Ginčai dėl muitų degalams vėl įsiliepsnoja

 (1)
Šią savaitę gerokai pabrangę degalai vėl atgaivino diskusijas dėl muitų importuojamiems degalams tikslingumo. Bendrovės "Lukoil Baltija" generalinio direktoriaus pavaduotojas Raimundas Dabravalskis pareiškė, kad 15 procentų importo mokestis pagrindiniams automobilių degalams naudingas vien tik bendrovei "Mažeikių nafta".
"Statoil" degalinė
© ELTA
Pasak jo, muitai nenaudingi net valstybės biudžetui, netenkančiam įplaukų ir iš gausesnio degalų vartojimo, ir iš tranzito, nes per Lietuvą važiuojantys kaimyninių šalių vairuotojai Lietuvoje degalų nebeperka. Importo mokestis gerina Lietuvos naftos koncerno veiklos sąlygas, bet apkrauna didelėmis degalų kainomis vartotojus.

Pastarieji kenčia ir kitų produktų bei paslaugų kainų augimą, nes tai lemia brangstančios transporto paslaugos. Bendrovės "Mažeikių nafta" vadovai 15 procentų muitą vadina apsaugos nuo nekokybiškų degalų priemone.

Įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Gimbutas yra sakęs, kad iš Rusijos atvežamuose degaluose yra net 11 multifunkcinių priedų, kurie trikdo automobilių variklių darbą. Bendrovės rinkotyros skyriaus duomenimis, kalbos apie tai, kad kaimyninėse valstybėse degalai pigesni, kyla dėl nepakankamo valiutų kursų vertinimo.

Įvertinus šį ir kitus veiksnius, matyti, kad dyzelino litras (spalio 31-osios duomenimis) Lietuvoje buvo dviem centais pigesnis nei Estijoje ir septyniais centais pigesnis nei Latvijoje. Remiantis ta pačia skaičiavimo metodika, populiariausias A-95 markės benzino litras Latvijoje buvo 11 centų brangesnis. Tačiau Estijoje jis kainavo 29 centais mažiau.

"Lietuvos rytas"
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Naujienos

Iranas svarsto keisti valiutos pavadinimą ir vertę

Irano prezidento Hassano Rouhani vyriausybė trečiadienį pritarė šalies centrinio banko raginimui Irano rialo pavadinimą pakeisti šnekamojoje kalboje ir istoriškai žinomesniu tumanu, rašo „Euronews“.

D. Vilytė „Lietuvos geležinkelių“ vadovui siūlo visų vidaus sandorių auditą (3)

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovė valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ siūlo įvertinti visus įmonės sudarytus vidaus sandorius ir atsisakyti nenaudingų sutarčių.

A. Anušauskas: „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo savo pačių užsienio politiką (37)

Bendradarbiaudami su Rusijos koncernu, susijusiu su karine pramone, „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo savo pačių užsienio politiką, pareiškė Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto nariai. Jie mano, kad prasta valstybės valdomos įmonės veiklos kontrolė yra didžiausia problema, ir ją reikia nedelsiant spręsti.

Degalinėje mokėjo atlyginimus neoficialiai (9)

Vakarų Lietuvoje registruota mažmenine degalų prekyba užsiimanti bendrovė darbuotojams už viršvalandžius mokėjo neoficialius atlyginimus. Operatoriai gaudavo 2,32 euro už valandą, dujų balionų pildytojai – 2,45 euro. Įmonė Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) akiratyje atsiduria ne pirmą kartą. Ji minima FNTT tebetęsiamame tarptautiniame tyrime.

Lietuvos verslininkai jau pajautė „Brexit“ pasekmes (2)

Nors Didžiosios Britanijos pasitraukimo iš Europos Sąjungos procesas kol kas dar nevyksta ypač aktyviai, tačiau naujausia Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) atlikta 150 didžiausių Lietuvos įmonių vadovų apklausa rodo, kad dalis Lietuvos verslo jau pajuto netiesioginį „Brexit“ poveikį įmonės veiklai, o kitąmet su tuo susijusios rizikos tik didės.