Per keletą paskutinių metų tokie Europos mobiliųjų telefonų gamintojai, kaip "Nokia" ar "Ericsson", užkariavo smarkiai augančią Europos bevielio ryšio telefonų rinką. Tačiau ilgainiui vis dažniau kyla abejonių, ar Europos kompanijos ir toliau sugebės sėkmingai karaliauti, rašo "Financial Times".

Visai kaip prieš 3 m., kai Europos gamintojai nukonkuravo JAV "Motorola", dabar Europos rinką taip pat sėkmingai gali "užgrobti" konkuruojančios Azijos kompanijos. Ateinančiais metais Japonijoje jau bus pradėtos masiškai diegti trečiosios kartos (3G – "third generation") mobiliųjų telekomunikacijų paslaugos, įgalinančios informaciją telefonais perduoti daug didesniu greičiu ir didesniais kiekiais. 3G technologijos laikomos mobiliųjų telekomunikacijų ateitimi ir jos taps tramplinu tokioms Azijos įmonėms, kaip "Sony" ar "Samsung", išsiveržti į priekį ne tik namuose, bet ir Europoje.

Paskutiniu metu Europos mobilaus ryšio rinka smarkiai augo dėl GSM standarto, leidžiančio visame žemyne kurti bendrus tinklus. 1998 m. naujų vartotojų skaičius išaugo 78%, pernai – 73%. "Goldman Sachs" prognozuoja, kad šiemet naujų vartotojų Europoje padaugės apie 33%.

Europos rinka tampa pilna ir per ateinančius keletą metų gamintojai savo dėmesį bus priversti telkti į JAV, Lotynų Ameriką ir Aziją, kur mobiliųjų telefonų vartotojų dar ne tiek daug – JAV mobiliaisiais telefonais naudojasi apie 30%, Lotynų Amerikoje – 15% gyventojų.

Kai vis daugiau svarbos įgauna galingos JAV ar Azijos rinkos, tokios kompanijos kaip "Siemens" gali susidurti su rimta konkurencija. Europoje jos gerai žinomos, tačiau užjūriuose – ne. Azijos rinkos Europos kompanijoms yra kietas riešutėlis.