ir mes negalėjome niekur išeiti“, - pridėjo ji.

Tuomet žmonės pradėjo ieškoti, kaip išsigelbėti. Poilsiautojai, susisiekę su turizmo departamentu, sužinojo, kad papildomos išlaidos jiems bus padengtos, todėl jie surinko reikiamą sumą.

Moteris teigė, kad patirti nuostoliai neapsiriboja vien sumokėtais doleriais viešbučiui. Žmonės išleido daugybę pinigų skambindami telefonu, kol išsiaiškino, ką daryti. Pavyzdžiui, jos vyras prašnekėjo 360 Lt. Taip pat poilsiautojams reikėjo patiems susimokėti už kelionę į oro uostą.

Paklausta, ar pirkdama pakankamai pigią kelionę moteris nepagalvojo, kad už kainos gali slėptis rizika, Rima teigė: „Dukra sakė, gal čia sezono pabaiga, nori užpildyti likusias vietas, nori reklamos daryti. Bijai žūti, neik per kelią. Kai nėra asmeninės vadovo atsakomybės, tai visada tokie dalykai buvo ir bus“.

Rima taip pat teigė mananti, kad pasikartojantys kelionių agentūrų bankrotai rodo, kad Valstybinis turizmo departamentas savo veiklos skaidriai nevykdo ir vadovai nėra pakankamai kompetentingi, kad apgintų vartotoją.

„Iš vakaro viskas buvo normaliai, pasilikome dar parai, susimokėję už viešbutį, o ryte pradėjo atiminėti lagaminus, tai pasakėme, kad važiuosime į oro uostą be daiktų. Tuomet pastatė apsaugą“, - tą pačią istoriją pasakojo su žmona Hurgadoje atostogavęs Henrikas.

Pasak jo, viešbučiui už 22 žmones teko surinkti 3,7 tūkst. JAV dolerių.

„Visi surinkome, kas kiek turėjome. Vienas vyras turėjo kortelėje, tai nusiėmė“, - kalbėjo Henriko žmona Kristina.

„Jei turizmo departamentas nebūtų suorganizavęs lėktuvo, tai nežinau, kupranugariais būtų reikėję grįžti“, - šmaikštavo Henrikas.

Kituose viešbučiuose atostogavę lietuviai pasakojo, kad už papildomą naktį viešbučiuose jiems teko mokėti po 30 JAV dolerių žmogui. Poilsiautojai buvo informuoti, kada būti oro uoste, tačiau teigė, kad buvo nežinia, ar lėktuvas iš tiesų išskris ar ne.

Sustabdžiusios veiklą įmonės klientai teigė, kad Valstybinis turizmo departamentas pažadėjo, kad jiems papildomos išlaidos bus sugrąžintos.

Apie 170 penktadienį veiklą nutraukusios nemokios kelionių agentūros „Fresh Travel“, veikusios su prekės ženklu „Plus Travel“, turistų šeštadienį pavakare grįžo iš Egipto kurorto Hurgados.

Dar apie 180 žmonių iš Šarm el Šeicho turėtų parskristi sekmadienio rytą, apie 4 val. 30 minučių. Žmones skraidina Turizmo departamento užsakyti bendrovės „Small Planet Airlines“ lėktuvai. Tai paskutiniai šiuo metu kurortuose esantys „Plus travel“ keleiviai.

Iš atostogų negrįžusius lietuvis Lietuvos konsulas Egipte Justas Vaišnoras įspėja nepalikti savo asmens dokumentų viešbučio administracijai ar personalui. Jis įtaria, kad konfliktai su Egipto viešbučių darbuotojais gali pasikartoti.

Maždaug 130 „Fresh Travel“ klientų naktį iš penktadienio į šeštadienį grįžo iš Portugalijos Madeiros salos. Nuo nemokios agentūros gali būti nukentėję dar daugiau kaip 1 tūkst. žmonių, kurie nusipirko, bet dar neišvyko į keliones.

Primename, kad UABFresh Travel“, rinkoje veikianti „Plus Travel“ vardu, apie stabdomą veiklą paskelbė penktadienį. „Fresh Travel“ šiemet tapo ketvirtąja kelionių organizatore, kuri paskelbė apie savo nemokumą. Šiuo metu bankrutuoja įmonės „Go Planet Travel“, „Go Baltic Travel“ ir „Neoturas“.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (302)