Tuo metu, kai Europos sostinės su gatvių pakraščiuose susikaupusiu purvu "kovoja" mašinomis, Vilniuje triūsia žmonės. Viso miesto gatves valo vos keturios mašinos - dvi mechaninės, dvi vakuuminės. Pastarosios, "susiurbiančios" purvą, pirktos dar 1996 metais. Kelis šimtus tūkstančių litų kainuojančių valymo mašinų pirkti daugiau neketinama, vietoj to įdarbinami žmonės. Nors "rankinis" valymas kainuoja brangiau, sostinės valdininkai teigia neturį kito pasirinkimo.
Kaziuko mugė
© Audrius Solominas
"Pernai gatvių valymui ir drėkinimui buvo skirta apie pusė milijono litų. Naujoms mašinoms pinigų paprasčiausiai nelieka, kadangi šios sumos nė neužtenka valymui. Sumą reikėtų didinti bent du-tris kartus", - sakė sostinės savivaldybės Miesto ūkio departamento Miesto tvarkymo skyriaus Teritorijų tvarkymo poskyrio vedėja Irena Mikalauskienė.

Be to, valymo mašinos Vilniuje nėra pati efektyviausia priemonė. Kokybiškai nuvalyti gatves joms trukdo pakraščiuose pastatyti automobiliai, o pats purvas yra "prikepęs" prie asfalto, tad jį žmonės nuvalo kur kas efektyviau.

"Šią žiemą buvo barstoma daugiau druskų mišinių nei smėlio. Taigi pakraščiuose susikaupė druskų, padangų, tepalų, dujų nuosėdos, smėlio ten mažai. Tas "mišinys" yra kietas, tad bent jau pirmą kartą būtina valyti rankomis", - kalbėjo I.Mikalauskienė.

Sostinės gatvių pakraščiuose susikaupusį purvą bent jau pirmą kartą turi nuvalyti ne valymo mašina, o žmogus su kastuvu ar šluota. "Mūsų sąlygomis toks valymas yra kur kas efektyvesnis, nes mašinos nesugebėtų nuvalyti susikaupusio purvo. Jomis galima valyti ten, kur mažesnis eismas, purvo ne tiek daug. Tačiau būna atvejų, jog vieną kartą nuvalius, tenka važiuoti dar kelis kartus, nes purvo lieka", - aiškino I.Mikalauskienė.

Ji pridūrė, jog problemų kyla ir dėl siaurų gatvių, pavyzdžiui, mašinos negali įvažiuoti į daugumą Senamiesčio gatvių.

Be to, mašinomis valoma tik naktimis, kad nebūtų trikdomas eismas. Tačiau tuomet kyla kita problema - gyvenamųjų rajonų gyventojai nakčiai palieka automobilius šalikelėse. "Vakuuminėmis mašinomis galime valyti tik didžiąsias gatves - Ateities, Geležinio vilko, Gedimino prospektą. Justiniškėse, Pašilaičiuose mašinomis nevaloma praktiškai nė viena gatvė, nes visos pakelės užstatytos automobiliais. Ta pati problema buvo ir žiemą, su gyventojais nepavyko kovoti net draudžiamaisiais ženklais. Prieš keletą metų nutempinėdavome mašinas, bet jokio poveikio nebuvo - kaip statė, taip stato", - apgailestavo specialistė.

Jos teigimu, šiuo metu sostinės gatvių valymo sistema yra sureguliuota: turima tiek mašinų, kad jos "nesiilsi", o už likusias lėšas samdomi darbininkai, perkami įrankiai. "Jei pirktume daugiau mašinų, joms tektų stovėti be darbo, nes valant gatves reikia drėkinti šepečius, pilti kurą, o tam paprasčiausiai neliktų lėšų", - sakė I.Mikalauskienė.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Italijoje tiriant fipronilo skandalą konfiskuota tūkstančiai kiaušinių ir vištų (4)

Italijos policija trečiadienį pranešė, kad konfiskavo daugiau nei 92 tūkst. kiaušinių ir 26...

„New Balance“ dėl prekės ženklo pažeidimų Kinijoje prisiteisė 1,5 mln. JAV dolerių (1)

Kinijos teismas įsakė trims vietos batų gamintojams dėl prekių ženklo pažeidimų sumokėti 1,5...

Rusijos vyriausybė uždraudė neapmuitinamą gintaro įvežimą į Kaliningrado sritį (4)

Rusijos vyriausybė uždraudė neapmuitinamą žaliavinio ir apdirbto gintaro, taip pat gintaro...

Vanilės deficitas pasaulyje ir rekordinės kainos kelia grėsmę ledų gamybai (13)

Dėl vanilės pasiūlos pasaulio rinkoje deficito jos kainos rekordiškai padidėjo, dešimtis kartų...

VPT: „Ukmergės vandenys“ turi nutraukti 1,7 mln. eurų vertės sutartis (6)

Ukmergės rajono savivaldybės valdoma vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bendrovė „Ukmergės...

Top naujienos

Miestelis Airijoje, kuriame lietuviams net nebereikia anglų kalbos (44)

Dėl lietuvių kiekio Airijos šiaurėje esantis Monachano miestelis jau vadinamas mažąja Lietuva....

Lietuvai – galimybė prisitraukti pinigų iš Lenkijos (7)

Politinis neapibrėžtumas Lenkijoje verčia tenykštį verslą žvalgytis į užsienį, o Lietuva...

Orai: paskutinį vasaros savaitgalį – šioks toks pagerėjimas (16)

Antroje savaitės pusėje orai bus vėjuotesni, vieną šalies pusę lietus merks labiau nei kitą....

Liūdna žinia: L. Lekavičius dėl traumos priverstas praleisti Europos čempionatą (105)

Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad per rungtynes su Islandija Lukas Lekavičius patyrė sunkesnę...

Ženklai, jog patys to nežinodami galite sirgti skrandžio opalige

JAV Ligų kontrolės ir prevencijos centrų duomenys rodo, kad skrandžio opa kada nors gyvenime...

Individualių statybininkų įkainiai priartėjo prie įmonių tarifų (227)

Būsto rinkos aktyvumas didina statybininkų darbo įkainius. Nors individualiai dirbantys meistrai...

Be susižeidusio L. Lekavičiaus likusi Lietuvos rinktinė pranoko Islandiją (220)

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos krepšinio rinktinė kontrolinėse rungtynėse Šiauliuose...

Atsarginį variantą jau paruošęs D. Adomaitis pyko: taip ir įvyksta kvailos traumos (21)

Sausakimšoje „Šiaulių“ arenoje Lietuvos rinktinė be didesnio vargo 84:62 susitvarkė su...

Metė gerai apmokamą darbą Škotijoje ir grįžo į Lietuvą: nežinau, kur žmonės mato tiek negatyvo (228)

Agnė Butautaitė iš emigracijos grįžo pernai ir iškart ėmėsi veikti – Panevėžio centre,...

Jaunasis filosofas įvardijo, ko trūksta šiuolaikinei kartai (43)

Klasikinių mokslų magistro studijas Kembridže ( Jungtinė Karalystė ) su pagyrimu baigęs ir šiuo...